- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Строки оскарження умов закупівлі, рішень, дій чи бездіяльності замовника до АМКУ

Оскарження умов закупівлі, рішень, дій чи бездіяльності замовника до Антимонопольного комітету України є одним з інструментів неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі.

У публікації «Порядок оскарження відкритих торгів за Особливостями в редакції від 19.05.2023» шляхом порівняння положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пунктів 55–67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), ми визначились з порядком оскарження відкритих торгів за особливостями. Водночас порядок оскарження закупівлі для укладення рамкової угоди або енергосервісу залишився незмінним.

По аналогії з судовим процесом, та в принципі як і з усім закупівельним процесом, процес оскарження до АМКУ зумовлено дотриманням певних строків. І для різних закупівель ці строки можуть різнитись, тому виходить плутанина, як та у які строки проходить оскарження, наприклад відкритих торгів та відкритих торгів з публікацією англійською мовою.

Тому спеціально для закупівельної спільноти редакція порталу RADNUK.COM.UA підготувала шпаргалку щодо строків при оскарженні рішень, дій чи бездіяльності замовника до АМКУ, визначених законодавством у сфері публічних закупівель в період правового режиму воєнного стану.

Варто зазначити, що пунктом 12¹ Особливостей повернено відкриті торги, оголошення про проведення яких оприлюднюється відповідно до частини 3 статті 10 Закону.

Порядок їх проведення визначається Законом з урахуванням положень лише абзацу 2 пункту 4, пунктів 19, 27, 43, абзацу 9 пункту 44 та пункту 47 Особливостей. Залишається невизначеним, а точніше незрозумілим, які норми оскарження для такої закупівлі використовувати — чи лише положення статті 18 Закону, чи статті 18 Закону з урахуванням пунктів 55–67 Особливостей.

Тим самим залишається невизначеність щодо строків при оскарженні відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Редакцією надіслано запит до Уповноваженого органу, зокрема з питанням, які приписи закупівельного законодавства використовувати при оскарженні такої процедури. Про результати такого звернення ми обов’язково вас повідомимо на порталі Радник.

Читайте також публікації: