- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про те, чим відрізняються вимоги в абзацах 5 та 6 пункту 49 Особливостей

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит такого змісту: «Звернутись до Міністерства економіки України щодо надання роз’яснення мене, як уповноважену особу, змусила неоднозначність тлумачення порядку визначення переможця після відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, про що сказано в абзацах 5 та 6 пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі — Особливості).

В абзаці 5 мова іде про порядок завершення процедури закупівлі у разі, коли тендерна пропозиція переможця з певних причин, визначених підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, була відхилена. При цьому вибір чергового переможця серед решти учасників відбувається шляхом оцінки відповідності їх тендерних пропозицій вимогам тендерної документації та врахування принципу економічної вигоди за результатами аукціону.

Саме посилання на словосполучення „може бути визначена“ заплутує ситуацію з критерієм „найбільш економічної вигідної“ тендерної пропозиції.

В абзаці 6 наводиться порядок розгляду наступної тендерної пропозиції, якщо мало місце відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. В даному випадку порядок продовження процедури абсолютно чіткий і повністю відповідає вимогам Закону України „Про публічні закупівлі“.

Поясніть, будь ласка, чим відрізняються вимоги, викладені в абзацах 5 та 6 пункту 49 Особливостей. Якщо вони абсолютно ідентичні, то навіщо про одне і те ж писати два рази та ще й абсолютно іншими словами? Чи, можливо, я щось не так розумію? Підкажіть! Вдячний за надану допомогу».

Відповідь представника Мінекономіки на запит 402/2023:

Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — постанова № 1178, Особливості).

Відповідно до абзацу 5 пункту 49 Особливостей у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 44 цих особливостей, замовник визначає ПЕРЕМОЖЦЯ процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом.

Водночас згідно з пунктом 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, саме переможець процедури закупівлі:

Тому замовник, керуючись підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, відхиляє тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель та переходить до розгляду наступної тендерної пропозиції, строк дії якої ще не минув, та перевіряє її на відповідність вимогам тендерної документації.

При цьому застосування абзацу 6 пункту 49 Особливостей здійснюється в разі необхідності відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, і замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями. Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.

Положеннями абзацу 4 пункту 37 Особливостей визначено, що оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.

Тому положення абзацу 6 пункту 49 Особливостей застосовується, коли найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція УЧАСНИКА не відповідає вимогам, визначеним замовником, та підлягає відхиленню.

Коментар. Зауважимо, що всі приклади протоколів для відхилення зібрані в статті «Усі приклади протоколів відхилення тендерної пропозиції за оновленою редакцією Особливостей». А також за потреби можете завантажити приклад протоколу відповіді на вимогу з додатковою інформацією про причини відхилення тендерної пропозиції учасника.

Ще більше роз’яснень від Мінекономіки ви знайдете в розділі «Книги», а саме в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель»:

Читайте також: