- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про звітування про допорогову оборонну закупівлю

Оборонні закупівлі не включаються до річного плану закупівель. Але як щодо допорогових закупівель, що не врегульовані Постановою № 1275? Звернемось до Мінекономіки.

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит такого змісту: «21.07.2023 набрала чинності постанова Уряду № 736 від 18.07.2023 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України”, у зв’язку з чим внесено зміни до Постанови № 1275 від 11.11.2022 „Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану“ (далі — Постанова № 1275) та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості оборонних закупівель). Просимо надати роз’яснення:

1. Відповідно до пункту 10 Особливостей оборонних закупівель встановлено, що закупівлі, визначені пунктами 8 та 9 цих особливостей, не включаються до річного плану закупівель. Як бути з допороговими закупівлями, якщо вартість товарів і послуг до 200 тис. гривень, робіт — до 1,5 млн гривень, то потрібен річний план?».

Відповідь представника Мінекономіки на запит № 490/2023:

Шановний користувачу! Відповідно до положень Закону України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон) оборонні закупівлі — здійснення державним замовником закупівель товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

На виконання положень статті 30 Закону Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 1275 від 11.11.2022 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Особливості № 1275), якою встановлено порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів).

Тобто пунктом 8 Особливостей № 1275, відповідно до вимог статті 2 Закону, встановлено порядок та умови здійснення оборонних закупівель та визначено вартісні межі закупівель товарів, послуг та робіт із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

Пунктом 6 Особливостей № 1275 встановлено, що для планування оборонних закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

Коментар

З цієї консультації Мінекономіки випливає, що пункт 8 Особливостей № 1275 встановлює порядок, умови здійснення оборонних закупівель та визначає вартісні межі закупівель товарів, послуг та робіт. Аналізуючи цей пункт, бачимо порядок та умови здійснення оборонних закупівель в понадпорогових межах (товари та послуги — від 200 тис. грн, а роботи — від 1,5 млн грн).

Але станом на листопад-2023 незрозуміло, де в зазначеному Мінекономіки пункті встановлено порядок та умови здійснення допорогових оборонних закупівель (тобто від копійки й до 200 тис. грн для товарів та послуг та до 1,5 млн для робіт). Доцільно завантажити шпаргалку щодо вартісних меж закупівель оборонного призначення з 21.07.2023.

Мінекономіки також акцентувало на необхідності переліку з обсягами закупівель. Але уповноважена особа під час здійснення оборонної закупівлі затвердженням/внесенням змін до такого переліку не обмежується. Тому пропонуємо до вашого огляду такий алгоритм здійснення допорогових, оборонних закупівель:

Чому у запропонованому алгоритмі оприлюднення оголошення виділено червоним, читайте в статті «Заступник генерального директора ДП „Прозорро“ про те, чи потрібно надсилати оголошення про оборонну закупівлю після 21.07.2023».

Ще більше роз’яснень від Мінекономіки ви знайдете в розділі «Книги», а саме в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель»:

Читайте також: