Щодо НАССР в закупівлях

15 Грудня 2021
oleh

Вітаю.
На 2022 рік необхідно закупити послуги з організації харчування дітей пільгових категорій. Підприємство чи ФОП на базі шкільної їдальні мають готувати обіди. Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 305 від 24.03.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі — Постанова № 305) приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Це питання також розглянуто у статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ «Закупівля послуг з організації харчування дітей: актуальні питання та доцільні відповіді» на порталі Радник.
Для багатьох замовників є новою сфера роботи надавача послуг згідно із стандартами НАССР.
Якщо можете, то підкажіть будь ласка відповіді на такі запитання:
1. Яким чином замовнику на практиці при закупівлі послуг з організації харчування дітей перевірити чи учасник дотримується процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)?
2. Чи існують документи про впровадження НАССР учасником які можна вимагати при проведенні закупівлі?
3. ГОЛОВНЕ: чи зобов’язаний замовник згідно якихось нормативно-правових актів перевіряти при здійсненні закупівлі, чи використовує учасник систему НАССР у своїй діяльності? Можливо це мають перевіряти певні контролюючі органи, наприклад Держпродспоживслужба вже під час виконання договору? Тобто чи вистачить замовнику прописати у ТД і в проекті договору, що приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та не вимагати документів про підтвердження. Бо наразі не зовсім зрозуміло які документи потрібно вимагати.
4. У вищевказаній статті https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/planuvannya/zakupivlia-posluh-z-orhanizatsii-kharchuvannia-ditej-aktualni-pytannia-ta-dotsilni-vidpovidi/ описується відповідальність для юридичних осіб, які не впровадили систему безпечності харчових продуктів. Чи стосуються ФОПів вимоги по впровадженню системи безпечності харчових продуктів? Чи існує відповідальність для ФОПів за не впровадження системи безпечності харчових продуктів?
Заздалегідь дякую за відповідь.

Відповідь

Вітаємо! НАССР (від англ. Hazard Analysis and Critical Control Points, далі — НАССР) — одна з найбільш поширених систем контролю безпечності харчових продуктів, метою якої є безумовний захист кінцевого споживача. Система НАССР дозволяє простежувати продукт, виявляти та усувати потенційно небезпечні фактори на всьому шляху продукту від лану до столу, а також здійснювати повний контроль над виробництвом. Відповідно до пункту 81 частини 1 статті 1, пункту 2 частини 2 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності...

Створіть аккаунт, щоб читати цю відповідь

У вас вже є аккаунт?

Увійти

Проводимо консультації з публічних закупівель

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо питань з будівництва/бухгалтерської чи кадрової діяльності, інших питань, що виходять за рамки публічних закупівель, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Надаємо відповіді на запитання ВИКЛЮЧНО у сфері публічних закупівель
(щодо інших питань, просимо звертатися до фахівців відповідного напряму)

Важливо! Перед запитом на консультацію обов'язково ознайомтесь з правилами

Вас може зацікавити
  • Договір по пп 6 п 13 Постанови 1178 з фізичною особою
    26 Серпня 2025
    Читати відповідь

    Чи може Замовник укласти прямий договір на поставку товару (придбання б/у автомобіля) за пп.6 п.13 Постанови (після того як не відбулись відкриті торгіи) з фізичною особою?

  • Чи має УО проводити в Прозоро закупівлю послуг оцінки землі? Чи є публічною закупівлею продаж землі?
    26 Серпня 2025
    Читати відповідь

    Чи є публічною закупівлею така потреба: міська рада здавала декілька ділянок в оренду, а зараз вирішила їх продати тим же ш наймачам. Хоче міська рада щоб наймач вніс авансовий платіж

  • 24 години на виправлення порівняльної таблиці технічних та якісних характеристик
    26 Серпня 2025
    Читати відповідь

    Добрий день. Вимогами тендерної документації встановлено, що учасник для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним вимогам, надає заповнену порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик наведених в таблиці 1 додатку 2

  • Капремонт розділено на 7 черг
    26 Серпня 2025
    Читати відповідь

    Є готова ПКД на кап. ремонт вентиляції у приміщеннях однієї будівлі на загальну суму 13 млн. грн. ПКД розділено на 7 етапів (черг), кожний етам має свій кошторис, дефектний акт,

  • Чи застосовувати норми локалізації при закупівлі крісел
    26 Серпня 2025
    Читати відповідь

    Вітаю Чи потрібно для закупівлі крісел для актової зали за ДК 39110000-6 “Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них”, вартість яких становить більше 200 тисяч, підтверджувати ступінь локалізації

  • До усіх питань
    Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО