- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Добірка рішень АМКУ щодо технічної частини та 24 годин на виправлення

За абзацом 1 пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), крім положень частин 4, 6 та 7 статті 26 Закону.

Згідно з частиною 1 статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тому, якщо це визначено умовами тендерної документації, учасник повинен надати в складі тендерної документації документи чи інформацію, що підтверджують відповідність його тендерної пропозиції визначеним технічним вимогам до предмета закупівлі (технічній специфікації).

У випадку ненадання відповідних документів чи інформації або невідповідності пропозиції учасника технічним вимогам тендерна пропозиція вважатиметься такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і підлягатиме відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.

Пунктом 40 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте не всі випадки невідповідності підпадають під визначення невідповідностей за абзацом 2 пункту 40 Особливостей, які можливо виправити. Так, до цього визначення не відносяться, зокрема, випадки відсутності інформації чи документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. У свою чергу, невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Знову ж таки згадаємо публікацію «24 години на виправлення по особливостях. Як та що виправляти?», у якій автор розібрався, що підпадає під виправлення, а що ні, та звернемось до позицій Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України  (далі — Колегія) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо питань виправлення невідповідностей, що стосуються інформації чи документів технічної частини.

Рішення Колегії від 05.01.2023 № 189-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-12-06-014708-a.

Обставина розгляду скарги: предметом закупівлі є послуги з харчування здобувачів освіти Державного закладу професійної (професійно-технічної) освіти зі специфічними умовами навчання «Рівненська академія патрульної поліції» (з доставкою готових страв). За умовами тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати перспективне меню на тиждень з калькуляцією вартості готових страв відповідно до наданої тендерної пропозиції даного учасника, складеної відповідно до норми № 1 харчування, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 № 426 (зі змінами).

Учасник, який є скаржником за цим рішенням Колегії, надав у складі тендерної пропозиції перспективне меню на тиждень з калькуляцією вартості готових страв. Проте надане меню не відповідає нормі № 1 згаданої Постанови. Тому замовник відхилив пропозицію цього учасника з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.

Позиція Колегії. Колегією встановлено факт надання скаржником у складі пропозиції перспективного меню на тиждень з калькуляцією вартості готових страв, що не відповідає нормі № 1 Постанови № 426. Таким чином, орган оскарження дійшов висновку, що пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником в цій частині, і тим самим відмовив скаржнику в задоволенні скарги.

Коментар. Як ми бачимо, хоча учасником надано документ для цілей умови технічної специфікації, проте за змістом він не відповідає їй. Такі обставини не вважаються невідповідністю чи помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Рішення Колегії від 01.12.2022 № 7081-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-11-02-007856-a.

Обставина розгляду скарги: предметом закупівлі є товар — світильники. Тендерною документацією визначено технічну специфікацію з вимогами до предмета закупівлі, зокрема:

Варто наголосити, що тендерною документацією не встановлено визначення кращих чи якісніших показників за пропозиціями учасників, а також не визначено діапазону допустимості вказаних показників.

Учасник надав пропозицію товару за предметом закупівлі та надав у складі тендерної пропозиції таку інформацію про технічні характеристики запропонованого товару:

Замовник, вважаючи такі помилки невідповідністю в розумінні пункту 40 Особливостей, надав цьому учаснику 24 години на виправлення таких помилок. Після завантаження учасником відповідної інформації у встановлений строк замовник визначив його переможцем закупівлі. Інший учасник не погодився з таким рішенням замовника та звернувся зі скаргою до Колегії.

Позиція скаржника. Скаржник просив Колегію зобов’язати замовника скасувати таке рішення, наголошуючи на невідповідності пропозиції переможця технічній специфікації та відсутності підстав для надання можливості виправлення такої невідповідності.

Позиція Колегії. Колегією встановлено факт надання переможцем інформації про технічні характеристики запропонованого товару з відхиленням від встановлених технічною специфікацією вимог, як зазначено вище. У свою чергу наголосила, що зазначені невідповідності не можуть вважатися помилками, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто за твердженням органу оскарження дії замовника в частині надання переможцю 24 годин на виправлення невідповідностей є порушенням вимог пункту 40 Особливостей. Таким чином, орган оскарження дійшов висновку, що пропозиція переможця підлягає відхиленню з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, і тим самим постановила зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця.

Коментар. Зі змісту цього рішення органу оскарження також вбачається, що надання інформації про технічні характеристики запропонованого товару за певними показниками, що різняться від вимог технічної специфікації, не можна вважати невідповідністю чи помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Рішення Колегії від 05.01.2023 № 205-р/пк-пз, закупівля UA-2022-12-12-013118-a.

Обставина розгляду скарги: предметом закупівлі є товар, а саме медичне обладнання. Умовами закупівлі визначено декілька номенклатурних позицій предмета закупівлі з певною кількістю такого товару відповідно до потреби замовника в предметі закупівлі.

Учасник надав пропозицію до деякої частини товару в кількості меншій, ніж визначено умовами закупівлі.

У свою чергу замовник визначив такого учасника переможцем процедури закупівлі.

Позиція скаржника. Не погоджуючись із рішенням замовника про визначення учасника-конкурента переможцем закупівлі, скаржник просив Колегію зобов’язати замовника скасувати таке рішення.

Позиція Колегії. Колегією встановлено факт надання переможцем пропозиції на частину товару в кількості меншій, ніж визначено умовами закупівлі. Тим самим орган оскарження наголосив, що така пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно, підлягає відхиленню з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Тому Колегія постановила зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця.

Коментар. Знову ж таки зазначену в пропозиції інформацію про кількість запропонованого товару меншу, ніж визначено умовами закупівлі, не можна вважати невідповідністю чи помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Для відхилення тендерної пропозиції учасника з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник може скористатись прикладом протоколу про відхилення тендерної пропозиції, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД, що розміщений на порталі RADNUK.COM.UA.

Читайте також публікації: