Ярослав

14 Лютого 2019
Ярослав
Доброго дня! Ми бюджетна установа, яка фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету та являється замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Незважаючи на те, що Закон України «Про публічні закупівлі» діє досить тривалий час, у замовників все одно виникають питання щодо правильного застосування положень ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 цього Закону. Так, абзацом 1 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, в тому числі вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, дві вищевказані норми Закону України «Про публічні закупівлі» свідчать про те, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. При цьому відповідно до роз’яснень Уповноваженого органу та численних статей з питань закупівель, замовникам рекомендують зазначати в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав визначених, зокрема п.3, п.8, п.9 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Для нас, як замовника важливо розуміти, чи викликана вищевказана практика вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та чи не суперечить абз.1 ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 цього Закону. Адже, у розумінні п.3.3 Національного Стандарту України «Діловодство й архівна справа» ДСТУ 2732:2004 інформація в довільній формі, яка може надаватися учасниками у складі тендерної пропозиції, також є документом, який до того ж, як правило, містить такі обов’язкові реквізити документу, як підпис, відбиток печатки, які надають йому належної юридичної сили. Та й сама концепція Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає те, що замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, про що викладено на сторінці 69 коментарів до Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС). Питання: Чи порушив замовник будь-які норми Закону України «Про публічні закупівлі», якщо в тендерній документації ним не зазначено про те, що учасник в довільній формі повинен надати інформацію щодо відсутності підстав, визначених п.3, п.8, п.9 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі»? Заздалегідь дякуємо за вичерпну відповідь!
Відповідь

Добрий день! Згідно ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Отже, можемо зробити висновок, що всю інформацію про відсутність підстав перелічену в ч. 1 та ч. 2 ст. 17 замовник обов’язково вимагає від учасника на етапі подання пропозицій, у довільній формі. Додатково радимо ознайомитись з результатами моніторингу закупівлі (UA-2019-01-30-000998-c) де встановлено, що тендерна документація...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Закупівля доступу до онлайн-сервісів «Хелсі» по пп.5 п. 13 Особливостей
    18 Грудня 2025
    Читати відповідь

    предмет закупівлі “доступ до онлайн-сервісів з правом користування програмною продукцією – інформаційно-комунікаційною системою «Хелсі» (МІС), за призначенням, з метою організації процесу надання медичної допомоги та/або медичних послуг, в режимі онлайн

  • Зміни за договором на капітальний ремонт
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Добрий день! Під час виконання робіт за договором на капітальний ремонт (10 млн грн) підрядник, технагляд та авторський нагляд встановили, що частина робіт є зайвою та фактично виконуватися не буде

  • Договір на додаткові роботи чи додаткова угода?
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Вітаю. Колеги, капремонт харчоблоку. Договірна ціна тверда, в ході виконання виявилось, що плитки треба менше і це мінус 300тис по договору, а ще виявили додаткові роботи і це ще плюс

  • Прямий договір пп.4 п.13 та відповідальність УО
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    Скажіть будь ласка, чи несе відповідальність фахівець з публічних закупівель виконуючи наказ директора при укладанні прямої угоди по п.13 пп.4 Особливостей?

  • Пункт до договору на послуги з поточного ремонту
    17 Грудня 2025
    Читати відповідь

    підкажіть будь ласка у мене пункт на укладання договору на послуги з поточного ремонту звучить так: “7.3.12. У разі внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною 5

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО