Висновок ДАСУ ➤ РАДНИК, портал

01 Лютого 2024
Анна

Питання полягає: що саме має на увазі ДАСУ
коли зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення? Висновок додається.
ВИСНОВКИ
Опис За результатами аналізу питання відповідності умов договору нормам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідність обґрунтування підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель вимогам Особливостей, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відповідно до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Дата публікації 29.01.2024 18:21
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу закупівлі: 29 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідність обґрунтування підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель вимогам особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідність умов договору нормам законодавства, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відповідно до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» Покровської міської ради Донецької області (далі – КНП «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» Покровської міської ради) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.11.2023 № 133, обґрунтування підстави, затверджене генеральним директором КНП «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» Покровської міської ради 20.11.2023, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-10-11-009685-a, договір про закупівлю від 20.11.2023 № 345 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднені в електронній системі закупівель 14.12.2023 та 25.01.2024, додаткові угоди до Договору від 14.12.2023 № 1 та від 25.01.2024 № 2, пояснення та документи на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримані 18.01.2024 та 25.01.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності умов договору нормам законодавства встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог пункту 103 Постанови № 668 підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі – гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі – гарантійний строк експлуатації). Аналогічна норма міститься в статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно – кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити такий строк в 10 років або більший ніж 10 років. Відповідно до пункту 5 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору підряду. Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір, відповідно пункту 5.16 Договору гарантійний строк на якість робіт та гарантійний строк експлуатації об’єкта становлять 3 (три) роки з моменту початку дії гарантійного строку, визначеного в п. 5.17 цього договору. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.01.2024 щодо вищезазначеного питання Замовник 25.12.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що зазначена помилка носить технічний характер та для виправлення помилки сторонами досягнута згода укласти додаткову угоду до Договору та внести відповідні зміни до пункту 5.16 Договору. Також Змовник 25.01.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду до Договору від 25.01.2024 № 3, відповідно до умов якої гарантійний строк експлуатації об’єкта підряду становить десять років. Отже, Договір був укладений з порушенням вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
Виявлено порушення (так/ні) Так
Дата створення 29.01.2024 18:21

Відповідь

Вітаємо! Експерти  порталу  «Радник» відповідають на питання користувачів порталу та розглядають  питання – Висновок ДАСУ. Для аналізу висновку ДАСУ рекомендуємо звернутись на платну консультацію до Тендерного агентства «Радник» +38 (044) 334 80 72 tenders.kiev@gmail.com Також радимо ознайомитись зі статтею Перешкоджання діяльності ДАСУ в рамках публічних закупівель Запрошуємо на навчання: Онлайн-навчання «Онлайн-марафон для закупівельника: від початківця до експерта з публічних закупівель»

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Яким чином відхили учасника за надання недостовірної інформації
    26 Липня 2024
    Читати відповідь

    підкажіть будь ласка, який вихід із такої ситуації: АМКУ зобов’язало скасувати рішення замовника про визначення переможця на скаргу другого учасника, при цьому АМКУ зробив запит першому учаснику переможцю на додаткові

  • Додаткова угода до «прямого» договору на збільшення обсягів і суми
    26 Липня 2024
    Читати відповідь

    Було укладено договір на закупівлю товарів на суму 97 000 грн, для класів НУШ, але була неправильно вказана адреса поставки, і чекаючи виправлення договору трохи не вклалися в строки оголошення

  • Щодо підтвердження учасником наявності фінансової спроможності
    26 Липня 2024
    Читати відповідь

    Відповідно до закону про публічні закупівлі замовником виставлено вимогу щодо підтвердження учасником наявності фінансової спроможності , а саме наявність обсягу річного доходу (виручки) . Просимо надати відповідь: учасником надано звіт

  • До якого предмета закупівлі віднести ремонт дизельного генератора
    26 Липня 2024
    Читати відповідь

    Просимо Вашого роз’яснення з питання щодо правомірності визначення предмета закупівлі в наступній ситуації: – Лікарнею в якості благодійної допомоги отримано дизельний генератор потужністю 150 кВА. Вартість отриманого обладнання оцінено в

  • Чи підпадає під виправлення підсумкова відомість ресурсів
    26 Липня 2024
    Читати відповідь

    учасником на вимогу ТД не надано підсумкову відомість ресурсів. чи може замовник висунути вимогу до учасника щодо надання підсумкової відомості ресурсів на підставі п 43 Особливостей?

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО