- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про закупівлю легкового автомобіля за кредитні кошти

Закупівля за кредитні кошти: як провести? З урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі» чи ні?

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено запит такого змісту: «Добрий день. Проконсультуйте, будь ласка, щодо закупівлі авто за кредитні кошти. Чи це закупівля в розумінні Закону? Кошти будуть частково власні, частково — кредит від банківської установи, перераховані на рахунок постачальника напряму. Як зазначити джерело фінансування в плані?».

Відповідь Мінекономіки на запит № 758/2023: «Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься у запитах № 697/2023 та № 1555/2021».

Так, у запиті № 697/2023 Мінекономіки зауважило: <…> Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі — Постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.

Згідно з пунктом 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Сфера застосування Закону визначена статтею 3 Закону. Згідно зі статтею 1 Закону публічна закупівля — придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

При цьому згідно з Законом договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Поряд з цим перелік випадків, на які не поширюється дія Закону, для замовників визначений у частині 5 статті 3 Закону. Так, відповідно до пункту 13 частини 5 статті 3 Закону дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є послуги фінансових установ щодо надання кредитів, гарантій, а також послуги, необхідні для підготовки та реалізації інвестиційних проєктів, проєктів державно-приватного партнерства, у тому числі проєктів, що здійснюються на умовах концесії, які надаються міжнародними фінансовими організаціями.

Отже, якщо замовником передбачена безпосередньо закупівля послуг фінансових установ щодо надання кредитів, така закупівля здійснюється без проведення процедур закупівель, передбачених Законом.

В інших випадках у разі придбання іншого предмета закупівлі замовник здійснює таку закупівлю відповідно до вимог Закону та Особливостей, в один із способів, залежно від очікуваної вартості предмета закупівлі.

Натомість придбання товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, здійснюється виключно, якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відповідний відсоток на відповідний рік, встановлені у цьому підпункті.

Також будь-які рішення щодо публічних закупівель, у тому числі щодо визначення способу закупівлі, приймаються замовником самостійно з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, а також дотриманням вимог законодавства в цілому.

Виходячи з пункту 10 Особливостей, замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару. Відкриті торги є основною процедурою закупівлі відповідно до частини 1 статті 20 Закону.

Водночас зазначаємо, що питання стосовно придбання вживаного предмета закупівлі міститься в запиті № 1160/2022.

Корисною для вас може стати шпаргалка уповноваженої особи щодо вартісних меж, а ще більше роз’яснень від Мінекономіки ви знайдете в розділі «Книги», а саме в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель»:

Читайте також: