- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Включати підпункт 9 пункту 19 Особливостей в усі договори на закупівлю робіт чи ні

У проєкт договору включати всі підстави за пунктом 19 Особливостей чи вибірково? Відповімо на прикладі огляду підпункту 9 пункту 19 Особливостей.

Проєкт договору про закупівлю уповноважена особа формує, зокрема, за Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

17.11.2023 пункт 19 Особливостей доповнено новим абзацом такого змісту:

«9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.».

Постановою № 382 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації (далі — Порядок).

Відповідно до пункту 2 Порядку експериментальний проект спрямований на відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, за переліком згідно з додатком (далі — населені пункти), а саме:

Отже, підпункт 9 пункту 19 Особливостей стосується відновлення населених пунктів на умовах Постанови № 382. Тому цей підпункт стосується конкретних закупівель і може бути застосований виключно у вищезгаданих випадках.

Враховуючи цей факт, таку умову внесення змін до істотних умов договору не варто передбачати у всіх договорах на закупівлі робіт, адже скористатися нею не вдасться.

Крім того, звертаємо увагу на практику моніторингів в цій частині, зокрема, яку ми описували в статті «Численні порушення при проведенні поточного ремонту». Або, наприклад, аналізуючи моніторинг процедури закупівлі послуг за ідентифікатором UA-2023-04-06-007617-a, ДАСУ констатувало таке:

 «…у тендерній документації встановлено умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, „погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору“.

Водночас предметом закупівлі є послуги, при цьому вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари (підпункт 2 пункту 19 Особливостей).

З огляду на сукупність виявлених правопорушень ДАСУ зобов’язано відмінити тендер з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей».

Висновок

З огляду на актуальну практику моніторингів процедур закупівель рекомендуємо прописувати перелік внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відповідно до вашого предмета закупівлі.

Умовно, якщо оголошено закупівлю послуг з розробки програмного забезпечення, то не варто встановлювати зміну істотних умов, що передбачена в підпункті 2 пункту 19 Особливостей чи підпункті 9 цього пункту.

Усе про договірну роботу в публічних закупівлях ви знайдете в електронній книзі «Договір в публічних закупівлях». Читайте також: