- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Оборонні закупівлі та норми локалізації

У матеріалі розкажемо, чи повинні державні замовники під час здійснення оборонних закупівель застосовувати норми локалізації.  

Згідно з частиною 1 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон про оборонні закупівлі) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цією статтею.

На виконання цієї норми Уряд постановою від 11.11.2022 № 1275 затвердив Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Оборонні особливості). При цьому пунктом 4 Оборонних особливостей передбачено, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Отже, наразі державні замовники при здійсненні оборонних закупівель керуються Законом про оборонні закупівлі з урахуванням Оборонних особливостей.

Водночас згідно з пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про закупівлі) тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, при цьому замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує мінімально встановлений відсоток. Мінімальний допустимий відсоток щорічно зростає. Якщо для 2023 року він становив 15 %, то з 01.01.2024 мінімальний ступінь локалізації повинен становити не менше 20 %.

Звертаємо вашу увагу, що застосування вимог щодо підтвердження локалізації, передбачених пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону про закупівлі, Закон про оборонні закупівлі з врахуванням Оборонних особливостей не передбачено.

Отже, державні замовники, які здійснюють оборонні закупівлі відповідно до Закону про оборонні закупівлі з врахуванням Оборонних особливостей, не застосовують норми локалізації, передбачені пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону про закупівлі.

За нагоди можете ознайомитися зі статтею «04.11.2023 набули чинності зміни до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (огляд у порівняльній таблиці)».

Маєте можливість скористатися зразком протоколу про прийняття рішення про спрощену закупівлю.

З публікаціями, тематикою яких є особливості здійснення закупівель для потреб оборони, ви можете ознайомитися у розділі «Оборонні закупівлі»: