- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Огляд листа Мінекономіки від 21.03.2024 щодо змін до Особливостей та доплати уповноваженій особі

Лист Мінекономіки щодо змін до Особливостей та доплати УО від 21.03.2024. Детальний огляд читайте у матеріалі.

13.02.2024 набула чинності постанова КМУ від 09.02.2024 № 131, якою внесені двадцяті зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Постановою № 131 установлено, що положення, які стосуються заборони на здійснення замовниками публічних закупівель у суб’єктів з Ісламської Республіки Іран, набрали чинності з дня офіційного опублікування, а пп. пп. 1, 2, 4 і 5 п. 2 змін, затверджених цією постановою, які стосуються закупівлі продуктів харчування через електронний каталог замовниками в обов’язковому порядку, набрали чинності з відстроченням в 30 днів з дня опублікування цієї постанови, а саме з 14.03.2024.

З переліком змін ви можете ознайомитися у статті «Двадцяті зміни до Особливостей набули чинності 13.02.2024: порівняльна таблиця».

У листі № 3323-04_21117-06 від 21.03.2024 Міністерство економіки України висвітлило низку питань, а саме питання заборони на здійснення замовниками публічних закупівель у визначених Особливостями суб’єктів; питання здійснення закупівлі продуктів харчування через електронний каталог замовниками в обов’язковому порядку, питання оплати праці працівникам, на яких покладено функції уповноваженої особи з організації та проведення закупівель як додаткової роботи.

Лист Мінекономіки щодо змін до Особливостей та доплати УО від 21.03.2024

Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, щодо заборони на здійснення замовниками публічних закупівель у визначених Особливостями суб’єктів, зокрема, зазначає:

«…положеннями пунктів 2 і 3 постанови № 1178 (зі змінами) до кола суб’єктів, до яких застосовуються обмеження, пов’язані з участю в публічних закупівлях суб’єктів, крім Російської Федерації/Республіки Білорусь, додано Ісламську Республіку Іран, та водночас заборонено придбання товарів походженням з цих країн. Обмеження не застосовується лише для громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, які проживають на території України на законних підставах, та випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.

При цьому Особливостями передбачено обов’язок замовника відхилити тендерні пропозиції таких учасників відповідно до абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей».

Детально про те, що варто врахувати при оголошенні відкритих торгів після внесення двадцятих змін до Особливостей, читайте у статті «Що потрібно змінити в ТД та протоколах з 13.02.2024 у зв’язку із двадцятими змінами до Особливостей». Як шукати активи АРМА, читайте у матеріалі «Пошук активів АРМА».

Щодо здійснення закупівлі продуктів харчування через електронний каталог замовниками в обов’язковому порядку Мінекономіки зазначає:

«Особливості доповнено пунктом 11-2, який передбачає, що у разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок № 822), з урахуванням положень, визначених цими особливостями…

…У зв’язку з цим перелік лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу, є додатком 1 до Особливостей, а перелік продуктів харчування, закупівля яких здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу, є додатком 2 до Особливостей відповідно.

Так, додаток 2 до Особливостей наразі містить 32 категорії продуктів харчування, які є типовими (яйця курячі, крупи, борошно, цукор, макаронні вироби, яловичина, свинина, курятина, риба заморожена, картопля, цибуля, капуста, морква, буряк, огірки, помідори, кабачки, яблука, олія, молоко, масло та ін.), вимоги до закупівлі яких є в переважній більшості ідентичними та стандартизованими.

Крім цього, положення, встановлені пунктом 11-2 Особливостей, стосуються всіх суб’єктів, які є замовниками, визначеними згідно із статтею 2 Закону.

При цьому закупівлі продуктів харчування, які не внесені до переліку згідно з додатком 2 до Особливостей, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюються замовниками відповідно до пункту 10 Особливостей, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до Порядку № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.

Зазначаємо також, що оскільки адміністрування електронних каталогів для продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2 до Особливостей здійснює Державна установа „Професійні закупівлі“, яку визначено централізованою закупівельною організацією відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 846-р (зі змінами), з питань формування та супроводження електронного каталогу в електронній системі закупівель необхідно звертатися до Державної установи „Професійні закупівлі“…

…Принагідно інформуємо, що 06.03.2024 представниками Державної установи „Професійні закупівлі“, Міністерства, ДП „Прозорро“ проведено вебінар для замовників продуктів харчування в Prozorro Market, який доступний до перегляду за посиланням: https://fb.watch/qM6ySC4Ds1/».

Пропонуємо ознайомитися також зі статтею «Три питання-відповіді про закупівлю продуктів харчування згідно з пунктом 11-2 Особливостей № 1178».

Щодо оплати праці працівникам, на яких покладено функції уповноваженої особи з організації та проведення закупівель як додаткової роботи, Мінекономіки зауважує:

«Підпунктом 1 частини першої статті 11 Закону установлено, що відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством.

У зв’язку з надходженням запитів суб’єктів сфери закупівель стосовно доплати, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 11 Закону, уповноваженій особі, яка є державним службовцем, Мінекономіки листом від 01.02.2024 № 3321-04/8404-03 звернулося до Національного агентства України з питань державної служби з проханням надати роз’яснення щодо порушеного питання та отримано від НАДС лист від 01.03.2024 № 3162/92-24

З огляду на викладене, звертаємо увагу, що оскільки Законом встановлено імперативну норму щодо доплати у разі донавантаження працівника як уповноваженої особи в цей спосіб, з метою дотримання вимог Закону керівники замовників мають враховувати необхідність передбачати відповідні видатки…».

Читайте також «Професійний стандарт „Фахівець з публічних закупівель“: практичне застосування замовником на підприємстві, установі, організації».

Підсумуємо найважливіше:

Маєте можливість скористатися зразком протоколу про внесення змін до тендерної документації.

Як завжди, текст листа вже розміщено на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Правова база» — «Листи Мінекономіки»: