- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Нотатки закупівельника: стаття 17 Закону в закупівлях

Частинами 1, 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені підстави для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі за підстав яких замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі. Щоб краще орієнтуватись у зазначеній статті, занотуємо таке:

  1. під час встановлення вимог щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону замовники можуть помилково (або не помилково) зазначити різні вимоги у «паперовій» тендерній документації та електронній тендерній документації. Яка ж тоді інформація є достовірною? Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки № 1082 від 11.06.2020, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Тобто головне — виконати вимогу, зазначену в електронній тендерній документації.

    Щодо цього детально читайте у статтях «Підтверджуємо відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі по-новому» та «Дилема: чому вірити — інформації, що в оголошенні, чи тій, що в тендерній документації?»;
  2. Закон забороняє замовникам вимагати інформацію, наприклад, у вигляді довідки довільної форми, що містить інформацію, яка є в загальному доступі. Але не завжди все так просто. Рішенням Органу оскарження від 06.07.2021 № 15202-р/пк-пз скаржника — учасника процедури закупівлі було відхилено у зв’язку з наявністю у Реєстрі інформації про вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. А чим усе закінчилось, читайте у статті «Коли інформації з державного Реєстру про вчинене правопорушення недостатньо для відхилення»;
  3. особливість застосування статті 17 Закону під час переговорної процедури закупівлі полягає, зокрема, у тому, що, на відміну від тендерів, підтвердні документи не ділять на «документи учасника» та «документи переможця» — усі документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 1 статті 17 Закону, мають бути подані учасником замовнику на етапі переговорів до оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Роз’яснення — у статті «Застосування статті 17 Закону України ‟Про публічні закупівлі” у переговорній процедурі закупівель»;
  4. об’єднання учасників є учасником процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, а тому вимоги, які встановлюються замовником в електронній тендерній документації та «паперовій» тендерній документації до учасника процедури закупівлі, мають ним обов’язково виконуватися. Як установити вимоги щодо статті 17 Закону до учасників процедури закупівлі, читайте у статті «Нові набори відкритих даних, які має врахувати кожен замовник».

Про те, як достойно та успішно підтверджувати відповідність частині 2 статті 17 Закону, читайте у статті «Відхилення за частиною 2 статті 17 Закону: аргументи обох сторін та думка АМКУ».

Додатково: Зразок довідки за статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: «Вимоги статті 17 за новими правилами»