- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Три питання-відповіді щодо запиту пропозицій постачальників

У зв’язку зі змінами у замовників виникає чимало питань щодо запиту пропозицій постачальників. У статті ми розглянемо такі питання: чи потрібно вказувати вираз «або еквівалент» при проведенні ЗПП, якщо вартість не перевищує 500 тис. грн; як бути замовнику в разі, якщо товар, який входить у перелік, наведений у пункті 11-1, відсутній у каталозі; чи може замовник у проєкті договору по ЗПП включити умову надання документа від виробника?

Питання 1

Добрий день. У змінах до Особливостей з 01.09.2023 є слова «У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого не перевищує 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення, в тому числі конкретну торговельну марку». Коли ставиш торговельну марку, не потрібно прописувати «або еквівалент»?

Відповідь експерта

Абзацом 2 пункту 12 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), передбачено, що у запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого не перевищує 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення, у тому числі конкретну торговельну марку. Тобто при проведенні запиту пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого не перевищує 500 тис. гривень, замовник може вказати конкретну торговельну марку. При цьому в такому випадку про вираз «або еквівалент» не йдеться ні в Особливостях, ні в Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822.

Отже, замовник може встановлювати конкретну торгову марку, і встановлювати вираз «або еквівалент» не потрібно.

Читайте також «Електронний каталог, проєкт договору та вартісні пороги: враховуємо зміни від 01.09.2023».

Питання 2

Підкажіть, будь ласка: треба закупити медичні товари згідно з постановою № 686. Потрібні позиції відсутні у каталозі. Ми звернулися в ДУ «Професійні закупівлі» та повідомили про відсутність потрібного товару. Але вже пройшов місяць, нічого не змінилося. Як мені закупити потрібні медичні вироби?

Відповідь експерта

Добрий день. У вашому випадку радимо звернутися з таким питанням на консультацію до Мінекономіки та попросити роз’яснення, як діяти в ситуації, якщо товар, який входить до переліку відповідно до додатка, зазначеного в пункті 11-1 Особливостей, відсутній у каталозі, при цьому ДУ «Професійні закупівлі» зворотного зв’язку не надає.

Якщо в замовника відсутня можливість очікувати відповідь з Мінекономіки та товар необхідний терміново, теоретично замовник може провести відкриті торги, адже така процедура конкурентна.

Водночас замовнику варто мати підтвердження неможливості закупити такий товар через каталоги, скажімо, скріни з майданчика, копію листа-звернення до ДУ «Професійні закупівлі»/Мінекономіки, на випадок підтвердження правомірності проведення відкритих торгів, щоб мати аргументи в разі проведення моніторингу ДАСУ такої закупівлі, адже пункт 11-1 Особливостей має імперативний характер.

Радимо ознайомитися зі статтею «Алгоритм закупівель лікарських засобів та медичних виробів за переліком для окремих замовників з використанням каталогу з 11.07.2023». 

У пригоді вам стане зразок протоколу щодо закупівлі лікарських засобів та медичних матеріалів за відкритими торгами у разі, якщо не відбувся ЗЦП.

Питання 3

Добрий день. Підкажіть, будь ласка. Замовник оголошує ЗПП. Чи має право замовник до проєкту договору включити такий пункт договору: «Постачальник на момент укладення договору повинен додатково надати документ від виробника (представництва, філії, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки товару зі строками придатності та в терміни поставки, що визначені цим Договором, у вигляді гарантійного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) та адресуватися Замовнику)»?
Дякую.

Відповідь експерта

Вітаю. Постановою КМУ від 04.07.2023 № 677, яка набула чинності 01.09.2023, внесено зміни, зокрема, до пункту 57 Особливостей, якими передбачено, що запит пропозицій постачальників повинен містити проєкт договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Тобто з 01.09.2023 замовники зобов’язані при проведенні запиту пропозиції постачальників завантажувати проєкт договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Теоретично замовник може включити в договір умову, зазначену вами.

Водночас, якщо в разі укладання договору за наслідком ЗПП постачальник не надасть зазначений документ, замовник не зможе вплинути на такого постачальника. Адже замовник може відмінити запит пропозицій постачальників лише до укладення договору у разі

  1. відсутності подальшої потреби в закупівлі;
  2. скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі;
  3. якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили (пункт 65 Порядку формування та використання е-каталогу).

Також звертаємо вашу увагу, що пунктом 66 Порядку формування та використання е-каталогу визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з переможцем відбору не пізніше ніж через 10 календарних днів з дня отримання від переможця відбору повідомлення щодо наміру укласти договір про закупівлю. Договір про закупівлю між замовником та переможцем відбору укладається відповідно до вимог законодавства. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від умов, визначених у замовленні/запиті ціни пропозицій в електронному каталозі.

За нагоди ознайомтеся зі статтею «Три питання щодо запиту ціни пропозиції та договору про закупівлю».

Усі необхідні приклади документів для здійснення закупівель через електронний каталог ви знайдете в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів».

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».