- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Зміни до Закону про оборонні закупівлі: порівняльна таблиця

27.02.2024 Президенту України направлено на підпис проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі» щодо удосконалення правового регулювання ціноутворення в оборонних закупівлях під час дії правового режиму воєнного стану 10454 від 01.02.2024.

Ці зміни до Закону України «Про оборонні закупівлі» ще не набули чинності, утім варто завчасно з ними ознайомитись.

Порівняльна таблиця змін до Закону про оборонні закупівлі

До

Після

Стаття 2 Закону про оборонні закупівлі

4. Забороняється придбання товарів, робіт і послуг оборонного призначення до/без проведення видів (процедур) закупівель, визначених цим Законом або Законом України «Про публічні закупівлі», та укладення державних контрактів (договорів), що передбачають оплату державним замовником у сфері оборони, товарів, робіт і послуг оборонного призначення до/без проведення видів (процедур) закупівель, визначених цим Законом або Законом України «Про публічні закупівлі». Державний замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення застосування норм цього Закону.

4. Забороняється придбання товарів, робіт і послуг оборонного призначення до/без проведення видів (процедур) закупівель, визначених цим Законом або Законом України «Про публічні закупівлі», та укладення державних контрактів (договорів), що передбачають оплату державним замовником у сфері оборони, товарів, робіт і послуг оборонного призначення до/без проведення видів (процедур) закупівель, визначених цим Законом або Законом України «Про публічні закупівлі», крім випадків, передбачених цим Законом. Державний замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення застосування норм цього Закону.

Статтю 30 Закону про оборонні закупівлі після частини другої доповнено новою частиною

Норма відсутня

3. Особливості формування ціни державного контракту (договору) з оборонних закупівель, який укладається під час дії правового режиму воєнного стану:

у складі ціни державного контракту (договору) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони враховуються витрати, зокрема податки, збори та інші передбачені законодавством обов’язкові платежі, і прибуток виконавця;

у разі якщо придбання товарів, робіт і послуг оборонного призначення, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони під час дії правового режиму воєнного стану здійснюється за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, рівень прибутку у складі ціни державного контракту (договору) не може перевищувати рівень прибутку (граничний рівень прибутку), встановлений Кабінетом Міністрів України на момент укладення відповідного державного контракту (договору);

у разі невстановлення Кабінетом Міністрів України рівня прибутку (граничного рівня прибутку), визначеного цією частиною, ціна товарів, робіт і послуг визначається державним контрактом (договором), що укладається за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, відповідно до пропозиції виконавця з урахуванням прибутку такого виконавця.

У зв’язку із доданням нової вищезазначеної частини 3 статті 30 Закону про оборонні закупівлі частини третю – п’яту, в редакції до вищезазначених змін, прийнято вважати, відповідно, частинами четвертою – шостою.

Розділ XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про оборонні закупівлі доповнено новим пунктом

Норма відсутня

8-1. Положення частини третьої статті 30 цього Закону застосовуються до державних контрактів (договорів) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України, які укладені за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, та/або виконувалися (виконуються) під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”» від 24 лютого 2022 року № 2102–IX.

Такі зміни до Закону про оборонні закупівлі набудуть чинності з дня, наступного за днем опублікування Закону № 10454. Тож, очікуємо на офіційне опублікування змін. Про дату набуття чинності редакція порталу Радник вас обов’язково додатково повідомить!

Законом № 10454 також зобов’язано Кабінет Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону. Нагадаємо, що змінами передбачено, що в разі невстановлення Кабінетом Міністрів України рівня прибутку (граничного рівня прибутку), ціна товарів, робіт і послуг визначається державним контрактом (договором), що укладається за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, відповідно до пропозиції виконавця з урахуванням прибутку такого виконавця.

За потреби ознайомтесь з прикладом оголошення про проведення спрощеної закупівлі з вимогами до учасника та читайте статті: