Антимонопольний комітет України повідомив, що останнім часом велика кількість скарг, що надходять до органу оскарження, не відповідають вимогам законодавства, у зв’язку з чим не розглядаються по суті.
Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження / докази.
Такі ж положення містяться в пункті 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), вказаних в частині 5 статті 18 Закону.
Відповідно до пункту 63 Особливостей орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли скарга не відповідає вимогам частини 5 статті 18 Закону, пунктам 56, 59 і 60 цих Особливостей.
Пунктом 64 Особливостей передбачено, що орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені вище, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Антимонопольний комітет України звертає увагу суб’єктів оскарження на необхідність дотримання зазначених вище положень Закону та Особливостей під час підготовки та подання відповідних скарг з метою ефективного захисту своїх прав і законних інтересів, пов’язаних з участю у процедурах закупівель.
Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель: