- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Порушення замовників в оголошенні про закупівлю. Практика ДАСУ

Відповідно до п. 26 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням Особливостей. Яких помилок припускаються замовники в оголошенні про проведення відкритих торгів, практика Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба) — далі у матеріалі.

Оголошення не містить інформації щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій

Моніторинг UA-M-2024-02-08-000032, оголошення UA-2023-11-08-002913-a

Моніторингом, зокрема, установлено, що в п. 2 р. 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації замовник установив вимогу щодо надання учасниками закупівлі забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа.
Водночас оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2023-11-08-002913-a не містить інформації щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, чим порушено вимоги п. 9 ч. 2 ст. 21 Закону.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому.

Таке саме порушення виявлено під час моніторингу UA-M-2024-01-29-000101.

Строк оплати, зазначений в оголошенні, не відповідає строку оплати, зазначеному в тендерній документації

Моніторинг UA-M-2023-09-05-000050, оголошення UA-2023-06-05-003349-a

В опублікованому в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів за ID: UA-2023-06-05-003349-a зазначено таку умову оплати послуг: післяплата в розмірі 90 відсотків протягом 100 календарних днів. Проте в оприлюдненому замовником Додатку 4 (проєкт договору про надання послуг, розділ 5) до тендерної документації, а також в укладеному за результатами тендеру договорі від 04.07.2023 № 07-04 передбачена можливість надання виконавцю (за його письмовим зверненням) авансу за наявності бюджетного фінансування та згоди головного розпорядника бюджетних коштів строком не більше трьох місяців із зазначенням, що у разі виплати виконавцю авансу подальші розрахунки здійснюються по факту наданих послуг при наявності бюджетного фінансування з відстрочкою платежу до 90 календарних днів на підставі актів приймання виконаних робіт з урахуванням перерахованих авансових платежів.

Таким чином, в опублікованому замовником оголошенні про проведення відкритих торгів вказано недостовірну (неповну) інформацію щодо умов оплати надання послуг, чим порушено норми п. п. 3 та 26 Особливостей та п. 7 ч. 2 ст. 21 Закону.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань) щодо недопущення у подальшому виявлених порушень при заповненні документів.

Незазначення в оголошенні інформації щодо місця виконання робіт/надання послуг/поставки товару

Моніторинг UA-M-2023-10-26-000020, оголошення UA-2023-09-19-013351-a

Моніторингом, зокрема, встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-09-19-013351-a не містить інформації щодо місця виконання робіт. Зазначене є порушенням вимог п. 3 ч. 2 ст. 21 Закону.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 05.10.2023 № 89.

Незазначення в оголошенні кодів товарів, що найбільше відповідають назві номенклатурної позиції

Моніторинг UA-M-2024-03-04-000041, оголошення UA-2023-12-28-011007-a

Відповідно до інформації про предмет цієї закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів), замовник зазначив, що вид предмета закупівлі — товари (горох та картопля (горох сушений жовтий, горох сушений зелений, картопля)) та зазначив класифікатор та його відповідний код для цих товарів за ДК 021:2015:03210000-6: Зернові культури та картопля.

Водночас Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, містить такі номенклатурні позиції щодо товарів, які є предметом досліджуваної закупівлі: 03212213-6 — «Горох сушений», 03212100-1 — «Картопля».

Однак замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначив кодів товарів, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, щодо гороху сушеного жовтого, гороху сушеного зеленого та картоплі, чим порушив вимоги п. 14 Порядку № 1082.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень.

З огляду на наведені моніторинги, звертаємо увагу замовників на таке:

 Пропонуємо користуватися шпаргалкою уповноваженої особи щодо вартісних меж.

На порталі є книга «Моніторинг закупівель за Особливостями № 1178» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями за Особливостями: