Наказ МО України “Деякі питання здійснення оборонних закупівель за тиловим напрямом забезпечення”

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу gerb.gif

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ

від 2 лютого 2024 року N 78

Деякі питання здійснення оборонних закупівель за тиловим напрямом забезпечення

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року N 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”, постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2023 року N 1142 “Деякі питання здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у сфері оборони службою державного замовника” та з метою забезпечення дотримання правових та економічних положень під час здійснення централізованих закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за тиловим напрямом забезпечення наказую:

1. Під час проведення закупівель за тиловим напрямом забезпечення державному підприємству Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” керуватися вимогами Законів України “Про публічні закупівлі”, “Про оборонні закупівлі”, постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року N 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” та використовувати Методику закупівель за тиловим напрямом забезпечення Збройних Сил України, що додається.

2. Департаменту політики закупівель з метою удосконалення централізованих закупівель за тиловим напрямом забезпечення підготувати та подати в установленому порядку на розгляд проєкти нормативно-правових актів та наказів Міністерства оборони України.

3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони УкраїниРустем УМЄРОВ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
02 лютого 2024 року N 78

Методика
закупівель за тиловим напрямом забезпечення Збройних Сил України

I. Загальні положення

1. Ця Методика визначає загальні рекомендації щодо організації та проведення службою державного замовника централізованих закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для потреб Збройних Сил України за напрямом тилового забезпечення.

2. У цій Методиці терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про публічні закупівлі”, “Про оборонні закупівлі” та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.

II. Планування закупівель за тиловим напрямом забезпечення Збройних Сил України

1. Планування закупівель за напрямом тилового забезпечення Міністерства оборони України (далі – МОУ) для потреб Збройних Сил України (далі – ЗСУ) складається з таких етапів:

1.1. Планування закупівель відповідним структурним підрозділом МОУ.

1.2. Затвердження Переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення МОУ (далі – Перелік).

1.3. Проведення закупівель здійснюється відповідно до Законів України “Про публічні закупівлі”, “Про оборонні закупівлі”, постанов Кабінету Міністрів України, наказів МОУ та з урахуванням пропозицій структурного підрозділу МОУ, відповідального за формування засад політики оборонних закупівель.

1.4. Визначення переможця за результатом проведення закупівель.

1.5. Публічна оферта переможцю за результатами проведених закупівель.

1.6. Укладання договору.

1.7. Взяття бюджетних зобов’язань в Державній казначейській службі України (далі – Казначейство).

1.8. Виконання договору шляхом передачі товарів у місця, визначені державним замовником.

1.9. Здійснення оплати постачальнику після фактичного виконання ним зобов’язання. Як виняток, за рішенням державного замовника може надаватись попередня оплата в кінці поточного бюджетного року для фінансування договорів з наданням підтвердних документів у термін, визначений договором на постачання товарів, робіт і послуг оборонного призначення.

У випадку порушення виконання договірних зобов’язань служба державного замовника вживає заходів з їх усунення в порядку, визначеному нормами чинного законодавства та умовами договору.

2. Попереднє планування закупівель здійснюється на підставі показників “Плану утримання та розвитку Збройних Сил України”, які щорічно затверджується в установленому порядку.

Відповідний структурний підрозділ спільно з органами управління ЗСУ визначає номенклатуру та обсяги товарів, робіт і послуг, придбання яких планується здійснити в наступному бюджетному році, предмет закупівлі, його орієнтовну ціну за одиницю.

Департамент фінансів МОУ доводить до відповідальних за формування та виконання бюджетних програм (підпрограм) витяги з затвердженого кошторису МОУ.

Командування Сил логістики Збройних Сил України (далі – КСЛ ЗСУ) на підставі отриманої інформації надає до відповідного структурного підрозділу МОУ пропозиції (узагальнені заявки) до Переліку.

Відповідний структурний підрозділ МОУ опрацьовує отримані пропозиції (заявки), визначає орієнтовну ціну за одиницю предмета закупівлі та формує проєкт Переліку.

Проєкт переліку погоджується із Генеральним штабом Збройних Сил України (далі – ГШ ЗСУ) та направляється на затвердження заступнику Міністра оборони України.

Затверджений Перелік доводиться відповідним структурним підрозділом МОУ до служби державного замовника.

Служба державного замовника на підставі отриманого Переліку проводить закупівлі згідно з вимогами чинного законодавства України з дотриманням обсягів та строків, місць поставок тощо, визначених КСЛ ЗСУ.

За результатами проведених закупівель служба державного замовника в установленому порядку укладає договори на постачання товарів, робіт і послуг. Після укладення договору з постачальником служба державного замовника зобов’язана забезпечити реєстрацію бюджетних зобов’язань за ним в органах Казначейства.

Щомісячно служба державного замовника звертається до відповідного структурного підрозділу МОУ для отримання бюджетних асигнувань під взяті бюджетні зобов’язання в Казначействі.

Фінансування служби державного замовника забезпечується відповідальним за формування і виконання відповідної бюджетної програми (підпрограми) в межах доведеного помісячного розпису з урахуванням взятих зобов’язань та термінів поставки.

Договір вважається виконаним та підлягає оплаті (з урахуванням наданої попередньої оплати) після фактично поставленого товару у місця, визначені державним замовником та прийняття його відповідно до актів приймання-передачі товарів, робіт і послуг.

Після приймання, в установленому порядку, служба державного замовника проводить оплату за фактично прийнятий товар (з урахуванням наданої попередньої оплати). Про виконання договору служба державного замовника інформує МОУ, в особі відповідного структурного підрозділу МОУ.

Оплата послуг служби державного замовника здійснюється відповідно до наказів МОУ від 02 грудня 2023 року N 716 “Про уповноваження державного підприємства Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” на виконання функції служби державного замовника у сфері оборони” та від 27 грудня 2023 року N 780 “Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства оборони України із службою державного замовника – державним підприємством Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” щодо здійснення оборонних закупівель під час дії правового режиму воєнного стану”.

III. Організація харчування у Збройних Силах України

1. Організація харчування у Збройних Силах України здійснюється на підставі:

Закону України “Про публічні закупівлі”;

Закону України “Про оборонні закупівлі”;

постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року N 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”;

постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року N 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”;

постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року N 1026 “Деякі питання організації харчування особового складу Збройних Сил”;

постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року N 426 “Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту”;

постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року N 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти”;

наказу Міністерства оборони України від 14 лютого 2020 року N 43 “Про порядок здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг у Міністерстві оборони України”;

наказу Міністерства оборони України від 29 квітня 2020 року N 140 “Про затвердження Порядку застосування Каталогу продуктів харчування”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 травня 2020 року за N 444/34727;

наказу Міністерства оборони України від 24 грудня 2020 року N 490 “Деякі питання реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року N 1026”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2020 року за N 1307/35590;

наказу Міністерства оборони України від 12 травня 2023 року N 277 “Про затвердження Порядку проведення оборонних закупівель у Міністерстві оборони України за централізованими розрахунками під час дії правового режиму воєнного стану за тиловим напрямком забезпечення”;

наказу Міністерства оборони України від 15 листопада 2019 року N 591 “Про затвердження Каталогу продуктів харчування”.

2. Потреба у харчуванні військовослужбовців ЗСУ формується на підставі заявки військової частини на відповідну закупівлю на наступний рік (визначений період) в установленому законодавством порядку за підпорядкованістю.

КСЛ ЗСУ узагальнює надану військовими частинами інформацію та надає узагальнену заявку на відповідну закупівлю на наступний рік (визначений період) до відповідного структурного підрозділу МОУ.

Відповідний структурний підрозділ МОУ опрацьовує отриману інформацію та вносить її до Переліку на поточний рік (визначений період), який після погодження з ГШ ЗСУ подається на затвердження заступнику Міністра оборони України.

Затверджений Перелік відповідний структурний підрозділ МОУ доводить до служби державного замовника.

На підставі доведеного Переліку служба державного замовника, згідно з вимогами чинного законодавства України, проводить відповідну закупівлю з дотриманням обсягів, строків, регіонального розподілу місць поставок (як в місцях постійно дислокації військової частини, так і у місцях несення військової служби), визначених КСЛ ЗСУ.

3. З метою зниження ризику зриву закупівлі для потреб ЗСУ в умовах правового режиму воєнного стану, рекомендувати службі державного замовника формувати кваліфікаційні критерії з урахуванням пропозицій структурного підрозділу МОУ, відповідального за формування засад політики оборонних закупівель.

4. Служба державного замовника здійснює закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення за принципом забезпечення балансу між якістю, ціною та ризиками.

5. За результатом проведених закупівель служба державного замовника укладає з переможцем відповідний договір на закупівлю.

6. Після укладення договору з постачальником, служба державного замовника в обов’язковому порядку повинна забезпечити реєстрацію бюджетних зобов’язань за ним в органах Казначейства.

7. Щомісячно служба державного замовника звертається до відповідного структурного підрозділу МОУ для отримання бюджетних асигнувань під взяті бюджетні зобов’язання в Казначействі.

8. Фінансування служби державного замовника забезпечується відповідальним за формування і виконання відповідної бюджетної програми (підпрограми) в межах доведеного помісячного розпису з урахуванням взятих зобов’язань та термінів поставки.

9. Договір вважається виконаним та підлягає оплаті (з урахуванням наданої попередньої оплати) після фактично поставленого товару у місця визначені державним замовником та прийняття його відповідно до актів приймання-передачі товарів, робіт і послуг.

10. Після приймання, в установленому порядку, служба державного замовника проводить оплату за фактично прийнятий товар, роботу і послугу, (з урахуванням наданої попередньої оплати).

11. Про виконання договору служба державного замовника звітує перед МОУ в особі відповідного структурного підрозділу МОУ.

12. У випадку порушення виконання договірних зобов’язань служба державного замовника вживає заходів з їх усунення в порядку, визначеному нормами чинного законодавства та умовами договору.

IV. Організація забезпечення речовим майном у Збройних Силах України

1. Організація забезпечення речовим майном у Збройних Силах України здійснюється на підставі:

Закону України “Про публічні закупівлі”;

Закону України “Про оборонні закупівлі”;

постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року N 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”;

постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року N 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”;

постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року N 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти”;

наказу Міністерства оборони України від 29 квітня 2016 року N 232 “Про речове забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 травня 2016 року за N 767/28897;

наказ Міністерства оборони України від 19 липня 2017 року N 375 “Про затвердження Порядку здійснення контролю за якістю речового майна, що постачається для потреб Збройних Сил України”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 грудня 2017 року за N 1461/31329;

наказу Міністерства оборони України від 14 лютого 2020 року N 43 “Про порядок здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг у Міністерстві оборони України”;

наказу Міністерства оборони України від 12 травня 2023 року N 277 “Про затвердження Порядку проведення оборонних закупівель у Міністерстві оборони України за централізованими розрахунками під час дії правового режиму воєнного стану за тиловим напрямком забезпечення”.

2. Потреба у забезпеченні речовим майном визначається КСЛ ЗСУ на підставі чисельності особового складу ЗСУ, встановлених запасів, наявності речового майна на складах, забезпеченості військовослужбовців речовим майном.

Відповідно до доведеного кошторису та виділених видатків КСЛ ЗСУ формується заявка на закупівлю речового майна згідно з номенклатурою МОУ у поточному році. Сформована заявка надсилається до відповідного структурного підрозділу МОУ.

Відповідний структурний підрозділ МОУ опрацьовує отриману заявку, визначає орієнтовну ціну за одиницю предмета закупівлі та формує Перелік.

Сформований Перелік погоджується ГШ ЗСУ та направляється на затвердження заступнику Міністра оборони України.

Затверджений заступником Міністра оборони України Перелік відповідний структурний підрозділ МОУ доводить до служби державного замовника.

На підставі доведеного Переліку служба державного замовника, в порядку, визначеному нормами чинного законодавства, проводить закупівлі необхідного речового майна з урахуванням обсягів та строків, встановлених КСЛ ЗСУ.

3. З метою зниження ризику зриву закупівлі для потреб ЗСУ в умовах правового режиму воєнного стану, рекомендувати службі державного замовника формувати кваліфікаційні критерії з урахуванням пропозицій структурного підрозділу МОУ, відповідального за формування засад політики оборонних закупівель.

4. За результатом проведених закупівель служба державного замовника укладає з переможцем відповідний договір на закупівлю.

5. Після укладення договору з постачальником, служба державного замовника в обов’язковому порядку повинна забезпечити реєстрацію бюджетних зобов’язань за ним в органах Казначейства.

6. Щомісячно служба державного замовника звертається до відповідного структурного підрозділу МОУ для отримання бюджетних асигнувань під взяті бюджетні зобов’язання в Казначействі.

7. Фінансування служби державного замовника забезпечується відповідальним за формування і виконання відповідної бюджетної програми (підпрограми) в межах доведеного помісячного розпису з урахуванням взятих зобов’язань та термінів поставки.

8. Договір вважається виконаним та підлягає оплаті (з урахуванням наданої попередньої оплати) після фактично поставленого товару у місця, визначені державним замовником та прийняття його відповідно до актів приймання-передачі товарів, робіт і послуг.

9. Після приймання, у встановленому порядку, служба державного замовника проводить оплату (з урахуванням наданої попередньої оплати) за фактично прийнятий товар, роботу і послугу. Про виконання договору служба державного замовника звітує перед МОУ, в особі відповідного структурного підрозділу МОУ.

10. У випадку порушення виконання договірних зобов’язань служба державного замовника вживає заходів з їх усунення, в порядку, визначеному нормами чинного законодавства та умовами договору.

V. Організація забезпечення пально-мастильними матеріалами в Збройних Силах України

1. Організація забезпечення пально-мастильними матеріалами у Збройних Силах України здійснюється на підставі:

Закону України “Про публічні закупівлі”;

Закону України “Про оборонні закупівлі”;

постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року N 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”;

постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року N 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”;

постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року N 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти”;

наказу Міністерства оборони України від 14 лютого 2020 року N 43 “Про порядок здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг у Міністерстві оборони України”;

наказу Міністерства оборони України від 12 травня 2023 року N 277 “Про затвердження Порядку проведення оборонних закупівель у Міністерстві оборони України за централізованими розрахунками під час дії правового режиму воєнного стану за тиловим напрямком забезпечення”.

2. Потреба у забезпеченні пально-мастильними матеріалами визначається КСЛ ЗСУ.

Відповідно до доведеного кошторису та виділених видатків КСЛ ЗСУ формується заявка на закупівлю пально-мастильних матеріалів на поточний рік. Сформована заявка надсилається до відповідного структурного підрозділу МОУ.

Відповідний структурний підрозділ МОУ опрацьовує отриману заявку, визначає орієнтовну ціну за одиницю предмета закупівлі та формує Перелік.

Підготовлений Перелік погоджується ГШ ЗСУ та направляється на затвердження заступнику Міністра оборони України.

Затверджений заступником Міністра оборони України Перелік відповідний структурний підрозділ МОУ доводить до служби державного замовника.

На підставі доведеного Переліку служба державного замовника, в порядку, визначеному нормами чинного законодавства, проводить закупівлі необхідних пально-мастильних матеріалів з урахуванням обсягів, місць поставки та строків, встановлених КСЛ ЗСУ.

3. З метою зниження ризику зриву закупівлі для потреб ЗСУ в умовах правового режиму воєнного стану, рекомендувати службі державного замовника формувати кваліфікаційні критерії з урахуванням пропозицій структурного підрозділу МОУ, відповідального за формування засад політики оборонних закупівель.

4. За результатом проведених закупівель служба державного замовника укладає з переможцем відповідний договір на закупівлю.

5. Після укладення договору з постачальником, служба державного замовника в обов’язковому порядку повинна забезпечити реєстрацію бюджетних зобов’язань за ним в органах Казначейства.

6. Щомісячно служба державного замовника звертається до відповідного структурного підрозділу МОУ для отримання бюджетних асигнувань під взяті бюджетні зобов’язання в Казначействі.

7. Фінансування служби державного замовника забезпечується відповідальним за формування і виконання відповідної бюджетної програми (підпрограми) в межах доведеного помісячного розпису з урахуванням взятих зобов’язань та термінів поставки.

8. Договір вважається виконаним та підлягає оплаті (з урахуванням наданої попередньої оплати) після фактично поставленого товару у місця, визначені державним замовником та прийняття його відповідно до актів приймання-передачі товарів, робіт і послуг.

9. Після приймання, в установленому порядку, служба державного замовника проводить оплату (з урахуванням наданої попередньої оплати) за фактично прийнятий товар, роботу і послугу. Про виконання договору служба державного замовника звітує перед МОУ в особі відповідного структурного підрозділу МОУ.

10. У випадку порушення виконання договірних зобов’язань служба державного замовника вживає заходів з їх усунення в порядку, визначеному нормами чинного законодавства та умовами договору.

Тимчасово виконуючий обов’язки директора
Департаменту політики закупівель
Міністерства оборони України
Гліб КАНЄВСЬКИЙ
Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО