- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Порушення в частині невідхилення тендерних пропозицій: практика ДАСУ за Особливостями

Продовжуємо аналізувати практику моніторингів, які проводить Державна аудиторська служба України (далі — Держаудитслужба) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі — Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Сьогодні пропонуємо ознайомитися з моніторингами, за результатами яких встановлено порушення щодо невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню.

Учасник-переможець не надав документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 та частиною 2 статті 17

Моніторинг UA-M-2022-12-12-000029 від 23.12.2022, оголошення UA-2022-11-02-008881-a

Моніторингом встановлено, що учасник-переможець не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених, відповідно, пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, як це було передбачено пунктом 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника та в Додатку № 2 до тендерної документації.

Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей.

Під час проведення моніторингу замовником, відповідно до додаткової угоди № 2 від 22.12.2022, припинено дію Договору від 23.11.2022 № 284.

Пропозиція переможця не відповідає умовам, установленим у тендерній документації

Моніторинг UA-M-2022-12-06-000035 від 27.12.2022 , оголошення UA-2022-11-12-000183-a

Моніторингом встановлено, що згідно з вимогами пункту 1.3 розділу 2 Додатка № 2 до ТД замовника для підтвердження наявності в учасника закупівлі досвіду виконання аналогічного договору учасник має надати довідку в довільній формі про виконання аналогічного договору на надання послуг з нанесення розмітки доріг у кількості не менше одного договору. Крім того, документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору передбачає надання копій договору з усіма додатками, копій актів наданих послуг за договором. Разом із договором надається лист-відгук із зазначенням якісного виконання договору. Відгук повинен бути датований не раніше 2022 року.

На виконання вищезазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції переможцем надано листи-відгуки, датовані 2021 роком, чим не виконано вимогу пункту 1.3 розділу 2 Додатка № 2 до ТД.

Таким чином, порушуючи підпункт 2 пункту 41 Особливостей, замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця як таку, що не відповідає умовам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни торгів.

Усунення невідповідностей щодо технічних вимог згідно з нормою «24 години»

Моніторинг UA-M-2022-12-19-000012 від 27.12.2022, оголошення UA-2022-10-28-009880-a

Згідно з вимогами Додатка № 3 до тендерної документації кожен учасник повинен представити в технічній частині своєї пропозиції таблицю відповідності технічним вимогам замовника (загальним, технічним та організаційним положенням) з коментарем до кожного пункту технічних характеристик товару, що пропонується, у встановленій формі. Пропозиція учасника ФОП «Б» містить коментар лише по пункту 2 Додатка № 3 та додані сертифікати по пункту 5 вказаного додатка. Будь-яка інформація щодо причин ненадання коментарів до всіх пунктів технічних характеристик товару відсутня в складі пропозиції ФОП «Б», тобто ним не дотримано вимоги пункту 6 розділу 3 тендерної документації та Додатка № 3 до тендерної документації.

При цьому замовником до учасника торгів ФОП «Б» встановлена вимога про усунення невідповідностей в пропозиції, зокрема щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (при цьому таке не було передбачено умовами тендерної документації). А саме зазначено, що у сертифікатів відповідностей та / або сертифіката/паспорта якості, завантажених учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пункту 5 Додатка № 3 до тендерної документації, закінчився термін ді та для усунення виявлених невідповідностей треба подати копію документа про якість: сертифікат відповідності та / або сертифікат / паспорт якості.

Згідно з вимогами тендерної документації документ про якість учасник повинен надати в складі пропозиції і при поставці товару.

Однак, відповідно до пункту 40 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (та / або документах), які подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалось тендерною документацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, в електронній системі закупівель не розміщується замовником.

Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ФОП «Б» вимогам тендерної документації не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції. Отже, тендерна пропозиція ФОП «Б» не відповідає вимогам тендерної документації. Як наслідок, порушуючи вимоги підпункту 2 пункту 41 Особливостей, замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Б».

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору.

Про що потрібно пам’ятати замовнику при проведенні відкритих торгів за Особливостями, щоб не допустити вищезазначені порушення:

За нагоди використовуйте:

Зі збірником висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями ви можете ознайомитися на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Книги»:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».