Як призначити уповноважену особу, та хто окрім уповноваженої особи, може проводити закупівлі в інтересах замовника?

2266
18 Березня 2020

Уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення (ч. 7 ст. 11 Закону). Примірне положення про уповноважену особу затверджує Уповноважений орган, тобто Мінекономіки. Отже, у випадкові залучення уповноваженої особи до організації закупівельної діяльності, на підставі такого примірного положення від Мінекономіки, кожен замовник повинен розробити й затвердити в організації власне положення.

Також новий Закон встановлює декілька способів для призначення уповноваженої особи. Так, згідно з ч. 1 ст. 11 нового Закону, уповноважену особу замовник визначає або призначає одним з таких способів:

  • покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством;
  • введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб);
  • укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством.

Тобто Законом передбачено три виключних способи визначення уповноважених осіб, однак кожен замовник без обмежень обирає собі той, який буде зручнішим.

Також варто додати, що закупівлі товарів та/або послуг в інтересах замовника можуть здійснювати й централізовані закупівельні організації, особливості створення та діяльності яких встановлює Кабінет Міністрів України. Так, централізовані закупівельні організації (ЦЗО) — це юридичні особи державної або комунальної власності, що визначаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до цього Закону (п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону). Особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій визначені однойменною постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216.

Саме централізовані закупівельні організації державної або комунальної форми власності згідно з чинним законодавством можуть надавати замовникам послуги з організації та проведення торгів й цілком відповідальні за цей процес замість замовника, в інтересах якого проводять торги.

Наостанок бажаємо всім учасникам та замовникам успіху в вашій нелегкій праці. І, звісно, в цьому вам допоможе редакція журналу «Радник в сфері публічних закупівель» — наші професійні навчання, публікації, поради й консультації.

Детально про ЦЗО читайте у статті в. о. директора ДУ «Професійні закупівлі» Андрія Кузьменка «Хто візьме на себе клопоти публічних закупівель?» — журнал № 3 (102) за березень 2020 року, стор. 18-25. Детально про діяльність Уповноваженої особи за новим Законом читайте у статті заступника директора Департаменту регулювання публічних закупівель Тетяни Мішти — журнал № 2 (101) за лютий 2020 року, стор. 6-13.

Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель.

    load
    digest icon digest icon
    Обмін знаннями та досвідом в сфері публічних закупівель
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО