- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про встановлення забезпечення пропозиції в спрощеній закупівлі за наказом ДП «Прозорро» № 25

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит, суть якого зводиться до такого питання: «Якщо проводити спрощену закупівлю згідно з наказом ДП „Прозорро“ від 20.10.2022 № 25, то як враховувати пункти щодо забезпечення тендерної пропозиції?

Чи потрібно прописувати „3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;“ в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі саме в такому вигляді?

Чи, оскільки цей підпункт не стосується спрощеної закупівлі (бо не передбачено Законом надання переможцем документів переможця), не потрібно взагалі прописувати в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі?».

Відповідь представника Мінекономіки на запит 343/2022: «Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України „Про публічні закупівлі“ (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі — Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.

У разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону та Особливостей, в один із способів, в залежності від очікуваної вартості предмета закупівлі, визначеного згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (зі змінами).

Виходячи з пункту 11 Особливостей, для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель (далі — ЕСЗ) відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, згідно з інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, яка затверджена наказом ДП „Прозорро“ від 20.10.2022 № 25 (далі — Інструкція), або шляхом укладання прямих договорів з обов’язковим звітуванням в електронній системі закупівель про їх укладення.

У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Закупівлі згідно з Інструкцією відбуваються у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному статтею 14 Закону, в частині технічної реалізації.

При цьому встановлення вимог при  проведенні таких закупівель здійснюється замовником самостійно та може не кореспондуватися з нормами Закону, у тому числі в частині випадків неповернення забезпечення пропозиції згідно зі статтею 25 Закону, оскільки Особливості не регулюють закупівлі, вартість яких є меншою визначених у пункті 11 Особливостей.

Крім того, оскільки такі закупівлі мають на меті здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) чи виконавця робіт у конкурентний спосіб, встановлення додаткових надлишкових вимог може призвести до штучного обмеження потенційного кола учасників.

З огляду на це, замовникам рекомендується виважено та обґрунтовано визначати необхідні вимоги при здійсненні закупівель, вартість яких не перевищує межі, встановлені у пункті 11 Особливостей».

Якщо ви плануєте e відкритих торгах з особливостями встановити вимоги щодо забезпечення тендерної пропозиції, можете скористатись формою забезпечення тендерної пропозиції (з урахуванням Особливостей). А в разі ненадання такого забезпечення можете скористатись прикладом протоколу відхилення учасника за ненадання забезпечення тендерної пропозиції.

Ще більше консультацій Мінекономіки ви завжди знайдете в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель»: