Якщо ви думаєте, що у ці скрутні часи закупівлі, які здійснюють замовники на запобігання виникненню та поширенню, локалізації та ліквідації спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), контролюючи органи не будуть здійснювати моніторинг та перевіряти, то помиляєтесь.
Інформація про закупівлю за № UA-2020-04-02-002335-a, звіт про укладений договір COVID-19 на закупівлю систем дистанційного вимірювання температури тіла
ДК 021:2015: 38410000-2 — Лічильні прилади, 400 комплектів, вартість договору 64 951 992,00 грн.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що замовником не дотримано строки проведення закупівлі (не раніше ніж через 48 годин з моменту оприлюднення інформації в електронній системі закупівель), чим порушено вимоги п. 6 Порядку проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225 (далі — Порядок, Постанова № 225). Вищевказане призвело до порушення п. 4 Порядку № 225 в частині дотримання принципу відкритості та прозорості під час організації та проведення закупівлі.
Порушення виявлено: встановлено порушення законодавства у сфері закупівель (п. 4 та 6 Порядку № 225).
Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель критикувала Постанову № 225 в публікації «Дуже важливі закупівлі COVID-19, які закуповуємо за дуже заплутаним та незрозумілим порядком» та виступала проти складних правил цієї Постанови. Вище можна прослідкувати, до чого це тепер призводить.
Як зазначено, Постанова № 225 набрала чинності 21 березня 2020 р., але її критики було чимало, оскільки алгоритм закупівлі відповідно до цієї Постанови нараховував 11 пунктів, які потрібно виконати замовникові, щоб провести закупівлю для запобігання COVID-19. Тому завдяки критиці та небайдужим реформаторам 29 березня 2020 р. було прийнято Постанову № 248, яка вводиться в дію з 1 квітня 2020 р. та вносить зміни до Постанови № 225, надає можливість замовникам проводити закупівлі на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) за простішим порядком. Детальніше читайте в статті «Карантин та закупівлі для запобігання COVID-19: на що потрібно звернути увагу»