- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Огляд листа Мінекономіки від 15.04.2024 щодо двадцять других змін до Особливостей

Лист Мінекономіки щодо змін до Особливостей від 09.04.2024. Детальний огляд читайте у матеріалі.

09.04.2024 набули чинності двадцять другі зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), затверджені постановою КМУ від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178».

Детально ці зміни ми розглянули у статті «Двадцять другі зміни до Особливостей оприлюднено! Порівняльна таблиця».

У листі № 3323-04/27710-06 від 15.04.2024 Міністерство економіки України як Уповноважений орган надало роз’яснення щодо питань, які виникають у зв’язку з двадцять другими змінами до Особливостей, а саме про зміни, внесені до постанови № 166 та Особливостей, щодо ступеня локалізації та про можливості створення ЦЗО для закупівлі робіт, щодо закупівлі лікарських засобів та відкритих торгів з публікацією англійською мовою, щодо права здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару, щодо строку для подання тендерних пропозицій під час закупівлі робіт та тендерної документації та щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та / або оголошення про проведення відкритих торгів.

Лист Мінекономіки щодо змін до Особливостей від 09.04.2024

Щодо змін, внесених до постанови № 166, Міністерство економіки України, зокрема, зазначає:

«…Відповідно до пункту 91 Порядку № 166 (в редакції постанови № 382) у разі оприлюднення користувачем в ЕСЗ інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, за зверненням замовника, який оприлюднив таку інформацію в ЕСЗ та / або який здійснює закупівлю, під час якої була оприлюднена така інформація іншим користувачем, адміністратор вчиняє дії в ЕСЗ з припинення публічного доступу до такої інформації на підставі рішення комісії про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці
та / або громадській безпеці і порядку, зокрема шляхом припинення публічного доступу до інформації про закупівлю, під час якої була оприлюднена інформація з обмеженим доступом або інформація, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку.

Таким чином, обмеження доступу здійснюється адміністратором на підставі рішення Комісії за зверненням замовника, який оприлюднив таку інформацію в ЕСЗ та / або який здійснює закупівлю, під час якої була оприлюднена така інформація іншим користувачем.

Такі звернення слід направляти на електронну адресу meconomy@me.gov.ua або на поштову адресу Міністерства: 01008, м. Київ, вул. М. Грушевського 12/2 та зазначати, що листа адресовано Комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель. Звернення розглядаються протягом 10 робочих днів з дня їх отримання, за результатами якого Комісія приймає рішення про надання адміністратору ЕСЗ – ДП “ПРОЗОРРО” дозволу на припинення публічного доступу до інформації.

Рішення Комісії згідно з пунктом 9Порядку № 166 є обов’язковими. Натомість всі інші рішення Комісії, крім передбачених в пункті 9цього Порядку, мають рекомендаційний характер».

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею «Які зміни відбулись у Порядку функціонування електронної системи закупівель з 09.04.2024».

Щодо змін, внесених до Особливостей, Мінекономіки зауважує:

«…що при здійсненні відкритих торгів згідно з Особливостями з 09.04.2024 замовникам необхідно викласти умови тендерної документації з урахуванням цих змін. Оновлено також особливості здійснення процедур закупівлі послуг енергосервісу, зокрема в частині альтернативного способу визначення базового рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг».

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею «Тендерна документація та інші документи, які слід відредагувати УО, здійснюючи закупівлі з 09.04.2024».

Щодо ступеня локалізації Мінекономіки інформує:

«…вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель товару у складі робіт чи послуг (якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону), у разі якщо його вартість становить або перевищує 200 тисяч гривень».

Статті, які стосуються питань локалізації у публічних закупівлях, зібрані у розділі «Локалізація».

Щодо можливості створення ЦЗО для закупівлі робіт Міністерство економіки вказує:

«Постановою № 382 передбачено можливість створення Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України централізованої закупівельної організації для закупівлі послуг та / або робіт…

Таким чином, Урядом надано можливість створення Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України централізованої закупівельної організації саме для закупівлі робіт та послуг».

Щодо закупівлі лікарських засобів Мінекономіки інформує:

«Отже, закупівля лікарських засобів, які містяться в переліку згідно з додатком 1 до Особливостей, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу в обов’язковому порядку за умови, що такі лікарські засоби в установленому законом порядку зареєстровані в Україні».

Про закупівлі з використанням електронного каталогу читайте в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів».

Щодо відкритих торгів з публікацією англійською мовою Уповноважений орган зазначає:

«Особливостями передбачено право, а не обов’язок замовника для використання процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою без застосування вартісних меж, визначених у частині третій статті 10 Закону. При цьому порогові межі для проведення відкритих торгів, а також відкритих торгів з публікацією англійською мовою, встановлені пунктом 10 Особливостей.

Таким чином, залежно від вартості предмета закупівлі, визначеної згідно з Особливостями, замовник самостійно здійснює вибір процедури закупівлі (згідно з порядком проведення відкритих торгів або згідно з пунктом 121 цих особливостей з публікацією англійською мовою). При цьому Особливостями не передбачена необхідність обґрунтування вибору відкритих торгів з публікацією англійською мовою…».

Щодо права здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару Мінекономіки зауважує:

«Підпунктом 19 пункту 13 Особливостей передбачена можливість придбання замовниками послуг, пов’язаних із створенням або залученням фінансових інструментів, гарантій, кредитів або грантів, а також послуг, пов’язаних із створенням інструментів страхування, перестрахування та / або відшкодування збитків від воєнних ризиків торгових суден, задіяних у перевезенні українських експортних товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, без застосування ЕСЗ, шляхом укладення прямого договору про закупівлю з подальшим оприлюдненням в ЕСЗ звіту про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, договору про закупівлю та додатків до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення такої закупівлі.

Також у переліку випадків зміни істотних умов договору наразі міститься два виключення, які передбачені підпунктами 13 та 15 пункту 13 Особливостей та до яких при укладенні договорів не застосовуються положення, визначені пунктом 19 Особливостей».

Приклади обґрунтувань по кожному підпункту пункту 13 Особливостей ви знайдете у матеріалах «Документи для обґрунтування закупівлі згідно з пунктом 13 Особливостей (частина 1)» та «Приклади документів для обґрунтування закупівлі за виключеннями згідно з пунктом 13 Особливостей (частина 2)».

Щодо строку для подання тендерних пропозицій під час закупівлі робіт та тендерної документації Міністерство економіки звертає увагу:

«…постановою № 382 розмежовано строк для подання тендерних пропозицій при закупівлі товарів і послуг та робіт. Так, згідно з пунктом 34 Особливостей строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж:

При цьому постановою № 382 встановлено також, що у тендерній документації не повинно міститися вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

Разом з тим, постановою № 382 відкориговано застосування пунктів 45 і 47 Особливостей в частині застосування замовником підстав для відхилення тендерної пропозиції (відмови в участі учаснику) стосовно невиконання учасником своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій…».

Щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та / або оголошення про проведення відкритих торгів Уповноважений орган інформує:

«Постановою № 382 передбачено право замовників надавати роз’яснення та вносити зміни не лише до тендерної документації, але також і до оголошення про проведення процедури закупівлі…

…З питаннями технічної реалізації в ЕСЗ у зв’язку з прийняттям постанови № 382 можливо ознайомитися на інфобоксі ДП Прозорро за посиланням: https://numl.org/Rsi….».

Читайте також матеріал «З 09.04.2024 можна вносити зміни до оголошення про проведення відкритих торгів».

Отже, ми детально проаналізували лист Мінекономіки щодо змін до Особливостей від 09.04.2024, а зараз підсумуємо найважливіше:

Використовуйте також зразки, підготовлені з урахуванням змін до Особливостей від 09.04.2024: Тендерна документація (за Особливостями зі змінами) та Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).

Детально про двадцять другі зміни до Особливостей фахівці Радника та новий керівник департаменту сфери публічних закупівель Мінекономіки розказали на семінарі:

Як завжди, текст листа вже розміщено на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Правова база» — «Листи Мінекономіки»: