- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи надавати 24 години на виправлення невідповідності в інформації, що вимагалася у технічній частині? Думка суду

Рішення Одеського окружного адміністративного суду № 420/7200/23 від 09.06.2023

Обставини справи

ДАСУ (далі — відповідач) під час моніторингу встановила, що замовник (далі — позивач) безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «І». Учасник ТОВ «І» надав невідповідну інформацію про відстань між АЗС та відокремленим підрозділом замовника, що вимагалася в технічній частині тендерної документації (далі — ТД). Відповідач вважає, що, оскільки невідповідності, зазначені замовником у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо документів, поданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «І», не відносяться до документів, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та можуть призвести до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, останній мав розмістити, відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 40 (пункт 43 в редакції від 19.05.2023) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), вимогу про усунення невідповідностей.

Замовник звернувся до суду з позовом до Держаудитслужби, у якому просить визнати протиправним та скасувати висновок за результатами процедури моніторингу закупівлі UA-2023-01-11-006894-а, ДК 02-2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти»» (ідентифікатор ПА-2023-01-11-006894-а).

Позиція суду

Учасник ТОВ «І» не виконав вимогу, встановлену в ТД, щодо місця поставки товару, оскільки відстань від місця поставки палива до двох підрозділів позивача перевищує встановлену граничну відстань від них, що є самостійною підставою для відхилення пропозиції згідно з абзацом 6 підпункту 2 пункту 41 (пункт 44 в редакції від 19.05.2023) Особливостей.

Суд погоджується з аргументами позивача, що тендерна пропозиція ТОВ «І» не відповідала вимогам тендерної документації щодо обов’язкового надання гарантійного листа суб’єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, що вимагалося у додатку 3 до ТД, на який посилається пункт 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а тому позивач, згідно з приписами пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), правомірно відхилив її.

До такого ж висновку дійшов у постанові від 25.05.2022 Третій апеляційний адміністративний суд у справі 280/8475/20, яку Верховний Суд постановою від 24.01.2023 залишив у силі.

Також суд погоджується із зауваженнями відповідача, що відсутність інформації, ненадання інформації про наявність ліцензії на роздрібну торгівлю паливом та відсутність у листі про гарантований відпуск палива на АЗС зразків паливних карток та / або талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, не є інформацією та документами про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а тому замовник мав би розмістити, відповідно до абзацу 1 пункту 40 (пункт 43 в редакції від 19.05.2023) Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Отже, доводи позивача в цій частині слід визнати необґрунтованими та такими, що не заслуговують на увагу.

Керуючись статтями 2, 6–8, частиною 2 статті 9, статтями 10, 77, 90, 242–246 КАС України, суд вирішив позов задовольнити, визнати протиправним та скасувати висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-01-11-006894-а, стягнути з Держаудитслужби витрати по сплаті судового збору в розмірі 2684 гривні.

За нагоди використовуйте протокол надання пояснення на запит моніторингу.

Публікації з прикладами та аналізом наявних судових рішень щодо різноманітних актуальних питань сфери публічних закупівель легко знайти в розділі «Судова практика закупівель»:

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».