Зміни в структурі скарги до АМКУ

555
27 Травня 2024

Інфобокс-PROZORRO повідомляє, що після запровадження в січні 2024 року нового способу формування скарги – у вигляді електронного документа – ДП «Прозорро» проаналізувало відгуки на новий функціонал від користувачів, експертів та Антимонопольного комітету України. Результатом цього стали зміни, які будуть впроваджені з 30.05.2024 та мають дещо спростити формування електронного документа, зробити його більш інтуїтивним та логічним.

Отже, для формування скарги необхідно заповнити такі поля:

Назва скарги
Необхідно назвати скаргу з огляду на основну підставу оскарження. Наприклад, скарга на дискримінаційні умови тендерної документації або на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця тощо.

Заголовок пункту скарги 
Коротко сформулювати підставу оскарження. Пунктів скарги може бути декілька, тож до кожного додається заголовок та інші поля.

Вимога законодавства про публічні закупівлі, з якою пов’язане вчинене замовником порушення
Для того, аби заповнити це поле, необхідно вибрати значення з довідника. Опції для вибору будуть запропоновані скаржнику після того, як він вкаже, чи було на його думку порушене замовником «правило 24 годин». Наприклад, якщо замовник безпідставно розмістив вимогу про усунення невідповідностей або не розмістив її всупереч законодавству, або не врахував усунення невідповідностей тощо.

Можливі опції для вибору з класифікатора такі:

  • Кваліфікаційні критерії учасників;
  • Технічна специфікація предмета закупівлі;
  • Забезпечення тендерної пропозиції / виконання договору;
  • Умови проєкту договору;
  • Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції;
  • Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі;
  • Інші умови тендерної документації;
  • Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі  (*не застосовується, якщо вказано про порушення «правила 24 годин»);
  • Відміна процедури закупівлі;
  • Невиконання рішення органу оскарження;
  • Інші дії / бездіяльність замовника (у т. ч. ненадання роз’яснень тощо);
  • Документи, які надаються переможцем  (*не застосовується, якщо вказано про порушення «правила 24 годин»).

Опис суті пункту скарги
У цьому полі необхідно детально описати підставу подання скарги: у чому саме полягає порушення процедури закупівлі; яким чином прийняте рішення (або дія, бездіяльність замовника) суперечить законодавству у сфері публічних закупівель; які фактичні обставини можуть це підтвердити. Також саме в цьому полі треба обґрунтувати наявність у скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів щодо рішення, дії чи бездіяльності замовника.

У разі оскарження умов тендерної документації або дії/бездіяльності замовника ДО кінцевого строку подання тендерних пропозицій необхідно вказати, який документ надається на підтвердження обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а також що саме підтверджує наданий документ. 

Рекомендація від АМКУ

У разі оскарження умов тендерної документації рекомендовано в одному пункті скарги викладати інформацію щодо однієї оскаржуваної умови (або кількох умов, які відповідають одному значенню класифікатора).

У разі оскарження рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції рекомендовано в одному пункті скарги викладати інформацію щодо однієї підстави відхилення (або щодо кількох підстав, які відповідають одному значенню класифікатора). 

У разі оскарження рішення замовника про визначення переможця (або про допуск учасника до аукціону) рекомендовано в одному пункті скарги викладати інформацію щодо однієї підстави, з якої замовник, на вашу думку, повинен був відхилити тендерну пропозицію. (Або щодо кількох підстав, які відповідають одному значенню класифікатора).

Доказ

За потреби завантажте документи, які підтверджують порушення прав та законних інтересів скаржника, а також докази викладених обставин.

Вимога суб’єкта оскарження 

Виберіть відповідний пункт із довідника та наведіть свої вимоги в більш розгорнутому вигляді, як от «Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в частині вимог до технічних характеристик товару».

Після підписання внесених даних буде сформовано електронний документ скарги, який для вашої зручності можна завантажити на вебпорталі Прозорро у pdf-форматі:

ДП «Прозорро» вдячне користувачам за якісний зворотний зв’язок, який дозволяє вчасно реагувати на потреби замовників та учасників. Команда продовжує працювати над електронізацією процесів у системі, зокрема розглядається можливість електронізації та доповнення машиночитними полями рішень органу оскарження.

Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель:

Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель.

load
digest icon digest icon
Обмін знаннями та досвідом в сфері публічних закупівель
Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО