Ярослав

13 Лютого 2019
Ярослав
Доброго дня! Ми бюджетна установа, яка фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету та являється замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Незважаючи на те, що Закон України «Про публічні закупівлі» діє досить тривалий час, у замовників все одно виникають питання щодо правильного застосування положень ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 цього Закону. Так, абзацом 1 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, в тому числі вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, дві вищевказані норми Закону України «Про публічні закупівлі» свідчать про те, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. При цьому відповідно до роз’яснень Уповноваженого органу та численних статей з питань закупівель, замовникам рекомендують зазначати в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав визначених, зокрема п.3, п.8, п.9 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Для нас, як замовника важливо розуміти, чи викликана вищевказана практика вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та чи не суперечить абз.1 ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 цього Закону. Адже, у розумінні п.3.3 Національного Стандарту України «Діловодство й архівна справа» ДСТУ 2732:2004 інформація в довільній формі, яка може надаватися учасниками у складі тендерної пропозиції, також є документом, який до того ж, як правило, містить такі обов’язкові реквізити документу, як підпис, відбиток печатки, які надають йому належної юридичної сили. Та й сама концепція Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає те, що замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, про що викладено на сторінці 69 коментарів до Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС). Питання: Чи порушив замовник будь-які норми Закону України «Про публічні закупівлі», якщо в тендерній документації ним не зазначено про те, що учасник в довільній формі повинен надати інформацію щодо відсутності підстав, визначених п.3, п.8, п.9 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі»? Заздалегідь дякуємо за вичерпну відповідь!
Відповідь

Добрий день! Згідно ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Отже, можемо зробити висновок, що всю інформацію про відсутність підстав перелічену в ч. 1 та ч. 2 ст. 17 замовник обов’язково вимагає від учасника на етапі подання пропозицій, у довільній формі. Додатково радимо ознайомитись з результатами моніторингу закупівлі (UA-2019-01-30-000998-c) де встановлено, що тендерна документація...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Застосування підпункту 21 пункту 13 Особливостей
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Доброго дня. На протязі 2025 року здійснюємо закупівлю послуг по перевезення військовозобовязаних згідно Постанови 1178 п. 13 пп.21 по прямому договору Згідно листа ТЦК чи не є це порушенням

  • Прямий договір вартістю до 50 % від вартості основного договору
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Підскажіть будь-ласка, установа проводить капітальний ремонт будівлі, пошкодженої в результаті ракетного удару. Договір на закупівлю робіт укладено за результатами оголошених відкритих торгів , але був лише один учасник. Вартість закупівлі

  • Просимо надати роз’яснення по застосуванню ДК-31430000-9 “Електричні акумулятори” та 31440000-2 “Акумуляторні батареї”
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Добрий день! Просимо надати роз’яснення по застосуванню ДК-31430000-9 “Електричні акумулятори” та 31440000-2 “Акумуляторні батареї”. Практика на Прозоро.головна містить випадки застосування як одного так і другого ДК кодів при закупівлі джерел

  • Який ДК код слід застосовувати при проведенні закупівлі свинцево-кислотних стартерних АКБ для автомобілів
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Добрий день! Практика закупівлі свинцево-кислотних стартерних АКБ для автомобілів свідчить про їх закупівлю як по ДК коду 31430000-9 “Електричні акумулятори” (31431000-6 – Свинцево-кислотні акумуляторні батареї) так і по ДК коду

  • Чи зобов’язаний замовник здійснювати вивчення середньоринкових цін на товари на момент укладення договору з переможцем після проведення відкритих торгів
    26 Вересня 2025
    Читати відповідь

    Чи зобов’язаний замовник здійснювати вивчення середньоринкових цін на товари на момент укладення договору з переможцем після проведення процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО