- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Нотатки закупівельника: важливе при формуванні вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин

У чинній редакції Закону України «Про публічні закупівлі» [1] від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) (із змінами), яка набула чинності у квітні 2020 року (її ще називають другою закупівельною революцією), мабуть, однією з найбажаніших норм стала можливість виправляти помилки в тендерних пропозиціях упродовж 24 годин (статті 26 та 29 Закону). Нагадаємо, що потрібно врахувати, щоб закупівля пройшла успішно і без порушень.

  1. Оскільки «невідповідність документів учасника» та «відсутність будь-якого із документів» — це різні поняття, то практичне застосування даної норми Закону доcі не тільки викликає розходження думок та позицій серед закупівельної спільноти, а й, як видно з наведених висновків моніторингу, не дає можливості сформувати єдину позицію навіть у межах одного контролюючого органу. Більше читайте у статті «Яку позицію обирає ДАСУ щодо „24 годин“: Мінекономіки чи АМКУ? [2]».
  2. Втрата часу та надання замовником 24 годин на усунення невідповідностей у випадку, якщо все одно тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації з інших підстав. Чи існує інший шлях? Читайте у статті «“24 години” чи одразу відхилення [3]».
  3. Відсутність документа, який вимагали, не є невідповідністю, оскільки за відсутності такого документа унеможливлюється будь-яка перевірка відповідності встановленій вимозі. Читайте статті «Важливі питання щодо виправлення протягом 24 годин розглядаємо з представником Мінекономіки [4]» та «Закон надає 24 години на виправлення. Коли відхиляти за ч. 1 ст. 31 Закону? [5]».
  4. Щоб учасник мав можливість виправити невідповідності в інформації та / або документах, замовник повинен виявити такі невідповідності. При цьому законодавець розмежовує документи та / або інформацію, ПОДАНІ учасником, та інформацію та / або документи, подання яких є ВИМОГОЮ тендерної документації. За таких умов Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав замовник у тендерній документації. Читайте більше у статті «Інтерв’ю з представником АМКУ щодо неоднозначного трактування виправлення помилок учасниками протягом 24 годин [6]».
  5. Електронна система закупівель не надає учаснику технічної можливості скористатися нормою «24 години на виправлення» та дозавантажити документи. Учасник зможе завантажити відповідні файли виключно в разі, якщо замовник, керуючись частиною 16 статті 29 Закону, розмістить в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції учасника. Читайте докладніше у статті «Зверніть увагу! Учасник самостійно не може скористатися нормою „24 години на виправлення“ та дозавантажити документи [7]».
  6. У складі пропозиції скаржника відсутній статут із змінами (у разі їх наявності) або інший установчий документ, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині. Що щодо цього каже практика? Читайте у статті «Відсутність статуту у складі тендерної пропозиції – чи підстава для відхилення? [8]».

Насамкінець доповнимо статтю зразком Протоколу про затвердження вимоги про усунення невідповідностей [9]. До речі, про технічні особливості формування вимоги про усунення невідповідностей детально розповіли у статті «Двадцять чотири години на виправлення помилок: що потрібно знати [10]».