Відшкодування чи закупівля, як діяти?

05 Липня 2021
serhij

Виникають ситуації, коли співробітникам підприємства необхідно, для виробничих потреб, щось купувати за готівку, а потім вони просять підприємство компенсувати ці витрати. Наприклад: у нас на запчастини заплановано 199000 на рік, проводимо спрощені закупівлі по необхідності, але під час відрядження сталася поломка і водію довелося купити запчастини за свої кошти. По поверненню він подає чеки на компенсацію цих витрат. Питання:
1. Чи потрібно в таких випадках робити звіт про закупівлю?
2. Якщо так, то чи підпадає ця закупівля під річний план (наші 199000) чи це є закупівля, яку замовник не міг об’єктивно передбачити, а отже є новим предметом закупівлі?
3. Якщо це не є “новий предмет закупівлі”, то яке необхідне обгрунтування недотримання процедури закупівлі, в данному випадку спрощеної закупівлі?
Дякую!

Відповідь

Добрий день! У даному випадку витрати працівника на закупівлю запасних частин є доцільними та обґрунтованими, а також здійснені на користь підприємства розпорядника, тому працівник може оформити авансовий звіт для того, щоб йому відшкодували суму, витрачену на усунення непередбачуваних неполадок. Право працівника замовника отримати відшкодування за його витрати на ремонт автомобіля підтверджує також частина 1 статті 1160 Цивільного кодексу України, відповідно до якої особа, що вчинила дії в майнових інтересах іншої особи без її доручення, має право вимагати від цієї особи...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Публікація додаткової угоди без зміни істотних умов
    07 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Вітаю, чи потрібно завантажувати в систему додаткову угоду до договору закупівлі ЗПП, якщо вона не стосується істотних умов?

  • Строки реєстрації бюджетних зобов’язань у казначействі
    07 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Питання щодо строків реєстрації бюджетних зобов’язань у казначействі. Наприклад, за результатами процедури закупівлі – у разі наявності в обліку органу Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів) — 7 робочих днів з

  • Публікація додаткової угоди до прямого договору
    07 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Чи потрібно публікувати додаткову угоду на зменшення обсягів закупівлі до “прямого договору” (без використання електронної системи закупівель)? (Закуповували кетирингові послуги, прямим договором, а потім його зменшили)

  • Оформлення протоколів уповноваженої особи
    07 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Які рішення уповноваженої особи на цей час мають бути оформлені в паперовому вигляді? Як нумерувати протоколи, якщо частина протоколів формуються у вигляді електронних (наприклад, про річний план). До вересня 2025

  • Визначення коду ДК для локалізації робочого одягу
    07 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Є питання з приводу публікації закупівлі на робочий одяг з локалізацією. Предмет закупівлі для товарів визначається за четвертим знаком ДК, виходячи з цього був обраний код ДК 18110000-3 Формений одяг,

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО