Антимонопольний комітет України повідомив, що затвердив Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Узагальнення практики здійснюється згідно зі статтею 61 Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Через велику кількість скарг, за результатами розгляду яких Комісією прийняті рішення про встановлення порушень з боку замовників процедур закупівель в частині застосування положень пунктів 43 та 44 Особливостей, також проаналізовано та узагальнено практику розгляду Комісією скарг на рішення, дії та/або бездіяльність замовників під час застосування вказаних положень.
Узагальнення відображає перелік та описи основних порушень у таких аспектах:
- розгляд замовником документів, наданих на підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції;
- встановлення невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у зв’язку з невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону;
- повторне розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі;
- оформлення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
- розгляд замовником документів, поданих учасником процедури закупівлі на виконання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Враховуючи зазначену в узагальненій практиці інформацію та конкретні приклади рішень Комісії, замовнику в разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі потрібно встановити, чи підпадають вони під визначення, передбачене пунктом 43 Особливостей. Необхідно дотримуватись вимог щодо розміщення лише одного повідомлення щодо одного й того ж учасника.
В частині розгляду документів та інформації, поданих на усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, необхідно враховувати не лише їх зміст, а також вимоги тендерної документації до дати видачі та/або чинності таких документів. Як учасники процедур закупівель, так і замовники мають розуміти, що законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає можливості для учасника процедури закупівлі виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, до/без розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, врахування зазначених практичних напрацювань замовниками та учасниками процедур закупівель сприятиме підвищенню їхнього професійного рівня, позитивно вплине на проведення процедур закупівель, що має призвести до зменшення кількості скарг.
Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель: