- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Три питання щодо статті 17 з урахуванням Особливостей

Питання № 1 від передплатника порталу:

Як відхилити учасника та переможця по статті 17, які підстави в Особливостях наявні — за надання недостовірної інформації чи іншим чином?

Відповідь Редакції

Добрий день. Перевіряємо по усіх підставах, оскільки відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).

Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в ЕСЗ документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.

Також відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі:

Питання статті 17 згідно з нормами Особливостей розкрите у матеріалі «Використання статті 17 Закону про закупівлі з 19.10.2022».

Питання № 2 від передплатника порталу:

Про які дні йдеться в абзаці 3 пункту 44 Особливостей — календарні чи робочі?

Відповідь Редакції

Вітаю! Відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.

У зазначеній нормі йдеться саме про календарні дні. Детальніше про обрахунок строків у публічних закупівлях ви можете прочитати у статті «Строки в публічних закупівлях за Особливостями: „з дати“, „з дня“, „робочі дні“ тощо + таблиця зі строками та доцільними прикладами».

Питання № 3 від передплатника порталу:

Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, якою передбачено, що для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону. Чи повинні замовники вимагати подання учасниками у складі пропозиції документів, довідок тощо, які б підтверджували відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, щодо субпідрядників / співвиконавців.

Відповідь Редакції

Добрий день! Щодо субпідрядників / співвиконавців учасників, то останнім абзацом пункту 44 Особливостей визначено, що в разі, коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав (у разі застосування до учасника процедури закупівлі), визначених у частині першій статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).

Особливості не встановлюють можливості замовнику вимагати подання учасниками у складі пропозиції документів, довідок тощо, які б підтверджували відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у субпідрядників / співвиконавців. Крім того, Особливості не вимагають самостійного декларування в електронній системі закупівель від субпідрядників / співвиконавців. Документи подаються переможцем виключно стосовно юридичної особи — переможця та службової (посадової) особи переможця.

Таким чином, замовник самостійно здійснює перевірку субпідрядників / співвиконавців на відсутність підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону (крім пункту 13).

Також по схожому питанню є розгляд скарги АМКУ, але за Законом, хоча вимога не змінилася («Цікаво знати: шість рішень Колегії щодо субпідрядника / співвиконавця»). Рекомендуємо ознайомитись зі статтею «Об’єднання учасників: від чийого імені подавати документи переможця процедури закупівлі?».

Для ще більшого полегшення роботи замовника пропонуємо для використання в роботі шпаргалку щодо застосування замовником норм статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яка стане у пригоді кожному замовнику (і навіть учаснику у певних випадках) в умовах правового режиму воєнного стану для розуміння і дотримання вимог статті 17 Закону.

Окрім цього, у вас є можливість скористатися інструментом «Ст. 17 Закону замовнику», у якому наведені реєстри, згідно з якими перевіряємо документи по статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».