- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про додаткову потребу у здійсненні закупівлі за предметом, за яким уже була здійснена закупівля у поточному році

Відповідь Мінекономіки про здійснення закупівель у випадку виявлення додаткової потреби у здійсненні закупівлі за предметом, за яким уже була здійснена закупівля у поточному році.

На сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит такого змісту: Київський міський методичний центр закладів культури та навчальних закладів у ході своєї діяльності надає платні послуги, а саме: проводить Спеціальні курси підвищення професійної компетентності педагогічних працівників мистецьких шкіл за програмою «Мистецька освіта», за підсумками яких закуповуються сертифікати та видаються слухачам як підтвердний документ про проходження курсів.

Закупівля сертифікатів у 2023 році планувалась на підставі наявної потреби. Очікувана вартість цього предмета закупівлі не перевищувала 100 тисяч гривень на рік, тому здійснювалась шляхом проведення спрощеної закупівлі.

Відповідно до наказу Міністерства культури та інформаційної політики України від 21.05.2021 № 354 з 2023 року мінімальний обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації для проходження педагогічними працівниками чергової атестації сумарно становить 4 кредити ЄКТС (120 годин), у зв’язку з чим на сьогодні збільшилася кількість педагогічних працівників, що бажають пройти Спеціальний курс підвищення професійної компетентності в нашому закладі, що в подальшому призведе до додаткової потреби у сертифікатах.

Просимо надати роз’яснення щодо правомірності дій у разі застосування пункту 15 постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 у частині, коли у замовника виникає додаткова потреба у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким уже була здійснена у поточному році, якщо зросла кількість охочих пройти курс підвищення професійної компетентності, а ми таку кількість не планували.

Чи буде така закупівля обґрунтованою в нашому випадку?

Відповідь Мінекономіки на запит 313/2023:

Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 08.12.2022 № 3323-04/78667-06 «Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»(Щодо планування закупівель та відображення їх у річному плані).

Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України  від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі — постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.

У разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону та Особливостей, в один із способів, залежно від очікуваної вартості предмета закупівлі, визначеного згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

Згідно з пунктом 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).

Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.

Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження у річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника.

Водночас відповідно до абзацу третього пункту 15 Особливостей, якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним уже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена, а замовник вибирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених цими особливостями (шпаргалка уповноваженої особи щодо вартісних меж).

Отже, у випадку виникнення нової чи додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити на початку року або на момент здійснення первинної закупівлі, такий предмет закупівлі вважатиметься новим предметом договору і новим предметом закупівлі.

Більше консультацій Мінекономіки ви завжди знайдете в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель» у розділі «Книги»: