- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Щодо оскарження проєкту договору про закупівлю

Питання читача.

Відповідь експерта.

Таким чином, якщо ви як учасник візьмете участь у процедурі закупівлі та підтвердите свою згоду з усіма умовами тендерної документації, у тому числі з проєктом договору про закупівлю, шляхом подання тендерної пропозиції на процедуру закупівлі, то в разі перемоги будете змушені підписувати договір про закупівлю саме у тій редакції, яка визначена замовником у додатку до тендерної документації, та, як наслідок, виконувати взяті на себе зобов’язання.

Водночас, якщо договір про закупівлю, визначений тендерною документацією, містить дискримінаційні умови, у потенційних учасників є можливість оскаржити такі вимоги замовника, звернувшись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія).

Наведемо рішення Колегії з аналогічного питання.

Рішення № 19324-р/пк-пз від 26.08.2021, оголошення № UA-2021-07-16-001701-a. 

Умова тендерної документації: додаток 3 тендерної документації містить проєкт договору про закупівлю. Відповідно до пункту 12.12.1 проєкту договору про закупівлю учасник вважається повідомленим з моменту проставлення на копії документа (лист, заявка тощо) будь-якої відмітки, що свідчить про його отримання учасником (представником учасника), або через 5 (п’ять) робочих днів з наступного дня, коли поштові відправлення (кореспонденція) були здані до відділення поштового зв’язку.

Позиція скаржника: у разі неотримання учасником-переможцем через 5 (п’ять) робочих днів поштового повідомлення замовник все одно вважає, що учасником отримано письмову заявку, та починає відраховувати строки на поставку товару. Початок відрахунку строку у п’ять робочих днів з наступного дня, коли поштові відправлення (кореспонденція) були здані до відділення поштового зв’язку, є дискримінаційним і не відповідає принципам справедливості та розумності, що є основоположними при договірних відносинах. Скаржник повідомляє, що має практику щодо тривалого ненадходження поштових відправлень, які були надіслані замовником, до відділення поштового зв’язку, у якому обслуговується скаржник, у зв’язку з чим скаржник був позбавлений можливості вчасно (у тому числі протягом 5 робочих днів) отримати письмові заявки замовника.

Позиція Колегії: учасник з незалежних від нього обставин може бути невчасно повідомленим про отримання документів, що в подальшому може призвести до неналежного виконання умов договору про закупівлю та є дискримінаційним щодо суб’єктів господарювання, зокрема скаржника. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.

Коментар: таким чином, в учасників є можливість оскаржувати умови проєкту договору про закупівлю як складову тендерної документації у визначений Законом строк, а саме не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій відповідно до абзацу 1 частини 8 статті 18 Закону та, як показує практика Колегії, дискримінаційні вимоги мають бути усунуті замовником.

Бажаємо вам наснаги та перемог у публічних закупівлях. Більше статей за темою читайте на порталі RADNUK.COM.UA, адже вони обов’язково стануть вам у пригоді: