Щодо НАССР в закупівлях

15 Грудня 2021
oleh

Вітаю.
На 2022 рік необхідно закупити послуги з організації харчування дітей пільгових категорій. Підприємство чи ФОП на базі шкільної їдальні мають готувати обіди. Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 305 від 24.03.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі — Постанова № 305) приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Це питання також розглянуто у статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ «Закупівля послуг з організації харчування дітей: актуальні питання та доцільні відповіді» на порталі Радник.
Для багатьох замовників є новою сфера роботи надавача послуг згідно із стандартами НАССР.
Якщо можете, то підкажіть будь ласка відповіді на такі запитання:
1. Яким чином замовнику на практиці при закупівлі послуг з організації харчування дітей перевірити чи учасник дотримується процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)?
2. Чи існують документи про впровадження НАССР учасником які можна вимагати при проведенні закупівлі?
3. ГОЛОВНЕ: чи зобов’язаний замовник згідно якихось нормативно-правових актів перевіряти при здійсненні закупівлі, чи використовує учасник систему НАССР у своїй діяльності? Можливо це мають перевіряти певні контролюючі органи, наприклад Держпродспоживслужба вже під час виконання договору? Тобто чи вистачить замовнику прописати у ТД і в проекті договору, що приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та не вимагати документів про підтвердження. Бо наразі не зовсім зрозуміло які документи потрібно вимагати.
4. У вищевказаній статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ описується відповідальність для юридичних осіб, які не впровадили систему безпечності харчових продуктів. Чи стосуються ФОПів вимоги по впровадженню системи безпечності харчових продуктів? Чи існує відповідальність для ФОПів за не впровадження системи безпечності харчових продуктів?
Заздалегідь дякую за відповідь.

Відповідь

Вітаємо! НАССР (від англ. Hazard Analysis and Critical Control Points, далі — НАССР) — одна з найбільш поширених систем контролю безпечності харчових продуктів, метою якої є безумовний захист кінцевого споживача. Система НАССР дозволяє простежувати продукт, виявляти та усувати потенційно небезпечні фактори на всьому шляху продукту від лану до столу, а також здійснювати повний контроль над виробництвом.
Відповідно до пункту 81 частини 1 статті 1, пункту 2 частини 2 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку зобов’язаний розробляти, вводити в дію та застосовувати постійнодіючі процедури, що засновані на принципах системи...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель

Вас може зацікавити
  • Підскажіть, будь ласка, якщо перед цим проводили всі закупівлі за
    15 Серпня 2022
    Читати відповідь

    ППідскажіть, будь ласка, якщо перед цим проводили всі закупівлі за Постановою 169, після останніх змін, коли треба проводити спрощені закупівлі (тобто закупівлі стають “прозорими”) чи доцільно проводити закупівлі до 50,0

  • Щодо визначення кодів ДК
    15 Серпня 2022
    Читати відповідь

    П1. Бюджетна установа. Потрібна консультація щодо визначення ДК по предмету закупівлі: – «Доступ до програмного забезпечення у вигляді онлайн сервісу Е-журналів/ Інформаційними системами (наприклад “Громадський проєкт” та ін.) (надання права

  • Щодо ціни товару
    15 Серпня 2022
    Читати відповідь

    ПЯк правильно обгрунтувати підвищення ціни товару, на етапі формування оголошення про проведення закупівлі? Дякую.

  • Щодо укладення прямого договору по Постанові №169
    15 Серпня 2022
    Читати відповідь

    ПСкажіть будь- ласка чи можна укласти прямий договір по 169 Постанові на суму 109 194 грн., на проведення поточного ремонту споруди цивільного захисту ( укриття) у школі, чи краще застосувати

  • Щодо внесення змін до переліків та обсягів
    15 Серпня 2022
    Читати відповідь

    ПУ Ваших публікаціях про закупівлі за постановою 169 всюди йде мова про внесення змін до переліків та обсягів закупівель, затверджених наказом замовника. Але підпункт 2) пункту 1 Постанови звучить так:

  • До усіх питань