- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Постанова КМУ № 975 від 21.11.2018 та закупівля охоронних послуг: що варто врахувати

Закупівля якісних послуг з охорони є актуальною для багатьох замовників. При цьому 22.12.2023 Урядом були внесені зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975. На що варто звернути увагу замовнику, читайте у статті.

Постанова КМУ № 975 від 21.11.2018

Постанова Кабінету Міністрів України № 975 від 21.11.2018 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» (далі — Постанова № 975) визначає об’єкти, де розміщуються органи державної влади та сфер державного регулювання, підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах. Постановою № 975 визначені категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах.

При цьому в разі, якщо замовник підпадає під категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, визначені Постановою № 975, охоронні послуги варто закуповувати «прямим» договором на підставі норми абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

У статті «Коли охоронні послуги закуповуємо без відкритих торгів: практика ДАСУ» ми розглянули практику Державної аудиторської служби України, згідно з якою встановлено, що замовник, який підпадає під норми Постанови № 975, при закупівлі охоронних послуг неправомірно обрав процедуру закупівлі «відкриті торги з особливостями», чим не дотримався норми абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.

За нагоди скористайтеся зразками протоколу щодо закупівлі за виключенням за пп. 5 п. 13 Особливостей: відсутність конкуренції з технічних причин та обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за пп. 5 п. 13 Особливостей: відсутність конкуренції з технічних причин.

Увага закладам освіти: зміни до Постанови № 975 від 22.12.2023

Постановою Уряду № 1364 від 22.12.2023 «Про внесення зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» внесено зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 96, ст. 3162), доповнивши їх пунктом 19 такого змісту:

«19. Заклади освіти державної та комунальної форми власності».

Тобто до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання додано заклади освіти державної та комунальної форми власності, що підпадають під Постанову № 975, а отже закуповують охоронні послуги шляхом укладання договору про закупівлю згідно з пунктом 13 Особливостей.

Охоронні послуги: код ДК

Охоронні послуги код дк: згідно з пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) послуги — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.

Як і товари, предмет закупівлі послуг відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі визначається замовником згідно з пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Також відповідно до пункту 5 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої — восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою надання послуг.

При цьому замовник самостійно приймає рішення щодо визначення предмета закупівлі. Рекомендуємо скористатися порадами, наданими у статті «Три підказки, як правильно вибрати код ДК».

Висновки

Щоб бути обізнаним у сфері публічних закупівель під час воєнного стану, читайте електронну книгу «Особливості здійснення закупівель на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», яка допоможе розібратись з усіма тонкощами Особливостей: