Щодо НАССР в закупівлях

15 Грудня 2021
oleh

Вітаю.
На 2022 рік необхідно закупити послуги з організації харчування дітей пільгових категорій. Підприємство чи ФОП на базі шкільної їдальні мають готувати обіди. Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 305 від 24.03.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі — Постанова № 305) приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Це питання також розглянуто у статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ «Закупівля послуг з організації харчування дітей: актуальні питання та доцільні відповіді» на порталі Радник.
Для багатьох замовників є новою сфера роботи надавача послуг згідно із стандартами НАССР.
Якщо можете, то підкажіть будь ласка відповіді на такі запитання:
1. Яким чином замовнику на практиці при закупівлі послуг з організації харчування дітей перевірити чи учасник дотримується процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)?
2. Чи існують документи про впровадження НАССР учасником які можна вимагати при проведенні закупівлі?
3. ГОЛОВНЕ: чи зобов’язаний замовник згідно якихось нормативно-правових актів перевіряти при здійсненні закупівлі, чи використовує учасник систему НАССР у своїй діяльності? Можливо це мають перевіряти певні контролюючі органи, наприклад Держпродспоживслужба вже під час виконання договору? Тобто чи вистачить замовнику прописати у ТД і в проекті договору, що приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та не вимагати документів про підтвердження. Бо наразі не зовсім зрозуміло які документи потрібно вимагати.
4. У вищевказаній статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ описується відповідальність для юридичних осіб, які не впровадили систему безпечності харчових продуктів. Чи стосуються ФОПів вимоги по впровадженню системи безпечності харчових продуктів? Чи існує відповідальність для ФОПів за не впровадження системи безпечності харчових продуктів?
Заздалегідь дякую за відповідь.

Відповідь

Вітаємо! НАССР (від англ. Hazard Analysis and Critical Control Points, далі — НАССР) — одна з найбільш поширених систем контролю безпечності харчових продуктів, метою якої є безумовний захист кінцевого споживача. Система НАССР дозволяє простежувати продукт, виявляти та усувати потенційно небезпечні фактори на всьому шляху продукту від лану до столу, а також здійснювати повний контроль над виробництвом. Відповідно до пункту 81 частини 1 статті 1, пункту 2 частини 2 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Чи можна збільшити ціну на одиницю товару продукти харчування? Постачальник надав лист та висновок ТПП.
    23 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Добрий день підскажіть чи зможемо збільшити ціну на одиницю товару продукти харчування (яйця столові) Договір заключений 25 вересня 2025р. (запит ціни) вже набули 33 зміни постанови 1178 Постачальник надав лист

  • Строк дії талонів на пальне закінчився. Постачальник не проти обміняти талони на діючі але за умови перерахунку кількості літрів за ціною (збільшеною) на момент звернення.
    23 Листопада 2025
    Читати відповідь

    замовник оплатив товар у повному обсязі, у зв’язку з чим став власником пального, але не використав талони на пальне, а строк дії талонів, на підставі яких здійснюється відпуск пального на

  • При закритті договору було помилково вказана сума виконання більше ніж по факту. Як можна врегулювати дану ситуацію?
    23 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Доброго дня! При закриті договору по відкритим торгам, було помилково вказана сума фактичного виконання, більше ніж по факту. Оскільки зворотної дії не має. Як можна врегулювати дану ситуацію?

  • Правила публікації річного плану закупівель
    23 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Просимо надати роз’яснення щодо наступного питання. Якщо однією датою затверджено річний план та укладено договір (наприклад 13.11.2025) чи може уповноважена особа керуючись ст.4 ЗУ “Про публічні закупівлі” оприлюднити план протягом

  • Визначення кодів медичних виробів згідно з НК 024:2023 та НК 031:2024
    23 Листопада 2025
    Читати відповідь

    Добрий вечір, якщо ми є комунальним підприємством “міська комунальна аптека” і закуповуємо ваги, дистилятор, гігрометри та лабораторний посуд (мірна склянка, колба, піпетка) допорогові закупівлі, чи потрібно нам вказувати коди медичних

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО