- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Оприлюднення оголошення за статтею 30 Закону України «Про оборонні закупівлі»

У цій статті проаналізуємо питання необхідності оприлюднення оголошення про закупівлю згідно зі статтею 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» після третіх змін до постанови КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель  на період дії правового режиму воєнного стану».

Дискусії щодо того, чи потрібно оприлюднювати оголошення після третіх змін, у спільноті оборонних замовників не вщухають. У зв’язку з цим далі розглянемо питання розміщення цього оголошення та строки його оприлюднення.

Оприлюднення оголошення про оборонну закупівлю після 21.07.2023

Спершу завантажте шпаргалку щодо вартісних меж закупівель оборонного призначення з 21.07.2023.

А тепер перейдімо до статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі», якою встановлено, що оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням таких вимог: державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на вебпорталі уповноваженого органу з питань закупівель та / або в електронній системі закупівель.

Своєю чергою, станом на початок вересня постанова КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель  на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Постанова № 1275, Особливості № 1275) містить додаток 2, у якому наведено перелік інформації, яка включається до оголошення про закупівлю.

Велика частина оборонних замовників вважає, що, оскільки після набрання чинності третіми змінами до Постанови № 1275 є необхідність у застосуванні відкритих чи спрощених закупівель, при здійсненні яких передбачається оприлюднення оголошення, то, відповідно, додаткове оприлюднення оголошення згідно зі статтею 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» не потрібне.

Проте, як відомо, диявол криється в деталях. Звернемо увагу саме на термінологію, яка вживається у загаданих нормативно-правових актах.

У статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» та в Постанові № 1275 йдеться саме про термін «оголошення про закупівлю». Водночас Закон України «Про публічні закупівлі» містить вимоги щодо оприлюднення, зокрема, «оголошення про проведення відкритих торгів», «оголошення про проведення спрощеної закупівлі».

Таким чином, можна стверджувати, що «оголошення про закупівлю», «оголошення про проведення відкритих торгів», «оголошення про проведення спрощеної закупівлі» формально є різними термінами.

Важливо! У зв’язку з вищенаведеним наразі рекомендуємо оприлюднювати оголошення про закупівлю відповідно до статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі». Навіть за умови здійснення відкритих торгів чи спрощеної закупівлі, щонайменше до наступних змін до Особливостей № 1275 чи Закону України «Про оборонні закупівлі».

Також це стосується і укладення прямого договору чи використання електронного каталогу, оскільки при здійсненні таких закупівель оприлюднення якихось оголошень Законом України «Про публічні закупівлі» також не передбачено.

Аналогічної позиції дотримуються і представники ДП «Прозорро», про що було згадано у матеріалі «Заступник генерального директора ДП „Прозорро“ про те, чи потрібно надсилати оголошення про оборонну закупівлю після 21.07.2023».

Також ще раз звернемо увагу на статтю 30 Закону України «Про оборонні закупівлі»: державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на вебпорталі уповноваженого органу з питань закупівель та / або в електронній системі закупівель.

Разом з тим, ані закон, ані Особливості № 1275 не визначають, коли саме має бути «дата розміщення» по відношенню до здійснення закупівлі — до моменту укладання договору чи після.

Звісно, ми рекомендуємо, щоб це оголошення було направлене паралельно з оприлюдненням інформації про закупівлю на вебпорталі Уповноваженого органу чи перед укладанням договору. Проте навіть якщо цього зроблено не було та таке оголошення про закупівлю буде направлено пізніше, порушенням це вважатись не буде.

Також нагадаємо, що з Постановою № 1275 у чинній редакції вже можна ознайомитись на нашому порталі за посиланням.  Також цікавою для вас стане стаття «Уряд нарешті дозволив включати прибуток до ціни оборонних закупівель».

Наостанок запрошуємо вас приєднатись до відкритої телеграм-спільноти «Оборонні закупівлі». У ній ви матимете можливість поділитись своїм досвідом з колегами та отримати допомогу в разі виникнення запитань: