- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи можна укласти прямий договір, якщо один раз не відбулася спрощена закупівля, оголошена за Законом?

Станом на дату написання цієї статті в період правового режиму воєнного стану замовникам дозволено здійснювати закупівлі як за Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон № 922), так і за постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169).

Так, можливо здійснювати спрощену закупівлю як за Законом № 922, так і за Постановою № 169.

У зв’язку з цими розбіжностями, а водночас і схожістю закупівель буває, що закупівельники плутають одні норми з іншими або ж вважають одні норми такими, що можуть застосовуватись до закупівель, які цими нормами не можуть регулюватись.

Приклад

Відповідно до пункту 1 частини 7 статті 3 Закону № 922 придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі якщо було двічі відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом). При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю.
Згідно з абзацом 14 підпункту 1 пункту 1 Постанови № 169 придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, може здійснюватися без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу в разі, коли відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі за лотом.

З прикладу слідує, що обидва виключення стосуються моменту укладення договору без використання електронної системи закупівель та без застосування спрощеної закупівлі. Проте це зовсім різні виключення для різних спрощених закупівель. Для наочності можете завантажити таблицю: різновиди спрощеної закупівлі.

Тобто виключення за пунктом 1 частини 7 статті 3 Закону № 922 можливо застосувати лише у разі, коли двічі не відбулась спрощена закупівля, оголошена за Законом № 922, а виключення за абзацом 14 підпункту 1 пункту 1 Постанови № 169 можливо застосувати, лише коли не відбулась спрощена закупівля, оголошена за Постановою № 169.

Усе про різницю між спрощеною закупівлею за Законом № 922 та спрощеною за Постановою № 169 читайте в публікації «Різниця між спрощеною за наказом ДП „Прозорро“ № 10, спрощеною за Постановою № 169 та спрощеною за Законом про закупівлі».

Висновок

Не можна у випадку однієї відміни спрощеної закупівлі через відсутність учасників, оголошеної за Законом № 922, укласти договір без використання електронної системи в порядку абзацу 14 підпункту 1 пункту 1 Постанови № 169, оскільки, повторюсь, ця норма не може застосовуватись до спрощеної закупівлі, оголошеної не за Постановою № 169.

Не можна у випадку однієї відміни спрощеної закупівлі через відсутність учасників, оголошеної за Законом № 922, укласти договір без використання електронної системи, оскільки згідно з пунктом 1 частини 7 статті 3 Закону № 922 спрощена закупівля має не відбутись двічі.

Скористайтесь в роботі взірцем форми звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи, що розміщений на порталі RADNUK.COM.UA.

Читайте також публікації: