- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Підстави відхилення тендерної пропозиції

Пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено перелік підстав, відповідно до яких замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника з обов’язковим зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.

Учасник зазначив недостовірну інформацію

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі

П. 42 Особливостей визначено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених п. 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Законодавством визначено єдиний можливий спосіб підтвердження інформації, що її надав учасник у тендерній пропозиції, — у результаті направлення запитів до третіх осіб (у межах їх компетенції). Жодна інша інформація з відкритих джерел (інтернет-сайти, ЗМІ тощо), а також результати перевірки, проведеної замовником, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Згідно з п. 18 ст. 22 Закону в тендерній документації зазначається вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, — у разі закупівлі робіт або послуг.

Відповідно до п. 47 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій, такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та / або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

Приклад 1

Замовник просить довідку про залучення субпідрядних організацій. Учасник у свою чергу надає таку довідку з інформацією про залучення до виконання робіт / надання послуг субпідрядної організації. У разі, якщо замовник сумнівається у достовірності цієї інформації, він може звернутись із запитом до організації, яку залучає учасник на субпідряд для підтвердження такої інформації. І в разі отримання інформації, що таку організацію не залучено учасником на субпідряд, відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі з вищезазначеної процедури.

Підтвердженням є рішення АМКУ № 6442-р/пк-пз від 25.10.2022, оголошення № UA-2022-08-11-006621-a.

Учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі

З цією нормою більш-менш зрозуміло: якщо учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію (протокол про відхилення учасника за ненадання забезпечення тендерної пропозиції).

Підтвердженням цього є рішення Колегії № 483-р/пк-пз від 16.01.2023, оголошення № UA-2022-12-21-007573-a. А про те, що потрібно врахувати замовнику під час формування вимоги по тендерному забезпеченню, читайте в статті «Колізія законодавства в частині умов забезпечення тендерної пропозиції. Практика АМКУ за Особливостями».

Учасник не виправив виявлені замовником невідповідності

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі

П. 43 Особливостей визначено, що, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Отже, з цієї норми випливає, що замовник може дати учаснику 24 години для виправлення невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, на всі документи, окрім випадків:

Завантажте також протокол про відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з невиправленням учасником невідповідностей.

Добірка рішень АМКУ з цієї теми — у статті «Це те, чого ви хотіли! 16 рішень АМКУ та 6 висновків моніторингу щодо надання 24 годин на виправлення невідповідностей у технічній частині».

Учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі

Відповідно до ст. 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі — аномально низька ціна) — ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та / або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).

Відповідно до п. 38 Особливостей учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном «аномально низька ціна тендерної пропозиції» розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та / або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.

Отже, підстава для відхилення тендерної пропозиції досить зрозуміла: якщо учасник не надав обґрунтування або надав з порушенням строку, замовник відхиляє таку тендерну пропозицію учасника (протокол про відхилення учасника за ненадання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції).

Підтвердженням є рішення АМКУ № 26055-р/пк-пз від 22.11.2021, оголошення UA-2021-10-05-012315-b.

Учасник визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі

Відповідно до п. 40 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених п. 47 цих особливостей.

Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною. Тому в разі виникнення зазначеної ситуації користуйтесь прикладом протоколу відхилення учасника за визначення конфіденційною інформації, що не може бути визначена як конфіденційна.

На підтвердження того, що конфіденційною не може бути визначена, зокрема, запропонована ціна тендерної пропозиції, є рішення АМКУ № 6370-р/пк-пз від 20.10.2022, оголошення UA-2022-07-12-000454-a.

В учасника виявлено зв’язок з Росією, Білоруссю чи Ісламською Республікою Іран

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі

Відповідно до цієї підстави відхилення замовнику заборонена закупівля у вищеперелічених осіб або у суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, та, відповідно, він відхиляє таку тендерну пропозицію (протокол відхилення учасника, який є резидентом та / або зареєстрований, та / або є юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником якої є резидент РФ/РБ/ІРІ).

Документами, які посвідчують факт проживання іноземців на території України і законність підстав перебування на території України для іноземців, є посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту в Україні, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист в Україні, військовий квиток.

Документами, які підтверджують, що іноземець на законних підставах перебуває на території України, є посвідка на тимчасове проживання, посвідка на постійне проживання, віза.

Факт проживання на території України на законних підставах іноземців, які отримали посвідку на тимчасове проживання, посвідку на постійне проживання або довгострокову візу, підтверджує витяг із реєстру територіальної громади. Пояснення — у статті «Як перевірити, що громадянин рф чи білорусі проживає в Україні на законних підставах, та які документи це посвідчують?».

Тендерна пропозиція учасника не відповідає встановленим замовником вимогам

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція

Тобто якщо є невідповідність вимог, на які замовник не може надати 24 години на виправлення, замовник користується цією підставою для відхилення. Якщо замовнику необхідно відхилити учасника через невідповідність його пропозиції технічній специфікації, можна скористатись взірцем протоколу про відхилення тендерної пропозиції, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД.

Враховуючи п. 43 Особливостей, замовник може відразу відхилити тендерну пропозицію учасника, не даючи йому 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, у разі якщо не надано сертифіката відповідності та / або паспорта якості на запропонований товар, що вимагались для підтвердження відповідності такого товару технічним вимогам до предмета закупівлі або якщо такі документи не відповідають технічним вимогам до предмета закупівлі на такий товар.

Підтвердженням є рішення АМКУ № 6991-р/пк-пз від 29.11.2022, оголошення UA-2022-11-01-007325-a.

Тендерна пропозиція учасника прострочена

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція

Відповідно до п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону строк дії тендерної пропозиції — установлений замовником у тендерній документації строк, після закінчення якого тендерна пропозиція вважається недійсною та відхиляється.

Відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 22 Закону замовник у тендерній документації зазначає такі відомості, як строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тобто строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, розраховується саме від дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій та не повинен бути меншим 90 днів із дати кінцевого строку подання.

Відповідно до цієї підстави відхилення, якщо строк дії тендерної пропозиції, який встановлений тендерною документацією, скінчився, така тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі цієї норми.

Підтвердженням є рішення АМКУ № 17984-р/пк-пз від 05.08.2021, оголошення № UA-2021-01-15-005054-a. Протокол про відхилення тендерної пропозиції у зв’язку із закінченням строку дії тендерної пропозиції.

Тендерна пропозиція перевищує очікувану вартість предмета закупівлі

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція

Відповідно до п. 28 замовник у тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеною замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та / або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником у тендерній документації, замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого п. 41 цих особливостей (протокол про відхилення тендерної пропозиції через перевищення ціни тендерної пропозиції).

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

При встановленні в тендерній документації умови про можливість перевищення очікуваної вартості предмета закупівлі необхідно дотримуватись принципів відповідно до ст. 5 Закону, зокрема принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності.

Тендерна пропозиція не відповідає іншим вимогам замовника

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Проте замовнику необхідно враховувати норму п. 43 Особливостей, а саме: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Тому перед тим як відхилити тендерну пропозицію учасника, необхідно пересвідчитись, чи не підпадає його невідповідність під норму п. 43 Особливостей.

Підтвердженням є рішення АМКУ № 502-р/пк-пз від 16.01.2023, оголошення № UA-2022-12-21-013272-a. Протокол про відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з невідповідністю іншим вимогам (ч. 3 ст. 22).

Переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі

Зазначена підстава для відхилення передбачає, що замовник може відхилити таку тендерну пропозицію у випадку, коли переможець відмовився від підписання/укладення договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (протокол про відхилення тендерної пропозиції переможця, якщо він відмовився від підписання договору).

Підтвердженням є рішення АМКУ № 1069-р/пк-пз від 31.01.2023, оголошення № UA-2022-12-02-003668-a.

Відмова учасника, який визнаний переможцем закупівлі, від підписання договору про закупівлю є його активною дією та має бути підтверджена документально, а підставою для відхилення пропозиції переможця у випадку неукладання договору про закупівлю з вини учасника слід розуміти будь-які дії чи бездіяльність саме учасника, який визнаний переможцем, невжиття ним усіх залежних від нього заходів для належного виконання зобов’язання щодо укладення договору.

Переможець не підтвердив відсутність підстав для відмови за п. 47 Особливостей

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі

Відповідно до п. 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пп. пп. 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.

Розібратись із цією нормою допоможе шпаргалка щодо застосування замовником норм п. 47 Особливостей.

Переможець не надав забезпечення виконання договору

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі

Відповідно до ст. 27 Закону з урахуванням Особливостей замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією.

У разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке вимагалось тендерною документацією відповідно до ст. 27 Закону, замовник відхиляє переможця процедури закупівлі (протокол про відхилення тендерної пропозиції переможця за ненадання забезпечення виконання договору). Підтвердженням є рішення АМКУ № 3646-р/пк-пз від 22.02.2022, оголошення № UA-2021-11-04-002955-a.

Переможець надав недостовірну інформацію

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі

Відповідно до п. 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Недостовірними можуть бути надані переможцем процедури закупівлі документи, визначені п. 47 Особливостей.

Приклад 2

Переможець надав витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.
 
Але при перевірці такого документа на сайті електронних адміністративних послуг за номером витягу та датою народження особи, на ім’я якої видано довідку, замовник може знайти недостовірність. У такому разі він може звернутись, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції для отримання документального підтвердження недостовірності інформації.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених п. 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

До того ж редакція порталу «Радник» підготувала для вас взірець протоколу про відхилення переможця через надання недостовірної інформації.

Неналежне обґрунтування аномально низької ціни та відповідне відхилення

П. 45 Особливостей визначено, що замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли

Відповідно до п. 37 Особливостей учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.

Проте замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, зокрема, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості.

Але яким має бути це належне обґрунтування — законом не визначено. Тому, щоб не помилитись, відхиляючи учасника на цій підставі, варто враховувати практику АМКУ з цього приводу, адже АМКУ вважає, що якщо тендерна документація не містить окремих вимог до змісту обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, то в разі такого відхилення тендерна пропозиція була неправомірно відхилена замовником.

Підтвердженням є рішення АМКУ № 1430-р/пк-пз від 08.02.2023, оголошення № UA-2023-01-11-001704-a. Протокол про відхилення учасника за неналежне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.

Відхилення учасника за умови, що він не виконав своїх зобов’язань за раніше укладеним договором

П. 47 Особливостей визначено, що замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли

Відповідно до п. 47 Особливостей замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та / або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена (протокол відхилення тендерної пропозиції учасника, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником).

Протокол відхилення тендерної пропозиції

Пропонуємо скористатися зразками протоколів для відхилення тендерної пропозиції: