Чи повинна ціна пропозиції при проведенні переговорної процедури обов’язково збігатися з раніше оголошеною очікуваною вартістю предмета закупівлі?

2645
7 Березня 2020

Питання

Доброго дня! Після двократної відміни тендеру через відсутність достатньої кількості учасників застосовується переговорна процедура згідно п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону. При оголошенні закупівель вартість договору була визначена з ПДВ (1000000,00 грн. з ПДВ), але переговори проводяться з неплатником ПДВ. Що робити в цій ситуації: підписувати договір на 1000000,00 грн. без ПДВ, або на 833333.33 грн. без ПДВ?

Відповідь

Добрий день! Пункт 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) дозволяє застосувати переговорну процедуру у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Зверніть увагу на те, які обставини повинні залишитися незмінними: предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника. Відповідно до абзацу 6 частини 3 статті  35 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити, зокрема, ціну пропозиції. Згідно частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Порушення цієї вимоги спричиняє нікчемність укладеного договору про закупівлю (стаття 37 Закону). Звідси маємо: при проведенні переговорної процедури головне, щоб ціна договору не відрізнялася від ціни пропозиції учасника переговорної процедури. При цьому за змістом Закону очікувана вартість предмета закупівлі – це максимальна ціна, яку замовник згоден заплатити. Включення до ціни ПДВ – питання не стільки волі замовника, скільки законодавчого регулювання: якщо предмет закупівлі обкладається ПДВ, то очікувана вартість предмета закупівлі повинна визначатися з ПДВ;  якщо предмет закупівлі не обкладається ПДВ, або ж оподатковується за нульовою ставкою, то очікувана вартість предмета закупівлі має бути без ПДВ. При цьому за змістом закону ціна пропозиції при проведенні переговорної процедури не обов’язково повинна збігатися з раніше оголошеною очікуваною вартістю предмета закупівлі. По-перше, за час, витрачений на двічі відмінені торги, потреби замовника могли змінитися (знизитися), напр., якщо предметом закупівлі були послуги організації харчування чи інші послуги/товари, які постійно споживаються замовником; по-друге, під час переговорів, замовник цілком може «сторгуватися» за нижчу ціну, забезпечивши оту максимальну економію, про яку йде мова у статті 3 Закону – на це вони й переговори. Тож якщо учасник переговорів згоден поставити предмет закупівлі за ціною нижчою, аніж його очікувана вартість – то замовник може сміло укладати договір за нижчою ціною. Разом з тим слід звернути увагу, що Закон не містить можливостей корегування ціни переможця торгів чи учасника переговорної процедури на розмір ПДВ залежно від їх податкового статусу: на це прямо вказано у вже згаданій частині 4 статі 36 Закону. Тобто, якщо замовник оголосив очікувану вартість предмета закупівлі в 1 млн. грн. з ПДВ і на торгах переможе платник єдиного податку з ціною 900 тис грн., то договір має бути укладено саме за ціною 900 тис. грн., а не 750 тис. (900 тис. грн. – ПДВ 20% = 750 тис. грн..). І така само ситуація з переговорною процедурою: якщо ціна пропозиції учасника (з ПДВ – якщо він платник ПДВ; чи без ПДВ – якщо він не є платником ПДВ) становить 1 млн. грн., то і договір укладається за 1 млн. грн. – незалежно від податкового статусу майбутнього постачальника. Разом з тим, якщо після укладення договору про закупівлю постачальник набуде статусу платника ПДВ, у сторін не буде підстав для збільшення ціни договору про закупівлю на розмір ПДВ. Детальніше про все, як завжди, читайте у журналі «Радник в сфері державних закупівель», а миттєво і більше – отримуйте на порталі radnuk.com.ua.

Відповідь надала Анастасія Матвійчук

Підпишись на розсилку від Радника, щоб не пропустити найголовніші події у сфері публічних закупівель.

    load
    digest icon digest icon
    Обмін знаннями та досвідом в сфері публічних закупівель
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО