- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Невідповідність у календарному графіку та відсутність графіка фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду: практика ДАСУ

Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі — Постанова № 668). У матеріалі розглянемо типові порушення в цій частині на прикладі практики ДАСУ.

Сьогодні розглянемо висновки моніторингів, які проводяться Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ/Держаудитслужба), та проаналізуємо помилки замовників під час закупівлі робіт та поточного ремонту, які суперечать нормам Постанови № 668, Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Найчастіше аудитори виявляють невідповідності в календарному графіку та фіксують відсутність графіка фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду.

За нагоди ознайомтесь зі статтею «Істотні умови договору про закупівлю робіт (підряду)».

Наявний у додатку до договору календарний графік не містить інформації про дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду

Моніторинг UA-M-2023-12-05-000017, оголошення UA-2023-11-06-015071-a

ДАСУ зауважує, що відповідно до п. 17 Постанови № 668 строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, у якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.

Моніторингом, зокрема, встановлено, що учасником ТОВ «В» у складі тендерної пропозиції надано завірений проєкт договору (файл «Проект договору.pdf»), у пункті 15.1 якого також вказано, що невід’ємною частиною договору є, зокрема, графік виконання робіт (Додаток 2).

Проте укладений замовником з ТОВ «В» договір від 29.11.2023 № 59 не відповідає нормам п. 17 Постанови № 668 (наявний у додатку до договору календарний графік не містить інформації про дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду).

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором, крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення).

Календарний графік містить лише інформацію про дати початку та закінчення робіт в цілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт, які планується виконати)

Моніторинг UA-M-2023-11-14-000031, оголошення UA-2023-09-19-014651-a

Моніторингом встановлено, що календарний план виконання робіт, який є невід’ємною частиною договору підряду від 28.11.2023 № 28-986ТЛ (Додаток 2), укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі UA-2023-09-19-014651-a, містить лише інформацію про дати початку та закінчення робіт в цілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт, які планується виконати), чим не дотримано вимоги п. 17 Постанови № 668 та, відповідно, вимоги п. 3 та п. 17 Особливостей, а також ч. 1 ст. 41 Закону.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором, крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення.

Відсутність графіка фінансування робіт як невід’ємної частини договору

П. 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об’єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід’ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта), проєкту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.

У наведених вище висновках, зокрема, зазначено, що укладені договори не містили графіка фінансування робіт як невід’ємної частини договору, чим порушено п. 83 Постанови № 668 та, відповідно, не дотримано вимоги п. п. 3 та 17 Особливостей, а також ч. 1 ст. 41 Закону.

Виходячи з викладеного, звертаємо увагу замовників, які здійснюють закупівлю робіт та поточного ремонту, на таке:

Маєте можливість скористатися зручними шпаргалками, розробленими фахівцями порталу «Радник»: Шпаргалка УО щодо проведення ремонту будівлі, яка постраждала від російської агресії; Шпаргалка щодо отримання права на виконання будівельних робіт; Шпаргалка щодо отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Повідомляємо, що на порталі є книга «Моніторинг закупівель за Особливостями № 1178» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями за Особливостями: