Закупівля послуг їдалень ➤ РАДНИК, портал

28 Вересня 2023
Ольга

Доброго дня.
26.02.2022 року була проведена Переговорна процедура (скорочена) (Відсутність конкуренції з технічних причин). Ідентифікатор закупівлі UA- 2022-01-26-006180-c. Предмет закупівлі – Організація гарячого харчування для учнів 1-4 класів та пільгових категорій філії «Петрівська гімназія з дошкільним відділенням» Старокозацького опорного закладу загальної середньої освіти Старокозацької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області – код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 55510000-8 Послуги їдалень.
Був укладений Договір з ФОП Хлівна Наталія Михайлівна
(Обгрунтування на проведення Переговорної процедури наведене нижче).
Моніторингом від 23.08.2022року було визнано неправомірність застосування Переговорної процедури. За висновком моніторингу повинні були проводитись Відкриті торги.
Зараз існує наявна потреба в організації послуг з гарячого харчування для учнів 1-4 класів , за кодом ДК 021:2015 – 55510000-8 «Послуги їдалень» і виникає питання – за якою процедурою здійснювати закупівлю? Адже на сьогоднішній день укладений 3-х сторонній Договір оренди нерухомого майна №26/2021 від 01.11.2021року між між Старокозацької сільської радою Білгород-Дністровського району Одеської області , Фізичною особою-підприємцем Хлівна Наталія Михайлівна та Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Старокозацької сільської ради. Договір укладений строком на 5 років

Переговорна процедура (скорочена).
Обгрунтування:
01 листопада 2021 року між Старокозацької сільської радою Білгород-Дністровського району Одеської області та Фізичною особою-підприємцем Хлівна Наталія Михайлівна заключено Договір № 26/2021 оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності Старокозацької територіальної громади, балансоутримувачем якого є Управління освіти, культури, молоді та спорту Старокозацької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області. Об’єктом оренди є: Нежитлові приміщення №17, 18, 19 будівлі школи філії «Петрівська гімназія з дошкільним відділенням» Старокозацького опорного закладу загальної середньої освіти Старокозацької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, площею 39 кв.м., розташованої за адресою: Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н, с. Петрівка, вул. Звягінцева Б.Г., буд 6. Згідно абз.4 п.2 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо товар (послуга) може бути поставлений виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Враховуючи вищевикладене, а також з технічних причин, надання послуги з організації гарячого харчування для потреб Замовника може бути забезпечено тільки Учасником. У зв’язку із потребою у здійсненні закупівлі послуг за предметом закупівлі Організація гарячого харчування для учнів 1-4 класів та пільгових категорій філії «Петрівська гімназія з дошкільним відділенням» Старокозацького опорного закладу загальної середньої освіти Старокозацької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області – код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 55510000-8 Послуги їдалень у 2022 році, з метою забезпечення учнів гарячим харчування, закупівля відповідних послуг повинна бути здійснена у Фізичної особи-підприємця Хлівна Наталія Михайлівна. Отже, Замовник здійснює закупівлю послуг згідно предмета закупівлі в Учасника у зв’язку з відсутністю конкуренції щодо вибору постачальника з технічних причин, оскільки приміщення знаходяться в оренді в Учасника. Надання послуг згідно предмету закупівлі іншими учасниками є неможливим, а тому з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику необхідно застосувати переговорну процедуру закупівлі на підставі п.2 ч.2 ст.40 Закону. Неукладання або несвоєчасне укладання договорів з ФОП Хлівна Н. М. на організацію гарячого харчування учнів 1-4 класів та пільгових категорій призведе до припинення/обмеження організації харчування у навчальних закладах.
Висновок моніторингу:
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена). Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена). За результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена) встановлено наступне. Відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена), оприлюдненого в електронній системі закупівель 26.01.2022, переговорна процедура (скорочена) застосована Замовником за умови відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена Замовником. Замовник за результатами застосування переговорної процедури (скорочена) уклав з ФОП Хлівна Наталія Михайлівна Договір на загальну суму 279 404,88 грн без ПДВ. Водночас здійснивши аналіз процедур закупівель в електронній системі Prozorro встановлено, що на послуги їдалень, які є предметом закупівлі, існує відкритий конкурентний ринок, що підтверджується рядом закупівель, які проведені замовниками за конкурентними процедурами закупівель, за результатами яких укладено договори з товариством з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ», товариством з обмеженою відповідальністю «ТОНАР К», товариством з обмеженою відповідальністю «Глорія-2008», фізичною особою-підприємцем Левчук Сергій Іванович, Приватним підприємством «Раціон Груп», тощо. Таким чином, Замовником безпідставно застосовано переговорну процедуру (скорочена), оскільки існує відкритий конкурентний ринок на закупівлю послуг їдалень, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 40 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 23.08.2022 щодо застосування переговорної процедури (скорочена) із обґрунтуванням застосування зазначеної процедури «Відсутність конкуренції з технічних причин», Замовник 25.08.2022 надав пояснення, які не спростовують факту встановленого порушення.
Виявлено порушення (так/ні) Так

Відповідь

Вітаємо. Експерти  порталу «Радник» відповідають на питання користувачів порталу, учасників та замовників, та розглядають  питання- Закупівля послуг їдалень. Для детального аналізу висновку моніторингу та обґрунтування проведення переговорної процедури ви маєте змогу звернутися на платну консультацію до Тендерного агентства «Радник» по тел. +38 (044) 334 80 72 Якщо очікувана вартість  про предмету закупівлі підпадає  під пункт 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Звітування по прямих допорогових договорах, заключених без використання електронної системи закупівель (відповідно до Постанови 1275)
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Підкажіть по звітуванню прямих допорогових договорів заключених без використання електронної системи закупівель. Закупівля товарів, робіт та послуг здійснюється відповідно до постанови 1275. Чи потрібно при звітуванні таких договорів заповнювати googl

  • Пп 8 п 13 до договору капітального ремонту
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Нами було укладено Договір щодо закупівлі “Капітальний ремонт підвального приміщення адміністративної будівлі за адресою: вул. Центральна, 35 селище Обухівка, Дніпровського району, Дніпропетровської області, для використання як найпростіше укриття” за кодом

  • Дотримання умов Постанови 205 органом виконавчої влади місцевого самоврядування.
    24 Вересня 2025
    Читати відповідь

    21.02.2025 р. була прийнята Постанова № 205, де зазначається, що для закупівлі інтернет-послуг державні органи мають прописувати чіткі вимоги щодо їх швидкості, стабільності в залежності від кількості користувачів. Підкажіть, чи

  • Укладання договору з Нафтогаз Трейдинг по пп.5 або пп. 18 п. 13 Особливостей
    24 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Кабінет Міністрів України постановою від 11.04.2025 № 408 вніс зміни до постанови від 19.07.2022 № 812, зокрема в частині продовження терміну дії покладених на ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» спеціальних

  • У замовника виникла потреба доповнити перелік та періодичність надання послуг з прибирання в архівному приміщенні.
    24 Вересня 2025
    Читати відповідь

    За результатами відкритих торгів з особливостями укладено договір по предмету закупівлі послуги з прибирання приміщень та прибудинкових територій за кодом ДК 021:2015: 90910000-9 – Послуги з прибирання. Відповідно до додатку

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО