У столітті, коли цифрові технології є невід’ємною частиною життя людини, вкрай важливо на рівні держави регулювати забезпечення можливостей для інформатизації усіх сфер. Тому далі поговоримо про Національну програму інформатизації, хто повинен дотримуватись окремих вимог та на яких умовах.
Про Національну програму інформатизації
Національна програма інформатизації (НПІ) — це комплекс завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації, спрямованих на розвиток інформаційного суспільства шляхом концентрації та раціонального використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, виробничого і науково-технічного потенціалу держави, координації діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.
НПІ визначає особливості реалізації державної політики у сфері інформатизації для забезпечення потреб та розвитку інформаційного суспільства, впровадження інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій.
У лютому КМУ було прийнято постанову від 02.02.2024 № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації» (Постанова № 119), що затвердила:
- Положення про формування та виконання НПІ;
- Порядок проведення експертизи НПІ (Порядок проведення експертизи);
- Порядок формування та виконання галузевої програми, проекту, робіт з інформатизації;
- Порядок формування та виконання регіональної програми, проекту, робіт з інформатизації;
- Порядок здійснення моніторингу та проведення оцінки результативності виконання НПІ та її складових.
Необхідні нормативно-правові акти у сфері інформатизації ви знайдете в розділі «Закупівлі у сфері інформатизації», а далі розглянемо, яким чином ці нормативи впливають на закупівельну діяльність і хто із замовників має їх ураховувати.
Що відноситься до сфери інформатизації?
Відповідь на це питання надає Методика визначення належності бюджетних програм, завдань, проектів, робіт до сфери інформатизації, затверджена наказом Мінцифри 29.03.2023 № 34. Вона трактує, що бюджетна програма замовника, у тому числі соціально-економічного розвитку, його окреме завдання, проєкт, роботи належать до сфери інформатизації, якщо в її межах виконуються завдання, проєкти, закупівля товарів, робіт та послуг у сфері інформатизації.
До завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ належать завдання, проєкти, закупівля товарів, робіт та послуг, що виконуються в межах бюджетних програм або здійснюються в інтересах замовників за кошти державного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством, і відповідають кодам Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, що наведені у Переліку кодів Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що визначають належність бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації НПІ, що визначений у цій Методиці.
Примітки до вищезазначеного:
* Розділ, група, клас загалом або категорія.
** Застосовується у разі закупівлі по коду ДК 021:2015: 32323500-8 Системи відеоспостереження.
*** У разі, якщо при розробленні проєктно-кошторисної документації об’єкта будівництва та / або при виконанні будівельних робіт передбачаються технічні, технологічні, інженерні рішення інформатизації та / або їх кошторисна вартість, за умови, що вартість таких складових дорівнює або перевищує суму, наведену в пункті 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.1998 № 1352 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 582).
**** У разі, якщо послуги належать до сфер інформаційних систем, інформаційних технологій, програмного забезпечення або містять у складі роботи або послуги у сфері інформатизації.
Зверніть увагу! До наведеного переліку кодів є уточнення *Розділ, група, клас загалом або категорія. Отже, усі коди за подальшими знаками входять до переліку (наприклад: до коду 30200000-1 входять і наступні за показником 4–8 знаків – 3021****, 30211***, 302111**, 3022****, 30221*** і так далі).
Суб’єкти формування та виконання НПІ
Суб’єктами формування та виконання НПІ є суб’єкти, визначені статтею 4 Закону України «Про Національну програму інформатизації». До суб’єктів, які беруть участь у відносинах, що регулюються цим Законом, належать:
- генеральний замовник;
- керівник НПІ;
- замовники;
- керівники галузевих і регіональних програм, проєктів, робіт з інформатизації, а також програм, проєктів і робіт з інформатизації органів місцевого самоврядування;
- виконавці;
- організатор експертизи НПІ;
- користувачі інформаційно-комунікаційних систем і засобів інформатизації.
Генеральний державний замовник НПІ (далі — генеральний замовник) — центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сферах цифровізації, цифрового розвитку, цифрових інновацій та технологій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, інформатизації. Наразі таким органом є Мінцифри.
Кабінет Міністрів України за поданням генерального замовника визначає керівника НПІ. Він є посадовою особою генерального замовника та перебуває в його штаті.
Замовниками НПІ можуть бути виключно такі суб’єкти:
- органи державної влади, правоохоронні органи, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад;
- Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття;
- юридичні особи — підприємства, установи та організації (крім генерального замовника та керівника НПІ) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або об’єднаної територіальної громади, за наявності одного з таких критеріїв:
- юридична особа повністю або частково утримується/фінансується за кошт державного або місцевого бюджету, є розпорядником або одержувачем бюджетних коштів;
- органи державної влади, органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
- у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Порядок формування НПІ
НПІ формується з огляду на довгострокові пріоритети соціально-економічного, науково-технічного, національно-культурного розвитку держави з урахуванням світових напрямів розвитку та досягнень у сфері інформатизації і спрямована на розв’язання проблем розвитку інформаційного суспільства, підвищення ефективності та результативності державного управління, національної безпеки і оборони, демократизації суспільства. Вона формується та виконується відповідно до Концепції НПІ.
Порядок формування та виконання НПІ визначено Положенням про формування та виконання НПІ, що затверджено Постановою № 119. Ним передбачено, що НПІ формується генеральним замовником (Мінцифри) на підставі пропозицій замовників і результатів її виконання в попередньому році.
Під час формування НПІ замовники не пізніше ніж у двотижневий строк з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України подають керівникові НПІ пропозиції до переліку завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ на відповідний рік за встановленою формою у межах видатків за бюджетними програмами замовника.
Встановлена форма за Положенням Постанови № 119
Також встановлено порядок погодження окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації, що спрямовуються на створення, модернізацію (модифікацію, розвиток) інформаційних (автоматизованих) систем та / або інформаційно-комунікаційних систем. Він визначений у пункті 7 Положення про формування та виконання НПІ.
Крім того, для окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ, які належать до сфери національної безпеки і оборони, що потребують реалізації заходів зі створення або модернізації об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, захисту інформації та кіберзахисту, вимагається погодження Адміністрації Держспецзв’язку, надане замовнику шляхом надсилання листа в паперовій або електронній формі із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Якщо замовником є Адміністрація Держспецзв’язку, то на розгляд керівника Національної програми інформатизації подаються такі документи:
- пропозиції до окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації за формою згідно з додатком 2 до Постанови № 119;
- обґрунтування потреби в наданні ресурсної підтримки окремого завдання, проєкту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації за формою згідно з додатком 3 до Постанови № 119.
Генеральний замовник (Мінцифри) щороку не пізніше ніж у строк 45 календарних днів з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України подає Кабінетові Міністрів перелік окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації. Виконання окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації здійснюється в загальному порядку.
Погодження з Мінцифри
Мінцифри — це генеральний замовник, з яким необхідно погодити проєкти НПІ. Під час виконання завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ, що:
- виконуються за рахунок бюджетних коштів
та / або - спрямовані на виконання функцій держави чи органу місцевого самоврядування,
замовники беруть бюджетні та / або фінансові зобов’язання та здійснюють платежі за завданнями, проєктами, роботами з інформатизації НПІ після їх погодження із генеральним замовником.
Погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. грн, здійснюється генеральним замовником за результатами експертизи, проведеної відповідно до Порядку проведення експертизи.
Експертизу проводить організатор експертизи НПІ, визначений КМУ за пропозицією генерального замовника, — Державний науково-дослідний інститут технологій кібербезпеки та захисту.
Такого ж погодження вимагають закупівлі послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. грн.
Погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ вартістю меншою, ніж визначена в обох випадках вище, здійснюється шляхом повідомлення генеральному замовнику про укладений договір про закупівлю товарів, робіт і послуг між замовником та виконавцем завдання, проєкту, робіт з інформатизації НПІ.
Таке повідомлення надсилається шляхом заповнення відповідної ґуґл-форми: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfD1F96v4WoLxNHwIHyNpCeJa2b9J2Q0Rgvlg0bUzO06C7GTA/viewform.
У разі, коли протягом 5 к. дн. з дня отримання матеріалів генеральний замовник не повідомив замовнику про організацію проведення їх експертизи шляхом надсилання листа в електронній формі із використанням КЕП, подані завдання, проєкти, роботи з інформатизації вважаються погодженими генеральним замовником за принципом мовчазної згоди.
Завдання, проєкти, роботи з інформатизації, що виконуються за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, погоджуються з генеральним замовником на етапі укладення замовниками або їх представниками, що здійснюють роботи для замовника, відповідних договорів, контрактів, угод про виконання завдань, проєктів, робіт з інформатизації з наданням повної інформації про них з метою визначення їх відповідності нормам цього Закону та іншим нормативно-правовим актам, що регулюють відносини у сфері інформатизації.
У разі, коли очікувана вартість дорівнює або перевищує 500 тис. грн, завдання, проєкти, роботи з інформатизації НПІ, що належать до сфери національної безпеки і оборони, потребують реалізації заходів зі створення або модернізації об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, захисту інформації та кіберзахисту, погоджуються з Адміністрацією Держспецзв’язку.
Для погодження замовники надають:
- обґрунтування завдання, проєкту, робіт з інформатизації НПІ за встановленою формою;
- проєкт договору про закупівлю товарів, робіт і послуг із визначеною кошторисною вартістю і строками проведення робіт.
Проведення експертизи закупівель інформатизації
Об’єктами експертизи є завдання, програми, проєкти, роботи з інформатизації. Основними завданнями експертизи є оцінка відповідності об’єктів експертизи сучасному рівню науково-технічних знань, тенденціям науково-технічного прогресу, принципам науково-технічної політики держави, а також підготовка науково обґрунтованих експертних висновків.
Оскільки велика частка закупівель завдань, проєктів, програм, робіт з інформатизації потребує проходження експертизи, слід ураховувати, що експертиза з урахуванням особливостей об’єкта експертизи може бути:
- первинна. Вона є обов’язковою. Строк проведення первинної експертизи становить сім календарних днів з дня отримання документів генеральним замовником. Генеральний замовник може продовжити строк проведення первинної експертизи, але не довше ніж до 45 календарних днів. Про потребу в продовженні строку розгляду поданих документів та новий визначений строк розгляду генеральний замовник інформує замовника протягом п’яти календарних днів з дня отримання документів;
- повторна. Повторна наукова і науково-технічна експертиза може проводитися в разі порушення встановлених вимог і правил під час проведення первинної експертизи; на вимогу замовника експертизи чи автора розробки за наявності обґрунтованих претензій до висновку первинної експертизи;
- додаткова. Додаткова наукова і науково-технічна експертиза проводиться стосовно об’єктів, щодо яких відкрилися нові наукові і науково-технічні обставини;
- контрольна. Контрольна наукова і науково-технічна експертиза здійснюється з ініціативи замовника для перевірки висновків первинної експертизи або з ініціативи фізичних чи юридичних осіб, заінтересованих у спростуванні окремих положень, частин або в цілому висновків раніше проведених експертиз.
Строк проведення повторної, додаткової та контрольної експертизи становить сім календарних днів з дня отримання документів генеральним замовником. Генеральний замовник може продовжити строк проведення таких експертиз, але не довше ніж до 45 календарних днів. Про потребу в продовженні строку розгляду поданих документів та новий визначений строк розгляду генеральний замовник інформує замовника протягом п’яти календарних днів з дня отримання документів.
Організатор експертизи НПІ визначається КМУ за пропозицією генерального замовника. Він проводить експертизу завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації на безоплатній основі.
Відповідно до розпорядження КМУ від 28.03.2023 № 261-р Державний науково-дослідний інститут технологій кібербезпеки та захисту інформації визначено організатором експертизи Національної програми інформатизації.
Для проведення експертизи під час виконання завдань, проєктів, робіт з інформатизації, що реалізуються за рахунок бюджетних коштів, замовники не пізніше дня, наступного за днем оприлюднення замовником інформації про публічну закупівлю відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, подають генеральному замовникові такі документи:
- проєкт договору про закупівлю товарів, робіт і послуг, а також інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі або технічне завдання;
- обґрунтування завдання, проєкту, робіт з інформатизації НПІ за встановленою формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 119;
- погодження Адміністрації Держспецзв’язку для завдань, проєктів, робіт з інформатизації, які належать до сфери національної безпеки і оборони, потребують здійснення заходів із створення або модернізації об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, захисту інформації та кіберзахисту, надане замовнику шляхом надсилання листа в паперовій або електронній формі із використанням кваліфікованого електронного підпису.
У разі, коли замовником є Адміністрація Держспецзв’язку, для проведення експертизи подаються документи, передбачені лише першими двома пунктами.
Для завдань, проєктів, робіт з інформатизації, спрямованих на придбання послуг з адміністрування, технічного супроводу або забезпечення функціонування засобу інформатизації, замовник також подає інформацію про введення засобу інформатизації в експлуатацію.
За результатами експертизи генеральний замовник приймає рішення щодо погодження завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації замовників.
Експертний висновок повинен містити один з трьох варіантів оцінки:
- об’єкт експертизи оцінюється позитивно. Експертний висновок може містити зауваження до об’єкта експертизи, врахування яких не вимагає істотного доопрацювання, не пов’язане з додатковими витратами;
- об’єкт експертизи не повною мірою відповідає вимогам законодавства, нормативно-технічних документів або тенденціям науково-технічного розвитку. Об’єкт експертизи може повертатися на доопрацювання. В експертному висновку чітко формулюються та обґрунтовуються позиції, щодо яких потрібні доопрацювання та / або суттєве коригування, із посиланням на відповідні акти законодавства та нормативно-технічні документи;
- об’єкт експертизи оцінюється негативно. В експертному висновку обґрунтовуються причини, які унеможливлюють виконання завдання, програми, проєкту, робіт з інформатизації (за цих умов або в цей час), та / або положення такого проєкту, які суперечать вимогам законодавства або тенденціям науково-технічного розвитку, із посиланням на акти законодавства та нормативно-технічні документи.
Строк дії експертного висновку визначається бюджетним періодом, протягом якого заплановано виконання завдання, проєкту, робіт з інформатизації.
Умови погодження галузевої та регіональної програми, проєкту, робіт з інформатизації
Формування та виконання галузевої програми, проєкту, робіт з інформатизації (далі — Програма), а також завдань і заходів програми (далі — заходи програми) відбувається з урахуванням того, що Програма розробляється міністерством, що забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи кількох сферах, або іншим центральним органом виконавчої влади, який виконує окремі функції з формування державної політики, як складова частина НПІ.
Така Програма теж погоджується з генеральним замовником! Суб’єктами програми є:
- генеральний замовник;
- замовник програми (далі — замовник) — міністерство, що забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи кількох сферах, або інший центральний орган виконавчої влади, який виконує окремі функції з формування державної політики, що беруть участь у формуванні та виконанні програми;
- керівник програми — посадова особа міністерства, що забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи кількох сферах, або іншого центрального органу виконавчої влади, який виконує окремі функції з формування державної політики, за посадою не нижче заступника міністра або керівника центрального органу виконавчої влади, визначена замовником;
- відповідальні за виконання заходів програми — структурні підрозділи замовника, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління міністерства, що забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи кількох сферах, або іншого центрального органу виконавчої влади, який виконує окремі функції з формування державної політики, визначені замовником;
- виконавці заходів програми — підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, визначені замовником та / або відповідальним за виконання заходів програми відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, крім випадків, коли відповідальний за виконання заходів програми є безпосереднім виконавцем заходів програми.
Формування програми включає її розроблення, погодження та затвердження. Під час розроблення програми замовник, зокрема, враховує галузеві особливості завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, регіональних програм інформатизації та програм інформатизації органів місцевого самоврядування.
Стосовно формування та виконання регіональної програми, проєкту, робіт з інформатизації такі ж особливості, як для галузевої, за умови, що Програма розробляється місцевим органом виконавчої влади і теж погоджується з генеральним замовником. Суб’єктами регіональної програми є:
- генеральний замовник;
- замовник програми (далі — замовник) — місцевий орган виконавчої влади та / або орган місцевого самоврядування, який бере участь у формуванні та виконанні програми;
- керівник програми — посадова особа місцевого органу виконавчої влади за посадою не нижче заступника керівника такого органу, визначена замовником;
- відповідальні за виконання заходів програми — структурні підрозділи місцевого органу виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, визначені замовником;
- виконавці заходів програми — підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, визначені замовником та / або відповідальним за виконання заходів програми відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, крім випадків, коли відповідальний за виконання заходів програми є безпосереднім виконавцем заходів програми.
Під час розроблення регіональної програми замовник, зокрема, повідомляє через медіа та розміщує на своєму офіційному вебсайті інформацію про початок роботи над проєктом програми, визначає строк і форму подання пропозицій, а також враховує регіональні особливості виконання проєктів інформатизації державних органів, регіональні аспекти галузевих програм інформатизації, програм соціально-економічного розвитку регіону та програм інформатизації органів місцевого самоврядування.
Контроль за виконанням програм НПІ
Моніторинг виконання НПІ здійснюється генеральним замовником шляхом збору та аналізу інформації на підставі звітів про перебіг виконання завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації НПІ за попередній рік, які подають замовники в порядку, визначеному Положенням про формування та виконання НПІ, затвердженим Постановою № 119.
Він може зупинити виконання завдань у разі:
- встановлення факту відмінності технічних та функціональних вимог (характеристик) до завдання, проєкту, роботи з інформатизації, погоджених генеральним замовником, від технічних та функціональних вимог (характеристик), розміщених замовником під час здійснення закупівлі відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель;
- відсутності об’єктивної причини недотримання календарного плану (графіка) виконання завдань, проєктів, робіт з інформатизації;
- встановлення факту повної або часткової повторюваності, виконання або створення аналогічних за своїми технічними та функціональними характеристиками завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації;
- встановлення факту недотримання норм, стандартів та правил під час виконання завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації.
Також генеральний замовник може зупинити виконання завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації за результатами проведеної експертизи у разі:
- встановлення завищеної вартості завдання, програми, проєкту, роботи з інформатизації;
- отримання експертного висновку з негативною оцінкою за результатами проведеної експертизи завдання, програми, проєкту, роботи з інформатизації.
Про таке рішення генеральний замовник інформує замовника протягом п’яти робочих днів з дня прийняття його рішення.
Керівник НПІ забезпечує здійснення моніторингу та проведення оцінки результативності її виконання. Під час виконання завдань, які виконуються за рахунок видатків за бюджетною програмою НПІ генерального замовника, замовники подають керівнику НПІ щомісяця до 15 числа наступного періоду звіт про перебіг виконання окремих завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації НПІ за попередній місяць за встановленою формою.
Керівник НПІ організовує узагальнення інформації про виконання завдань, що виконуються за рахунок видатків за бюджетною програмою НПІ генерального замовника, та подає її генеральному замовнику.
Оцінка результативності виконання НПІ проводиться:
- під час експертизи завдань та програм — щодо можливого досягнення очікуваних результатів, їх впливу на цифрову трансформацію галузей економіки (сфер діяльності), регіонів і територій територіальних громад;
- під час виконання завдань та програм — щодо можливого коригування процесу з метою їх належного виконання;
- після завершення виконання завдань та програм — щодо фактичного досягнення очікуваних результатів цифрової трансформації галузей економіки (сфер діяльності), регіонів і територій територіальних громад.
Для проведення оцінки результативності виконання програм, що є складовими НПІ, замовники подають генеральному замовнику до 1 березня поточного року звіт про результати виконання галузевої, регіональної програми, проєкту та роботи з інформатизації, програми та роботи з інформатизації органів місцевого самоврядування за попередній рік за встановленою формою.
Генеральний замовник до 1 червня поточного року проводить аналіз таких звітів та встановлює рівень результативності їх виконання шляхом порівняння завдань, визначених у затверджених програмах, і фактично виконаних завдань. Він за результатами здійснення моніторингу та проведення оцінки результативності виконання НПІ готує власний звіт за попередній рік.
У разі встановлення факту неможливості виконання завдання, що виконується за рахунок видатків за бюджетною програмою НПІ генерального замовника, в цілому або його етапу чи частини, а також у разі наявної економії коштів за результатами процедури закупівлі, проведеної замовником, генеральним замовником вживаються заходи щодо перерозподілу коштів на інші завдання, що потребують надання ресурсної підтримки замовникам для їх виконання та для яких не передбачено фінансування на відповідний бюджетний рік.
Контроль за використанням замовниками коштів державного бюджету, передбачених для реалізації НПІ, її завдань, проєктів, робіт з інформатизації, здійснюється Рахунковою палатою. Замовники подають до Рахункової палати інформацію про використання зазначених коштів у порядку, встановленому законодавством.
Висновки
Мінцифри — це генеральний замовник НПІ. Насамперед замовники у розумінні Закону про публічні закупівлі повинні проаналізувати, чи вони відносяться до замовників у розумінні Закону України «Про Національну програму інформатизації», і якщо це так, то рекомендуємо:
- визначити, до якої категорії замовників вони відносяться, щоб розуміти, який порядок формування та виконання програми, проєкту, робіт з інформатизації застосовувати;
- у разі закупівлі для завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. грн, погоджувати їх з Мінцифри;
- у разі закупівлі послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. грн, погоджувати з Мінцифри;
- погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ вартістю меншою, ніж визначена в обох випадках вище, здійснюється шляхом повідомлення генеральному замовнику про укладений договір про закупівлю товарів, робіт і послуг між замовником та виконавцем завдання, проєкту, робіт з інформатизації НПІ. Таке повідомлення надсилається шляхом заповнення відповідної ґуґл-форми. У разі, коли протягом п’яти календарних днів з дня отримання матеріалів генеральний замовник не повідомив замовнику про організацію проведення їх експертизи шляхом надсилання листа в електронній формі із використанням кваліфікованого електронного підпису, подані завдання, проєкти, роботи з інформатизації вважаються погодженими генеральним замовником за принципом мовчазної згоди.
Для окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ, які належать до сфери національної безпеки і оборони, що потребують реалізації заходів із створення або модернізації об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, захисту інформації та кіберзахисту, вимагається погодження Адміністрації Держспецзв’язку, надане замовнику шляхом надсилання листа в паперовій або електронній формі із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Читайте також «Реєстрація бюджетних зобов’язань щодо закупівлі товарів, робіт та послуг у сфері інформатизації».