- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Невірне визначення предмета закупівлі, як підстава відміни тендеру

Інформація про закупівлю: Оголошення № UA-2020-07-23-004550-c 

Предмет закупівлі: Лабораторне обладнання (38000000-5 Лабораторне, оптичне та високоточне обладнання (крім лінз)

За результатами моніторингу встановлено наступне.

Відповідно до пункту 3 розділу І «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 №708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за №500/34783 (далі – Порядок №708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 (далі – Єдиний закупівельний словник).

Згідно із пунктом 14 Порядку №1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим – четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.

За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення предмета закупівлі встановлено, що предмет закупівлі визначений Замовником за показником другої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 38000000-5 — Лабораторне, оптичне та високоточне обладнання (крім лінз), що є порушенням пункту 21 частини першої статті 1 Закону та пункту 3 розділу І Порядку №708 та пунктів 12 та 14 Порядку №1082. 

Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі.

Як наслідок,  в електронній системі  закупівель замовником розміщено  інформацію про відміну тендеру на підставі пункту 2 частини першої статті 32 Закону. через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Коментар редакції: Враховуючи викладене вище та з метою дотримання замовником вимог Порядку визначення предмета закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі,  звертаємо увагу  на наступне:

Про основні особливості та нюанси зазначення та розміщення інформації з урахуванням оновленого законодавства читайте  на порталі RADNUK.COM.UA у наступних статтях: «Новий Порядок розміщення інформації та нові проблеми для замовників щодо зазначення інформації стосовно кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі» та «Практичні питання щодо того, як на майданчиках зазначити інформацію про предмет закупівлі, виконуючи норми Порядку розміщення».