В Донецькому національному університеті імені Василя Стуса ДАСУ виявило порушення на понад 12 млн грн

235
19 Січня 2024

Державна аудиторська служба України на своєму офіційному вебпорталі повідомляє, що державні аудитори провели ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Донецького національного університету імені Василя Стуса, який з 2014 року вимушено дислокується у місті Вінниці, та виявили низку фінансових порушень, які стосуються, зокрема, оплати праці, виплати стипендій студентам та нарахувань премій.

Упродовж 2019-2022 років та січня – квітня 2023 року Університет здійснював видатки на оплату за спожиті комунальні послуги та оплату праці працівників виключно за рахунок коштів державного бюджету, що спричинило необґрунтовані витрати на загальну суму 10,8 млн гривень.

Тоді як протягом останніх 4 років на контрактній основі в Університеті навчалося в середньому близько 800 студентів.  Кошти, які вони сплачують за навчання, спрямовуються до спеціального фонду кошторису Університету та мають використовуватись, зокрема на згадані видатки.

 Законодавством також передбачено, що за відсутності можливості організувати повноцінне харчування у навчальному закладі виплачується грошова компенсація студентам дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, у розмірі вартості харчування у школах-інтернатах відповідного регіону з урахуванням торговельних націнок.

 Під час ревізії аудитори встановили, що під час розрахунку та виплати зазначеної компенсації Університет не врахував торговельної націнки, як наслідок, студенти недоотримали майже 320 тис. гривень.

 Крім того, колишнім ректором укладено договори про надання послуг із працівниками, які перебувають із Університетом у трудових відносинах та займають керівні посади, хоча ці послуги належать до їх посадових обов’язків. На це було спрямовано понад 270 тис. грн бюджетних коштів.

  Також керівником Університету самостійно приймалося рішення про встановлення та виплату собі премій, надбавок за складність та напруженість у роботі, надбавок за виконання особливо важливої роботи та інших надбавок на загальну суму понад 60 тис. гривень.

 Крім того, траплялись випадки оплати праці наукових співробітників за невідпрацьований час та сумісників, в той час, коли вони перебували у відрядженнях за основним місцем роботи, зайвої виплати стипендій студентам через проведення індексації, а також нарахувань ЄСВ на компенсації за невикористані відпустки звільненим працівникам.

  Вжитими заходами забезпечено усунення виявлених порушень на загальну суму 3,7 млн гривень.

  За допущені порушення законодавства з фінансових питань до адміністративної відповідальності притягнуто 4-х посадових осіб Університету.

    За допущені порушення бюджетного законодавства Університету надіслано попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства та ініційовано зупинення операцій з бюджетними коштами.

     Матеріали заходу державного фінансового контролю передані на розгляд правоохоронного органу.

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Книги» доступний збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями. Щоб не наступати на «закупівельні граблі» інших замовників, користуйтесь цією електронною книгою. Дивіться, як її знайти:

Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель.

    load
    digest icon digest icon
    Обмін знаннями та досвідом в сфері публічних закупівель
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО