- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Порушення порядку визначення предмета закупівлі: моніторинг ДАСУ

Відповідно до частини 22 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Які саме порушення порядку визначення предмета закупівлі знаходять державні аудитори, розглянемо нижче.

Приклад 1

 Моніторинг: № UA-M-2021-07-21-000037,
 Оголошення: UA-2021-06-11-002524-c 

За результатами моніторингу встановлено: «… Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 1 Закону, послуги — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.

Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (далі — Порядок № 708), зокрема, визначено, що предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 ‟Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник).

Однак, на порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 4 розділу 1 тендерної документації предмет закупівлі замовником визначено за другою цифрою Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015: 45000000-7)».

Приклад 2

Моніторинг: № UA-M-2021-07-14-000071,
Оголошення:UA-2020-05-29-000390-c 

За результатами моніторингу встановлено: «… Відповідно до технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, які викладені замовником у Додатку 1 до тендерної документації, предметом закупівлі є інформаційне висвітлення діяльності Комунального підприємства ‟К” на місцевому телебаченні та соціальних інтернет-мережах, які згідно з ДК 021:2015 мають код 92200000-3 Послуги теле- та радіомовлення (92220000-9 Телевізійні послуги).

Отже, на порушення вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708, замовником неправильно визначений предмет закупівлі».

Приклад 3

Моніторинг: № UA-M-2021-06-11-000028,
Оголошення:UA-2021-05-13-004852-c 

За результатами моніторингу встановлено: «… Згідно з додатковою угодою від 21.05.2021 № 1 до Договору предмет закупівлі визначений замовником за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника за кодом ДК 021:2015: 65300000-6 — Розподіл електричної енергії та супутні послуги, чим не дотримано вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону.

Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (далі — Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник).

Відповідно до пункту 12 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі — Наказ № 1082), під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо: назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі — послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи); коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державними або галузевими будівельними нормами, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.

За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення предмета закупівлі встановлено, що предмет закупівлі визначений замовником за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 65300000-6 — Розподіл електричної енергії та супутні послуги, що є порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 12 Наказу № 1082».

Коментар. Відповідно до частини 1 статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення порядку визначення предмета закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн).

Причому протоколи про адміністративне правопорушення та постанови про накладення штрафу за порушення, передбачені частиною 1 статті 16414 Кодексу України про адміністративні порушення, складаються органами державного фінансового контролю без рішення суду.

Щодо цього питання читайте на порталі RADNUK.COM.UA:


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Особливості визначення предмета закупівлі