- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Закупівлі до 50 тис. грн.: практика та особливості проведення

Нагадуємо нашим читачам, що з 19.04.2020 року набрала чинності нова редакція Закону України «Про публічні закупівлі» (крім р. VI «Процедура торгів з обмеженою участю», який набирає чинності з 19.10.2020 року) (далі – Закон), яким впроваджуються значні нововведення у сфері проведення закупівель. У зв’язку із введенням в дію Закону та з метою впорядкування використання електронної системи закупівель наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 17.04.2020 № 18 внесено зміни до Інструкції [1], про порядок використання ЕСЗ у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженої  наказом ДП  «ПРОЗОРРО» №10 (далі – Наказ №10), які розглянемо в цій статті більш детально.

Нормативне регулювання закупівель, вартість яких не перевищує 50 тис. грн.

Одна із основних особливостей допорогових закупівель полягає в тому, що порядок їх проведення не регулюється законодавством. Так, п. 3 ст. 3 Закону лише передбачено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тис. грн., замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронні каталоги для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі – ЕСЗ).

Отже, головна вимога допорогових закупівель  — дотримання основних принципів публічних торгів,  які повинні бути відкритими, чесними, доцільними, із  забезпеченням добросовісної  конкуренції та однакових умов для всіх учасників.

Крім того, якщо річна вартість предмета закупівлі є меншою за 50 тис. грн, то у Замовника є вибір щодо здійсненння закупівель: через Prozorro Market або ж публікація звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Про перешкоди закупівель через Prozorro Market читайте у статті «Закупівлі через Prozorro Market за новим Законом. Які є перешкоди» [2].

Поняття «допорогові закупівлі»  розширено та хто прийматиме в них участь

Так, в новій редакції Інструкції, яка вступили в дію з 19.04.2020 року  з’являється поняття допорогові закупівлі, що включає в себе придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в ч. 3 ст. 3 Закону або суб’єктом підприємницької діяльності, що не є замовником в розумінні Закону, на будь-яку суму (п. 3 нової редакції Інструкції). 

До не замовників в розумінні Закону відносяться юридичні особи, інші суб’єкти підприємницької діяльності, що не відповідають критеріям, визначеним у ст. 2 Закону. Отже, дія оновленої Інструкції додатково розповсюджується, як  на допорогові закупівлі, річна очікувана вартість предмета закупівлі яких не перевищує 50 тис. грн., так  і на  закупівлі  з використанням електронної системи закупівель, у тому числі електронних каталогів для закупівлі товарів, які здійснює не Замовник в розумінні Закону, що сприятиме ще більшому розвитку ЕСЗ, максимальній конкуренції та сприятиме зниженню цінової пропозиції.

Додатоково про звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.читайте на порталі RADNUK.COM.UA у таких публікаціях: