- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Алгоритм здійснення закупівель без використання електронної системи від 50 тис. грн до 100 тис. грн, до 200 тис. грн та до 1,5 млн грн (з 25.02.2023)

У зв’язку із сьомими змінами до Особливостей здійснення публічних закупівель, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), які набрали чинності 25.02.2023, відбулися певні зміни та уточнення в «допорогових» закупівлях.

Загалом такі закупівлі розділилися на закупівлі до 50 тис. грн і до порогових меж для здійснення відкритих торгів / запиту ціни пропозицій / закупівель за виключеннями за пунктом 13 Особливостей (див. таблицю нижче).

Увага! Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Тому вам може знадобитись стаття “Які протоколи потрібно складати під час укладання прямих договорів за пунктом 11 Особливостей”.

У цій статті розглянемо алгоритм закупівель від 50 тис. товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. грн, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн грн.

Для зручності розмістили загальні цінові межі відповідно до Особливостей

Вартісні межі 

Хто закуповує

Вид закупівлі згідно з Особливостями

від 0,01 грн до 100 тис. грн (товари та послуги, крім послуг з поточного ремонту)

Замовник

або

  • «пряма» закупівля без використання електронної системи

або

  • електронний каталог (відбір постачальника) 

від 0,01 грн до 200 тис. грн (послуги з поточного ремонту)

Замовник

від 0,01 грн до 1,5 млн грн (роботи)

Замовник

від 100 тис. грн — граничної межі немає (товари та послуги, крім послуг з поточного ремонту)

Замовник / ЦЗО

  • відкриті торги

або

  • електронний каталог у разі закупівлі товару (запит ціни пропозиції)

або

  • рамкові угоди у разі закупівлі товару або послуг

або

  • “пряма” закупівля без використання електронної системи за виключеннями, що вичерпно  передбачені у пункті 13 Особливостей

від 200 тис. грн (послуги з поточного ремонту)

Замовник / ЦЗО

від 1,5 млн грн (роботи)

Замовник / ЦЗО

Алгоритм здійснення закупівель без використання електронної системи від 50 тис. грн до 100 тис. грн, до 200 тис. грн та до 1,5 млн грн

Таблиця

Найменування етапу

Порядок дій замовника за відповідним етапом / нюанси / рекомендації

Матеріали за темою на порталі RADNUK.COM.UA 

1

Визначення потреби 

Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або в разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.

Відповідно до абзацу 2 пункту 15 Особливостей за рішенням замовника (наказ, розпорядження тощо) його відокремлений підрозділ може здійснювати закупівлю самостійно для задоволення потреб такого підрозділу. У такому випадку предмет закупівлі визначається замовником окремо для відокремленого підрозділу. Інформація про потребу в закупівлі, що повинна бути здійснена відокремленим підрозділом, вноситься до річного плану замовника.

Якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена; замовник вибирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених цими особливостями.

Сім практичних питань про планування закупівель за Особливостями;

Шпаргалка УО щодо закупівель з 19.10.2022 за Особливостями (крім винятків, встановлених частинами 5, 6, 8 і 9 статті 3 Закону, а також державних замовників у сфері оборони)

2

Затвердження річного плану закупівель та підготовка обґрунтування закупівлі окремими замовниками згідно з постановою від 11.10.2016 № 710 

Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом 5 робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.

Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження в річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника

(частина 1 статті 4 Закону, враховуючи пункт 14 Особливостей).

Постановою Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» для окремих замовників встановлено обов’язок  забезпечити наявність обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості  щодо всіх публічних закупівель починаючи з 19.12.2020.

Приклад протоколу про затвердження РП (змін до РП) щодо звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель

Е-книга «Дотримання Постанови № 710 в частині підготовки й оприлюднення обґрунтувань».

Шпаргалка для ведення річного плану / договорів

3

Пошук постачальника / виконавця / підрядника

Якщо потенційного постачальника знайти в територіальній близькості до замовника важко, уповноважена / відповідальна особа може використати можливості онлайн-ресурсу BI Prozorro; переглянути наявні в електронній системі аналогічні закупівлі та їх обраних постачальників, їх контактні дані; спробувати провести попередні ринкові консультації тощо.

Пунктом 11 Особливостей, зокрема, встановлено, що під час здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, а саме:

  1. добросовісна конкуренція серед учасників;
  2. максимальна економія, ефективність та пропорційність;
  3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
  4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
  5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
  6. запобігання корупційним діям і зловживанням.  

Де в умовах воєнного стану, зокрема й на тимчасово окупованій території, шукати постачальника чи надавача послуг?

4

Укладання договору 

Договір укладаємо поза електронною системою закупівель шляхом обміну документами (поштовими сполученнями) чи, приміром, шляхом підписання договору електронними ключами з обох сторін у сервісах електронного документообігу. Орієнтовна інструкція — за посиланням.

Коли контрагента знайдено, сторони погоджують усі умови такого договору. 

У договорі рекомендуємо зафіксувати, зокрема, такі положення щодо:

  • одностороннього розірвання договору (зокрема, за яких умов та за яким порядком відбувається таке розірвання);
  • що може вважатись форс-мажором та які документи це підтверджують і до яких наслідків встановлення факту форс-мажору може призвести.

Нюанси укладення договорів без використання ЕСЗ у період воєнного стану

Е-книга «Все, що необхідно знати про договори в публічних закупівлях»

5

Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель

Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та / або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та / або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).

Е-книга
«Звіт про виконання договору в публічних закупівлях
»

6

Внесення змін до укладеного договору

Зміни до договору вносяться на умовах та в порядку, що встановлений таким договором, керуючись Цивільним та Господарським кодексами України.

Вимог щодо публікування таких змін в електронній системі законодавство не містить.

На яких умовах можна вносити зміни до договорів про закупівлю та договорів під час воєнного стану

7

Звітування про виконання договору

Якщо предмет закупівлі «локалізований», рекомендуємо оприлюднити звіт про виконання договору разом із фактичною калькуляцією собівартості товару. Звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання (стаття 10 Закону).

Локалізація на RADNUK.COM.UA:

Схема проведення закупівель без використання електронної системи від 50 тис. грн до 100 тис. грн, до 200 тис. грн та до 1,5 млн грн:

Читайте також: