Замовники з відкритими рахунками в органах Казначейства повинні переукласти договір з Казною на розрахунково-касове обслуговування за новою формою. Зверніть увагу, що 23.02.2024 набув чинності Наказ № 23, яким внесено зміни до Порядку № 758, якими в тому числі оновлено форми договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування.
23.02.2024 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.01.2024 № 23 (далі — Наказ № 23), яким внесено зміни до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 № 758 (далі — Порядок № 758).
Наказом № 23 передбачено викласти Порядок № 758 у новій редакції, якою, зокрема: приведено у відповідність окремі визначення та терміни, що використовуються під час відкриття та закриття рахунків в органах Казначейства; оновлено форми договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування; доповнено Порядок № 758 додатком 10 «Інформація про кваліфіковані електронні підписи та кваліфіковану електронну печатку», який подається клієнтами Казначейства разом із карткою зі зразками підписів та відбитком печатки до органів Казначейства; тощо.
Зміни, внесені Наказом № 23 до Порядку № 758, передбачають, зокрема, об’єднання договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування та про дистанційне розрахункове обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства — Казначейство» в один — договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування (далі — договір), відповідно до якого відбувається розрахунково-касове обслуговування клієнтів, у тому числі дистанційне через систему дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства — Казначейство» (далі — СДО) з використанням засобів криптографічного захисту інформації Державної казначейської служби України. Так, Порядком № 758 з урахуванням змін від 23.02.2024 визначено форму примірного договору, яку за основу повинні брати всі клієнти — додаток 1 до Порядку № 758.
Оновлена форма договору по додатку 1 до Порядку № 758 є узагальненим видом попередніх двох редакцій договорів та змістовно суттєво не відрізняється від попередніх редакцій. Водночас у новій редакції форма примірного договору містить визначення основних термінів та понять, що використовуються в процесі співпраці Казначейства та клієнта. Також дещо розширено права Казначейства та доповнено такими:
- ініціювати перевірку клієнта спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань організації спеціального зв’язку та захисту інформації або підпорядкованого йому регіонального органу стосовно дотримання клієнтом вимог законодавства України з питань захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг під час роботи в СДО;
- вимагати подання в паперовій формі підтвердних документів у разі, якщо через СДО вони надійшли у неналежній якості (нечітке зображення, відсутність частини сторінок, фрагментів інформації).
Клієнт приймає рішення щодо дистанційного обслуговування та повідомляє орган Казначейства шляхом надання листа з підписом керівника та відбитка печатки. Перелік та форми документів, які клієнт подає для організації підключення до СДО, правила використання СДО визначаються Казначейством та оприлюднюються на вебпорталі Казначейства.
Важливо! Пунктом 3 Наказу № 23 визначено, що протягом трьох місяців після набрання чинності цим Наказом необхідно переукласти договори з відповідним органом Казначейства.
Якщо клієнт перебуває на території, де ведуться (велися) бойові дії, або тимчасово окупованих територіях і не здійснює свою діяльність у штатному режимі, то забезпечити переукладення договорів необхідно протягом трьох місяців з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.
Як оновилися умови прийняття Казначейством документів для відкриття рахунків клієнтів та що змінилося в частині вимог до подання картки зі зразками підписів та відбитка печатки, а також щодо закриття рахунків — читайте у статті «Порядок відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах зазнав змін: чого очікувати замовникам?».
Тобто після 23.02.2024 замовники, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, повинні протягом трьох місяців переукласти договір з Казною на розрахунково-касове обслуговування за новою формою, передбаченою додатком 1 до Порядку № 758, а при поданні необхідних документів враховувати зміни у вимогах щодо їх оформлення.
Скористайтеся також шпаргалкою УО щодо строків реєстрації зобов’язань в органах казначейського обслуговування та чек-листом: реєстрація договору про закупівлю в Казначействі.
Ознайомтесь також з матеріалом «Нагадуємо! З 29.02.2024 оновлено послідовність оплат Казначейством».
Статті, які стосуються роботи з Казначейством, ви знайдете у розділі «Казна»: