Щодо НАССР в закупівлях

15 Грудня 2021
oleh

Вітаю.
На 2022 рік необхідно закупити послуги з організації харчування дітей пільгових категорій. Підприємство чи ФОП на базі шкільної їдальні мають готувати обіди. Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 305 від 24.03.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі — Постанова № 305) приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Це питання також розглянуто у статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ «Закупівля послуг з організації харчування дітей: актуальні питання та доцільні відповіді» на порталі Радник.
Для багатьох замовників є новою сфера роботи надавача послуг згідно із стандартами НАССР.
Якщо можете, то підкажіть будь ласка відповіді на такі запитання:
1. Яким чином замовнику на практиці при закупівлі послуг з організації харчування дітей перевірити чи учасник дотримується процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)?
2. Чи існують документи про впровадження НАССР учасником які можна вимагати при проведенні закупівлі?
3. ГОЛОВНЕ: чи зобов’язаний замовник згідно якихось нормативно-правових актів перевіряти при здійсненні закупівлі, чи використовує учасник систему НАССР у своїй діяльності? Можливо це мають перевіряти певні контролюючі органи, наприклад Держпродспоживслужба вже під час виконання договору? Тобто чи вистачить замовнику прописати у ТД і в проекті договору, що приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та не вимагати документів про підтвердження. Бо наразі не зовсім зрозуміло які документи потрібно вимагати.
4. У вищевказаній статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ описується відповідальність для юридичних осіб, які не впровадили систему безпечності харчових продуктів. Чи стосуються ФОПів вимоги по впровадженню системи безпечності харчових продуктів? Чи існує відповідальність для ФОПів за не впровадження системи безпечності харчових продуктів?
Заздалегідь дякую за відповідь.

Відповідь

Вітаємо! НАССР (від англ. Hazard Analysis and Critical Control Points, далі — НАССР) — одна з найбільш поширених систем контролю безпечності харчових продуктів, метою якої є безумовний захист кінцевого споживача. Система НАССР дозволяє простежувати продукт, виявляти та усувати потенційно небезпечні фактори на всьому шляху продукту від лану до столу, а також здійснювати повний контроль над виробництвом. Відповідно до пункту 81 частини 1 статті 1, пункту 2 частини 2 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Подовження договору на 20%, коли обсяг був використаний у листопаді
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Був укладений договір на постачання електроенергії строком 01.01.2025 – 31.12.2025. Обсяг був використаний у листопаді (на грудень укладено новий договір). Чи можна продовжити перший договір на 20%?

  • Додаткова угода на закупівлю послуг з передачі електроенергії
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    питання стосовно договір електроенергії – постанови№2009 від 05.12.2025 як правильно підписується додаткова угода груднем чи в січні ?

  • Строк зберігання документів про закупівлю
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Підкажіть, будь ласка, чи повинен учасник публічних закупівель (генпідрядник) зберігати документи в паперовому форматі (листи, довідки, кошториси тощо), які були завантажені на електронний майданчик для участі в закупівлі? Якщо так

  • Оприлюднення договору при звітуванні в ЕСЗ
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Підскажіть будь ласка, чи зобовязаний Замовник при публікації Звіту про укладення договору без проведення закупівлі додавати скан договору в форматі ПДФ? Якщо договір більше 50 тис.грн., але менше 100 тис.грн.

  • Договір на поточний ремонт укладено згідно пп 6 п 13 Особливостей. Чи можна скористатися пп.8 п.13 Особливостей та закупити додаткові роботи у того ж підрядника при виникнення додаткових робіт?
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Договір на поточний ремонт укладено згідно пп 6 п 13 Особливостей. Підкажіть, будь ласка, чи можна скористатися пп8 п 13 Особливостей та закупити додаткові роботи у того ж підрядника при

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО