У листі Мінекономіки № 3304-04/9472-06 від 09.03.2022 щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану, Уповноважений орган зазначив:
«Уповноважена особа (особи) — службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі / спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Ураховуючи, що уповноважена особа є відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, а закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до постанови № 169 здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, то відповідальною особою за закупівлі (оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договору про закупівлю та всіх додатків до нього), що здійснюються відповідно до постанови № 169, може бути будь-яка визначена замовником особа».
Отже, повноваження щодо здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану замовник може покласти як на уповноважену особу, яка визначена розпорядчим рішенням замовника, так і на іншу відповідальну особу замовника.
Для того, щоб закуповувати згідно постанови Уряду від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова 169) замовник повинен затвердити перелік та обсяги товарів, робіт та послуг, що здійснюються ним у період воєнного стану. Тож можете завантажити у зручному форматі приклад наказу про визначення переліку та обсягу закупівель та наказу про внесення змін до переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг.
Не буде порушенням, якщо замовником не буде здійснено усіх закупівель, що визначені затвердженим переліком та обсягом товарів, робіт та послуг, що здійснюються ним у період воєнного стану. У разі наявності, так би мовити, запланованих закупівель, які не здійснено, замовник вправі залишити рішення про визначення переліку та обсягу закупівель без змін.
Так само замовник вправі внести зміни до такого рішення шляхом виключення з цього переліку чи з обсягу частини запланованих закупівель шляхом видання відповідного наказу / розпорядження.
Тобто замовник самостійно вибирає, як йому зручніше вчинити у разі виникнення зазначених у питанні обставин, а саме який з вищезазначених способів вибрати, кожен з яких не призведе до порушення законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі норм Постанови № 169.
За дві хвилини вашого часу ви зрозумієте, чи є у вас обов’язок закуповувати абсолютно всі позиції з затвердженого замовником переліку з обсягами закупівель товарів, робіт та послуг, що здійснюються в умовах воєнного стану.
Читайте також: