- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про можливість УО приймати рішення з оформленням протоколу щодо виправлення технічних (механічних, формальних) помилок

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит такого змісту: «Просимо проконсультувати з наступного питання.

У Законі України „Про публічні закупівлі“, в Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у Примірному положенні про уповноважену особу, затвердженому наказом Міністерства економіки України від 08.06.2021 № 40, відсутня норма про можливість уповноваженою особою приймати рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю.

На підставі якого документа уповноважена особа може скласти такий протокол? Якщо ця можливість може бути затверджена наказом/розпорядженням замовника в положенні про уповноважену особу, то на підставі яких норм законодавства?».

Відповідь представника Мінекономіки на запит 419/2023:

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі — постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.

Відповідно до частини першої статті 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа. Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Водночас частиною десятою статті 11 Закону визначено обов’язки уповноваженої особи.

Поряд з цим Примірне положення про уповноважену особу (далі — Примірне положення), затверджене наказом Мінекономіки від 08.06.2021 № 40 «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу», визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи.

Так, в Примірному положенні визначаються повноваження уповноваженої особи та може бути передбачено здійснення інших функцій, необхідних для виконання вимог Закону. При цьому, оскільки положення є примірним та має рекомендаційний характер, замовники можуть ним керуватися та на його основі затвердити власні положення про уповноважених, що матимуть обов’язковий характер.

Виходячи з положень статті 11 Закону, рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Таким чином, у разі допущення технічних (механічних) помилок при внесенні інформації уповноважена особа може скласти відповідний протокол щодо виправлення помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю.

Редакція порталу для вас підготувала приклад Положення про уповноважену особу, де вже передбачена можливість для уповноваженої особи виправляти формальні помилки. Економте власний час, користуйтесь усіма перевагами порталу Радник!

Ще більше роз’яснень від Мінекономіки ви знайдете в розділі «Книги», а саме в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель»:

Читайте також: