- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Алгоритм закупівель через електронний каталог за Особливостями з 02.11.2023

Схема та детальний алгоритм закупівель за допомогою електронного каталогу в Prozorro Market доступні в цій статті.

Електронний каталог, за відкритою інформацією від представників Мінекономіки, може невдовзі стати обов’язковим до використання не тільки в медичній сфері. Тому не дивно, що закупівельне законодавство постійно удосконалюється.

З 02.11.2023 електронний каталог зазнав деяких змін в порядку його використання, які ми описували в статті «Порівняльна таблиця шістнадцятих змін до Особливостей № 1178». Тому далі зафіксуємо оновлені схеми здійснення закупівель через е-каталог, але спершу завантажте шпаргалку уповноваженої особи щодо вартісних меж.

Уповноважені особи закуповують в Прозорро Маркеті згідно з

Увага! Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Тому вам стане у пригоді стаття “Які протоколи потрібно складати уповноваженій особі в запиті пропозицій постачальників (ЗПП)“.

Далі — детальний алгоритм у таблиці. Тому завантажуйте цю статтю, щоб роздрукувати та мати під рукою розбір використання каталогу.

Таблиця

Найменування етапу

Пояснення етапу та взірці документів

1

Затвердження та оприлюднення річного плану закупівель

+ підготовка та збереження обґрунтування закупівлі окремими замовниками згідно з постановою від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів»

Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 4 Закону річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.

Можете завантажити:

Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження в річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника (частина 1 статті 4 Закону, враховуючи пункт 14 Особливостей) — шпаргалка щодо інформації, яку можна не зазначати в електронній системі закупівель під час проведення закупівель відповідно до Постанови 1178.

Дивіться на порталі «Вебінар: практичні поради щодо планування закупівель».

Постановою Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» для окремих замовників встановлено обов’язок забезпечити наявність обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості щодо всіх публічних закупівель починаючи з 19.12.2020.

На допомогу кожному — е-книга «Дотримання Постанови № 710 в частині підготовки й оприлюднення обґрунтувань».

2

Оголошення запиту пропозицій постачальників

Замовник оголошує запит пропозицій постачальників в електронному каталозі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про:

  • найменування,
  • очікувану вартість,
  • кількість,
  • строк,
  • місце поставки товару,
  • умови його оплати,
  • кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції (строк для подання постачальником ціни пропозиції не може бути меншим, ніж два робочі дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель).

У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару замовник може визначити виключно інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором.

Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком.

Запит пропозицій постачальників повинен містити проєкт договору з обов’язковим зазначенням підстав та у разі потреби із зазначенням порядку змін його умов (див., наприклад, проєкт договору щодо закупівлі порталу «Радник у сфері публічних закупівель» по ЗПП).

 Як можна прописати підстави та порядок зміни умов договору в ЗПП, читайте в статті «Три питання-відповіді щодо шістнадцятих змін до Особливостей № 1178».

Проєкт договору не повинен містити характеристики товару, що не визначені запитом пропозицій постачальників з урахуванням положень абзацу другого цього пункту.

Електронною системою закупівель автоматично через електронний каталог надсилається постачальникам, кваліфікованим до відповідної категорії, повідомлення про запит пропозицій постачальників в момент оприлюднення запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.

3

Подання постачальником ціни пропозиції

Згідно з пунктом 58 Порядку № 822 постачальник через електронний каталог подає пропозицію відповідно до вимог, установлених замовником у запиті пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.

На запит пропозицій постачальників, оприлюднений замовником в електронній системі закупівель, постачальник має право подати тільки одну пропозицію.

Подання пропозиції постачальником вважається підтвердженням наміру укласти договір.

Постачальник у відповідь на запит пропозицій постачальників від замовника не може подати пропозицію, товар у якій не відповідає специфікації товару, що зазначена в такому запиті.

Електронною системою закупівель після закінчення строку для подання пропозицій постачальників, визначеного замовником в запиті пропозицій постачальників, розкривається вся інформація, зазначена в пропозиції.

4

Оцінка пропозицій та визначення переможця запиту

Відповідно до пункту 61 Порядку № 822 оцінка пропозицій постачальників проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі інформації, зазначеної замовником в запиті пропозицій.

У разі подання постачальниками пропозицій з однаковим значенням ціни економічно вигідною визначається пропозиція, яка була подана раніше, ніж інша пропозиція (інші пропозиції) з аналогічним значенням ціни.

Постачальник, пропозиція якого за результатами оцінки електронною системою закупівель визначена економічно вигідною, визначається переможцем відбору. За потреби користуйтесь зверненням щодо укладання договору про закупівлю за результатом запиту пропозицій постачальників.

5

Запит пропозицій постачальників, який не відбувся

Запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, якщо не було подано жодної ціни пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників були відхилені з підстав, визначених пунктом 64 Порядку № 822.

Звертаємо увагу! Невдале завершення запиту ціни пропозицій станом на дату публікації цього матеріалу  не дає замовнику право на укладення «прямого» договору.

Водночас постанова не регламентує, що саме має робити замовник після неуспішного завершення запиту ціни пропозицій. Тому він може або ще раз оголосити запит ціни пропозицій, або провести відкриті торги з особливостями.

6

Відхилення переможця відбору

За пунктом 64 Порядку № 822 замовник відхиляє пропозицію переможця відбору, якщо постачальник:

  1. не підписав договір у строк, визначений абзацом першим пункту 66 Порядку № 822 (не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів) (Протокол відхилення переможця відбору у разі непідписання договору у строк, визначений Порядком № 822 (пп. 1 п. 64 Порядку));
  2. письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проєкті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників (Протокол відхилення переможця відбору у разі непідписання договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників (пп. 2 п. 64 Порядку));
  3. пропонує товар походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (Протокол відхилення переможця відбору, якщо запропоновано товар з рф/рб відповідно до пп. 3 п. 64 Порядку № 822).

У разі відхилення пропозиції переможця відбору замовник обов’язково зазначає причину такого відхилення.

У разі відхилення пропозиції переможця відбору замовник оприлюднює таке рішення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття.

У разі відхилення замовником пропозиції переможця відбору з підстав, визначених цим пунктом, електронна система закупівель визначає переможцем відбору постачальника, пропозиція якого є наступною економічно вигідною.

7

Відміна замовником запиту пропозиції постачальника

За пунктом 65 Порядку № 822 замовник може відмінити запит пропозицій постачальників до укладення договору в разі:

  1. відсутності подальшої потреби в закупівлі (Протокол відміни запиту пропозицій постачальників у разі відсутності подальшої потреби);
  2. скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі (Протокол відміни запиту пропозицій постачальників у разі скорочення обсягу видатків);
  3. якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили (Протокол відміни запиту пропозицій постачальників у разі обставин непереборної сили).

У разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник обов’язково зазначає причину такої відміни.

У разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник оприлюднює таке рішення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття.

8

Укладення договору про закупівлю з переможцем відбору

Замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів.

Договір між замовником та переможцем відбору укладається відповідно до вимог законодавства.

Умови договору не можуть відрізнятися від умов, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проєкті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, та / або пропозиції переможця відбору, крім випадку зменшення ціни договору без зміни обсягу (пункт 66 Порядку № 822).

9

Оприлюднення звіту про договір, укладений без використання електронної системи закупівель

Пунктом 68 Порядку № 822 встановлено, що за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до статті 10 Закону (технічно формується електронною системою автоматично).

Якщо вартість закупівлі від 100 тис. грн, то згідно з пунктом 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей, а саме протягом трьох робочих днів з дня його укладення (пункт 10 частини 1 статті 10 Закону).

10

Внесення змін до укладеного договору (якщо вартість закупівлі від 100 тис. грн)

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей — протягом 3 робочих днів з дня внесення змін.

11

Звітування про виконання договору (якщо вартість закупівлі від 100 тис. грн)

У разі виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону, а саме протягом 20 робочих днів з дня

  • виконання сторонами договору про закупівлю або
  • закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або
  • його розірвання.

Під час оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю відповідно до Закону інформація, передбачена пунктом 13 частини першої статті 42 Закону, замовником не зазначається.

У звіті про виконання договору про закупівлю, укладеного з використанням електронного каталогу, замість інформації, визначеної пунктом 1 частини першої статті 42 Закону, зазначається унікальний номер закупівлі, здійсненої з використанням електронного каталогу, присвоєний електронною системою закупівель.

У разі, коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та / або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та / або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та / або постачальника, така інформація у звіті про виконання договору про закупівлю, який укладений відповідно до пункту 10 цих особливостей, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та / або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та / або назва населеного пункту, у який здійснюється доставка товару (у якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Важливо! Постановою Уряду від 02.08.2022 № 861 встановлено, що учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку товарів, що є предметом закупівлі з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю.

Іншими словами: якщо закупівля «підлягає локалізації» (у т. ч. вартує понад 200 тис. грн), замовник повинен прозвітувати про виконання такого договору (у т. ч. разом зі звітом про виконання оприлюднити фактичну калькуляцію собівартості такого товару).

Усе про локалізацію читайте в електронній книзі «Локалізація в закупівлях».

Успіхів у здійсненні закупівель!