Щодо НАССР в закупівлях

15 Грудня 2021
oleh

Вітаю.
На 2022 рік необхідно закупити послуги з організації харчування дітей пільгових категорій. Підприємство чи ФОП на базі шкільної їдальні мають готувати обіди. Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 305 від 24.03.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі — Постанова № 305) приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Це питання також розглянуто у статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ «Закупівля послуг з організації харчування дітей: актуальні питання та доцільні відповіді» на порталі Радник.
Для багатьох замовників є новою сфера роботи надавача послуг згідно із стандартами НАССР.
Якщо можете, то підкажіть будь ласка відповіді на такі запитання:
1. Яким чином замовнику на практиці при закупівлі послуг з організації харчування дітей перевірити чи учасник дотримується процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)?
2. Чи існують документи про впровадження НАССР учасником які можна вимагати при проведенні закупівлі?
3. ГОЛОВНЕ: чи зобов’язаний замовник згідно якихось нормативно-правових актів перевіряти при здійсненні закупівлі, чи використовує учасник систему НАССР у своїй діяльності? Можливо це мають перевіряти певні контролюючі органи, наприклад Держпродспоживслужба вже під час виконання договору? Тобто чи вистачить замовнику прописати у ТД і в проекті договору, що приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та не вимагати документів про підтвердження. Бо наразі не зовсім зрозуміло які документи потрібно вимагати.
4. У вищевказаній статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ описується відповідальність для юридичних осіб, які не впровадили систему безпечності харчових продуктів. Чи стосуються ФОПів вимоги по впровадженню системи безпечності харчових продуктів? Чи існує відповідальність для ФОПів за не впровадження системи безпечності харчових продуктів?
Заздалегідь дякую за відповідь.

Відповідь

Вітаємо! НАССР (від англ. Hazard Analysis and Critical Control Points, далі — НАССР) — одна з найбільш поширених систем контролю безпечності харчових продуктів, метою якої є безумовний захист кінцевого споживача. Система НАССР дозволяє простежувати продукт, виявляти та усувати потенційно небезпечні фактори на всьому шляху продукту від лану до столу, а також здійснювати повний контроль над виробництвом. Відповідно до пункту 81 частини 1 статті 1, пункту 2 частини 2 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • На що потрібно звертати увагу при закупівлі торфобрикету?
    25 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Доброго вечора підкажіть будь ласка на що треба звертати увагу мені як УО та які документи потрібно надавати постачальнику якщо плануємо купити торфобрикет на суму 28 000

  • Підрядник не встигає вчасно завершити роботи через коригування ПКД. Чи може замовник продовжити дію договору на наступний рік?
    25 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Замовником було оголошено відкриті торги на капітальний ремонт покрівлі, під час виконання робіт підрядник неодноразово звертався до замовника з листами про внесення змін до проектно кошторисної -документації . Згідно календарного

  • Чи має право Замовник продовжити дію договору на 20%, якщо в договорі про закупівлю не зазначено підстави частини шостої статті 41 Закону?
    25 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Замовником в догворі на закупвлю газу не прописано п.6 ст.41 . Чи має право Замовник продовжити дію договору на 20% на момент проведення нової закупівлі.

  • В договорі прописано механізм зміни ціни регульованого тарифу і вказано, що загальна сума договору може змінюватись, як в більшу сторону так і в меншу. Яким чином показувати цю зміну?
    25 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Замовником укладено договір на постачання електричної енергії, процедура – запит ціни пропозиції, з урахуванням старого тарифу на передачу електричної енергії. В договорі прописано механізм зміни ціни регульованого тарифу і вказано,

  • Зміни до проєкту договору під час укладання
    25 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Добрий вечір. Підкажіть, будь ласка, у Договорі прописала банківську гарантію, у тендерній документації ні. Зараз я на етапі визнання переможця. Чи можу я прибрати в договорі цей пункт про забезпечення

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО